Poznaj siebie-scenariusz dla 3-latków(1)(1).doc

(36 KB) Pobierz
Temat: Pobaw się z nami- zabawy interakcyjne i nie tylko

Temat: Pobaw się z nami- zabawy interakcyjne i nie tylko.

 

Cele: nabywanie umiejętności pozytywnego postrzegania innych,

wyzwalanie pozytywnych emocji,

nabywanie umiejętności rozumienia siebie samego i innych,

nabywanie umiejętności precyzowania sytuacji, gdy w grę wchodzą emocje,

wdrażanie do dostrzegania różnicy między dobrym i złym postępowaniem,

wdrażanie do respektowania i stosowania zawartych wcześniej umów i reguł.

Forma pracy: z całą grupą, indywidualna

 

Metody pracy; słowna-zabawy interakcyjne, rozmowy

 

oglądowa-teatrzyk sylwet,

 

działaniowa-udział w zabawach.

 

Środki dydaktyczne: sylwety do teatrzyku ,teatrzyk, taśma magnetofonowa, magnetofon, pianino

Przebieg zajęcia:

 

1/ Powitanie piosenką „Uśmiechnij się"/wyzwalanie pozytywnych emocji/.

 

Słoneczko śpiewa na cały głos

 

Choćbyś miał bracie kłopotów sto

 

Słoneczko do nas uśmiecha się

 

Słoneczko woła przez cały dzień

 

Ref. Uśmiechnij się, wyprostuj się

 

Słoneczko śpiewa i woła cię.

 

 

2/ Teatrzyk sylwet„Jaś i zabawki" Cz. Janczarski

Jaś i zabawki" Cz. Janczarski

 

 

 

Jaś ma pociąg elektryczny, co po szynach wkoło mknie

 

Chciał się z Jasiem bawić Lutek, ale Jaś zawołał „Nie"

 

To jest moja zabawka i dla siebie ją mam

 

Odszedł Lutek od Jasia, teraz Jaś został sam.

 

 

 

Jaś ma konia na biegunach, co kołysze się buj, buj.

 

Chciał na konia wskoczyć Włodek, a Jaś mówi „koń jest mój".

 

To jest moja zabawka i dla siebie ją mam

 

Odszedł Włodek od Jasia, teraz Jaś został sam.

 

 

 

Jaś ma piłkę kolorową, która skacze jeszcze jak

 

Chciał się z Jasiem bawić Adam, lecz Jasiowi to nie w smak.

 

To jest moja zabawka i dla siebie ją mam

 

Odszedł Adam od Jasia i znów Jaś został sam.

 

 

 

Pociąg stanął, konik usnął, w ciemnym kącie piłka śpi.

 

Jaś nasz stoi wśród zabawek i ociera słone łzy.

 

-Gdzie są moi koledzy? Przecież tylu ich mam.

 

Wszyscy bawią się razem, a ja jestem tu sam.

 

 

 

a/rozmowa -pytania: 1/ czy podobał wam się Jaś?/jeśli tak to dlaczego?/

 

2/ dlaczego Jaś został sam?

 

3/ jak czul się chłopiec, gdy koledzy go opuścili?

 

4/ co poradzilibyście Jasiowi/, co powinien zrobić, by koledzy

 

chcieli się z nim bawić?

 

/dostrzeganie różnicy między dobrym i złym postępowaniem, nabywanie umiejętności rozumienia siebie samego i innych/

 

 

 

3/ Zabawa z muzyką „Sia la la" /wyzwalanie pozytywnych emocji/

4/ Zabawa interakcyjna „Pomyśl o którymś dziecku" /nabywanie umiejętności pozytywnego postrzegania innych /.

 

/Dzieci siedzą w kole. Nauczycielka zaczyna zabawę mówiąc: myślę o dziecku, które ma zielone rajstopy, czerwoną sukienkę i krótkie włosy. O jakim dziecku myślę? Kto odgadnie , ten opisuje inne dziecko./.

5/ Zabawa ruchowa „Rakieta"

/przezwyciężanie napięć, kontrolowanie i wyzwalanie pozytywnych emocji/.

Dzieci stoją w kole . W pozycji pochylonej zaczynają cicho klaskać, wstając natężają klaskanie do coraz głośniejszego. Gdy są w pozycji stojącej wyskakują w górę z okrzykiem: „HURRA!"

6/ Zabawa „Dokończ zdania"

a/Cieszę się gdy..........

b/Złoszczę się, gdy........

c/Jestem wściekły gdy.......

d/Jestem szczęśliwy gdy.....

e/Buntuję się gdy................

 

/nabywanie umiejętności precyzowania sytuacji, gdy w grę wchodzą emocje/.

 

 

 

7/Zabawa interakcyjna „Taki sam i inny"

 

/respektowanie wcześniej zawartych umów i reguł/

/Dzieci siedzą w kole. Prowadzący wskazuje dziecko i poleca: wstań i dotknij wszystkie dzieci, które maja na sobie coś czerwonego itp./

 

8/ Niespodzianka-częstowanie dzieci cukierkami-zakończenie zajęcia.

 

/wyzwalanie pozytywnych emocji/.

 

Ćwiczenia i zabawy interakcyjne mogą przenieść osoby emocjonalnie naładowane negatywną energią w stan odprężenia.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin