Zalacznik_1_Ksiega_identyfikacji_wizualnej(1).pdf

(7321 KB) Pobierz
01
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNO CI
KSI GA IDENTYFIKACJI WIZUALNEJ
2007/2008
291504895.020.png 291504895.021.png 291504895.022.png 291504895.023.png 291504895.001.png 291504895.002.png 291504895.003.png 291504895.004.png 291504895.005.png
SPIS TRE CI
WST P
1.
ZNAK MARKI
2.
ZNAKI PROGRAMÓW
3.
HASŁA PROMOCYJNE
4.
DRUKI FIRMOWE
5.
MATERIAŁY PROMOCYJNE
291504895.006.png
WST P
Ksi ga identyfikacji wizualnej Narodowej Strategii Spóno ci jest zał cznikiem nr 1
do Strategii komunikacji Funduszy Europejskich w Polsce w ramach NSS na lata 2007-2013.
Obejmuje ona wszelkie działania informacyjne, promocyjne i edukacyjne prowadzone
w ramach:
- Narodowej Strategii Spójno ci,
- Krajowych programów operacyjnych: Innowacyjna Gospodarka, Kapitał Ludzki,
Infrastruktura i rodowisko, Rozwój Polski Wschodniej, Pomoc Techniczna,
- Regionalnych programów operacyjnych dla województw: dolno l skiego, kujawsko-
pomorskiego, lubelskiego, lubuskiego, łódzkiego, małopojskiego, mazowieckiego,
opolskiego, podkarpackiego, podlaskiego, pomorskiego, l skiego, wi tokrzyskiego,
warmi sko-mazurskiego, wielkopolskiego oraz zachodniopomorskiego.
Rozdziały 1 oraz 2 Ksi gi identy kacji wizualnej maj charakter obowi zkowy,
natomiast cz ci 3, 4 oraz 5 charakter pogl dowy. Przykłady zawarte w rozdziałach
4 i 5 stanowi wył cznie propozycje zastosowania znaku w przypadku wybranych
działa i materiałów informacyjnych, promocyjnych oraz szkoleniowych.
291504895.007.png
1.
ZNAK MARKI
1.01
1.02
forma podstawowa
1.03
formy uzupełniaj ce
1.04
forma podstawowa i formy uzupełniaj ce w wersji angielskiej
1.05
budowa i proporcje
1.06
1.07
pole podstawowe i pole ochronne
1.08
warianty achromatyczne
1.09
warianty monochromatyczne
1.10
kolorystyka podstawowa
1.11
kolorystyka uzupełniaj ca
1.12
tła znaku marki
1.13
291504895.008.png
ZNAK MARKI
1.01
Polski – kolory pozostałych dwóch gwiazd.
W sposób symboliczny komunikuje o przepływie funduszy europejskich.
Kierunek zachód – wschód został uzyskany poprzez nadanie dynamiki
gwiazdom.
– nadanie efektu trójwymiarowo ci poszczególnym gwiazdom
– wprowadzenie cienia rzuconego
– nadanie perspektywy prostok tnemu tłu
– „schowanie” fragmentu czerwonej gwiazdy w obr bie prawego boku
trapezu oraz wprowadzenie na jej powierzchni cienia rzucanego przez trapez.
Niebieskie tło symbolizuje okno z widokiem na niebo, tworzy kadr przestrzeni,
wiata, w który lec , wchodz poł czone gwiazdy.
Poł czenie gwiazd oraz ich symbolika poprzez kolor mówi nam
o wspólnocie UE, jej trwało ci i sile.
wprowadzaj c tym samym w symbolik aspekt ludzki. Mówi o zjawisku
synergii, czyli kooperacji (współpracy) ró nych czynników, której efekt
jest wi kszy ni suma ich oddzielnego działania.
przemian”. W swoim przekazie niesie podstawowe atrybuty przedsi wzi cia
– dynamik , twórczo oraz nakierowanie na przyszło .
291504895.009.png 291504895.010.png 291504895.011.png 291504895.012.png 291504895.013.png 291504895.014.png 291504895.015.png 291504895.016.png 291504895.017.png 291504895.018.png 291504895.019.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin