W karnawale
Data
Tema-tyka
Blok tematyczny- zajęcia całodniowe
Sfera aktywności
23.01.-27.01.
2006
„W karnawale”
„Lodowe figury”- zabawa orientacyjno-porzadkowa.
„Zimowe zabawy”- zestaw ćwiczeń gimnastycznych przy muzyce, areobic.
„Zimowe słowa”- ćwiczenia językowe, gromadzenie słownictwa wokół słowa „zima”
„Bal w przedszkolu dzisiaj”- zabawy rytmiczno- ruchowe z piosenką. Utworzenie orkiestry perkusyjnej.
”Maski karnawałowe”- ozdabianie masek karnawałowych różnymi materiałami : (papier kolorowy, farby, kredki, resztki wstążek...)
„ Zwierzęta na balu” – zabawy w formie opowieści ruchowej.
„ Różnimy się i lubimy” -kształcenie pozytywnych zachowań w grupie na podstawie wiersza „Ona i ja”.
„Baloniki”- zabawa ruchowa z elementem ćwiczeń oddechowych.
„ Z jakiej bajki ta postać? ”-rozwiązywanie zagadek językowych i obrazkowych.
„Dopasuj dzieciom maski karnawałowe”- ćwiczenia graficzne.
„Bal zabawek”- klasyfikowanie i segregowanie zabawek wg dwóch cech. Kształcenie logicznego myślenia, wnioskowania, przeliczania elementów w utworzonych zbiorach.
„Kopciuszek”- kształcenie umiejętności wypowiadania się na temat wysłuchanej bajki.
„Tańce integracyjne”- zabawy ruchowe ze śpiewem, wyrabianie poczucia rytmu, umiejętności wspólnej zabawy.
„Bal maskowy”- rysowanie po śladzie.
„Kim będę na balu”-swobodne rozmowy z dziećmi o przygotowywanych na bal strojach.
„Zgaduj zgadula- o jakim bohaterze bajkowym myślę?” – utrwalenie znajomości charakterystycznych cech niektórych postaci bajkowych.
„Bal w przedszkolu”- zabawa karnawałowa. Tworzenie atmosfery radości, swobody i dobrej zabawy przy muzyce, w gronie rówieśników.
językowa
zdrowotna
muzyczna
ruchowa
plastyczna
techniczna
przyrodni-cza
społeczna
matematy-czna
Dziecko:
-przyjmuje określoną pozycję i wytrzymuje bez ruchu przez chwilę
-wie, że karnawał to taki czas po Nowym Roku, w którym organizowane są bale, zabawy, dyskoteki
-dostosowuje ruch do słuchanej muzyki, dba o estetykę ruchu
-poszukuje słów związanych z zimą, układa z nimi zdania
-dzieci znają treść piosenki i potrafią ją opowiedzieć
- wystukuje, wyklaskuje i gra rytm piosenki, tańczy do melodii piosenki
-potrafi sprawnie wycinać kształty różnorodnych masek
-estetycznie wykonuje zadaną pracę, jest twórcze w swoim działaniu i cieszy się z efektów własnej pracy, zna zasady bezpieczeństwa w czasie posługiwania się nożyczkami;
-potrafi bezpiecznie
poruszać się po sali w trakcie zabaw, naśladuje ruchy niektórych zwierząt
-wypowiada się na temat własnego wyglądu zewnętrznego, cech charakteru, swoich zainteresowań
-odszukuje zgubiony balonik i nadmuchuje go
-potrafi rozwiązywać proste zagadki logiczne związane z postaciami z bajek
-łączy linią maski z dziećmi, odczytuje imiona dzieci
-dzieli zabawki biorąc pod uwagę ich wielkość i kolor, porównuje liczebność utworzonych zbiorów przeliczając oraz „na oko”
-dostrzega związki przyczynowo-skutkowe w bajce, tworzy wypowiedź kilkuzdaniową powiązaną logicznie
-tańczy integrując się z dziećmi, dostosowuje ruch do tempa i rytmu słuchanej muzyki, określa charakter słuchanych utworów tanecznych
-starannie rysuje po śladzie dobierając odpowiednie kolory,
-wypowiada się na temat własnego stroju na bal karnawałowy
-domyśla się, o jakim bohaterze bajkowym mówi nauczyciel oraz dzieci, jest twórcą zagadki
-bierze aktywny udział w zabawie (konkursach, np. na najpiękniejsze przebranie, zawodach tanecznych,
sprawnościowych, itp.)
Hel53land