BALIK KARNAWAŁOWY -3,4l.doc

(26 KB) Pobierz

BALIK KARNAWAŁOWY

1.     Zapoznanie z nazwą nowego miesiąca „luty”. Nauka fragmentu wiersza J. Kiersta „ Luty”.

-         dzieci potrafią określić nazwę miesiąca, porę roku, znają także kilka przysłów na temat lutego

-        potrafią wyrecytować na pamięć krótki fragmencik wiersza

 

Luty; ja mam lodowate kły.

Kłaniam się futrzaną czapką.

Jestem luty czyli zły

Lecz ślizgawki robię za to!

-         Oglądają i próbują odczytywać fragmenty z lutowego numeru „Misia”

-         Wiedzą, że luty to miesiąc zimowy

 

 

1.     Nauka śpiewania piosenki  „Bal baloników”

-    dzieci znają treść piosenki i potrafią ją opowiedzieć

-         znają pojęcie karnawał

-         wystukują, wyklaskują rytm piosenki

-         tańczą do melodii piosenki

 

2.     Ozdabianie masek karnawałowych różnymi materiałami : (papier kolorowy, farby, kredki, resztki wstążek...)

-         dzieci potrafią sprawnie wycinać kształty różnorodnych masek

-         estetycznie wykonują zadaną pracę

-         są twórcze w swoim działaniu i cieszą się z efektów

 

3.     Zabawy w formie opowieści ruchowej „ Zwierzęta na balu”

-         dzieci potrafią bezpiecznie poruszać się po sali w trakcie zabaw

-         potrafią naśladować ruchy niektórych zwierząt

 

 

4.     Jaki to kolor? Zabawy z szarfami.

-         dzieci rozróżniają podstawowe kolory na podstawie zabawy z szarfami i krążkami

-         potrafią wcielić się w postać, która ukryła się pod podanym kolorem

-         reagują na hasło związane z kolorem

 

5.     Przygotowanie się do Baliku Karnawałowego

-         swobodne rozmowy z dziećmi o przygotowywanych na bal strojach

-         dzieci potrafią logicznie wypowiadać się na zadany temat

-         potrafią rozwiązywać proste zagadki logiczne związane z postaciami z balu

 

6.     BAL KARNAWAŁOWY ZORGANIZOWANY WSPÓLNIE Z RODZICAMI DZIECI (w godz. popołudniowych)

-         konkursy

-         tańce

-         poczęstunek

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin