Nasz karnawał
· W karnawale to są bale
· Robimy karnawałowe kanapki
· Robimy maski na bal
· Kto jest kim na balu?
Temat dnia
Wielokierunkowa aktywność dzieci
Obszar działania
Przewidywane osiągnięcia dzieci
Robimy karnawałowe kanapki
Dekorowanie sali karnawałowymi ozdobami – swobodne rozmowy na temat wystroju sali, ćwiczenia oddechowe i zabawy ruchowe z balonami
Rysowanie po śladzie serpentyn – przygotowanie do pisania
Utrwalenie poznanej litery n,N – wyszukiwanie litery w tekście, czytanie zdań do obrazków
,,Bal karnawałowy” – ilustracja- wypowiedzi na temat ilustracji, rozumienie pojęcia karnawał , skreślanie zdań nie pasujących do ilustracji
,,Karnawałowe kanapki” – wykonanie ozdobnych kanapek, poprawne nazywanie składników użytych do wykonania
Spożywanie kanapek przestrzegając higieny i kultury spożywania posiłków
Zabawa ruchowa ,,Pułapka na myszy”
I/2
VI/3
VI/4
V/5
II/3
III/1
Jest współgospodarzem sali, dba o jej wystrój
Potrafi nadmuchać balon , bawić się spontanicznie
Rysuje po śladzie serpentyny
Wyszuka w tekście poznaną literę n,N , Czyta zdania do obrazków
Rozumie pojęcie karnawał , opowiada ilustrację ,,Bal karnawałowy”
Dopasowuje zdania do treści ilustracji
Wykona karnawałowe kanapki, poprawnie nazywa składniki użyte do wykonania
Przestrzega higieny i kultury spożywania posiłków
Bawi się przestrzegając zasad zabawy
W karnawale to
bale
Wycinanie kartoników z sylabami, układanie wyrazów i czytanie – konkurs na największą ilość ułożonych wyrazów
Słuchanie muzyki do polskich tańców narodowych poloneza , kujawiaka –swobodne wypowiedzi dzieci
Oglądanie ilustracji, zdjęć, prospektów na temat bali karnawałowych
Nauka piosenki pt, ,,W karnawale”- poznanie słów i melodii, wykonywanie melodii piosenki na sylabach ,,la, lo, li”. Pokaz kroku podstawowego do tańca ludowego ,,Koziorajka”- próby tańca przy muzyce
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych – z.3 (przewodnik 3)
Ćwiczenia rytmu – ilustrowanie rytmu elementami geometrycznymi
Ćwiczenia w czytaniu- układanie z alfabetu ruchomego napisów pod odpowiednimi kanapkami w książce
IX/1
V/3
IX/3
VIII/2
III/2
VI/1
Wycina kartoniki z sylabami , układa i czyta wyrazy
Podejmuje rywalizację
Słucha uważnie muzyki do polskich tańców narodowych, wypowiada się na ich temat
Zna słowa i melodię piosenki pt,, ,,W karnawale”, wykona jej melodię na sylabach ,,la, lo, li”
Zna krok podstawowy do tańca ludowego ,,Koziorajka”, tańczy przy muzyce
Poprawnie wykonuje ćwiczenia kształtujące prawidłową postawę
Potrafi wykonać rytm ilustrowany elementami geometrycznymi, układa taki rytm
Układa napis z alfabetu ruchomego
Robimy maski na bal
Rozwijanie poczucia rytmu i słuchu muzycznego – zabawa pt ,,Żabka, myszka, kot, smok, osa” ,śpiewanie piosenki ,,W karnawale”
Układanie i rozwiązywanie zadań do sytuacji tworzonych przez nauczyciela- przeliczanie i odtwarzanie podanych zbiorów
Zabawa dydaktyczna ,,Karnawałowe stroje” – kształtowanie pojęcia zbioru pustego, poznanie znaku graficznego liczby 0
,,Maski”- wykonanie wybranej maski, ozdabianie elementami papierowymi
,,Karnawałowi przebierańcy” – rozwiązywanie krzyżówki, poznanie pojęcia maska, strój karnawałowy
Czytanie ze zrozumieniem- dobieranie podpisów do obrazków
Zabawa ruchowa ,,Żabki”
VII/4
VII/5
X/2
V/2
Rozwija poczucie rytmu oraz słuch muzyczny
Śpiewa piosenkę ,,W karnawale” zbiorowo
Odtwarza podane przez nauczyciela zbiory , przelicza elementy
Rozumie pojęcie zbioru pustego, zna zapis graficzny liczby 0
Wykona maskę karnawałową poprzez cięcie , sklejanie i ozdabianie kartonu
Rozwiązuje krzyżówkę, zna pojęcia maska, strój karnawałowy
Czyta ze zrozumieniem dobierając podpisy do obrazków
Kto jest kim na balu
Wspólne muzykowanie na instrumentach perkusyjnych
znanych piosenek oraz wierszy-rymowanek
Matematyczne zabawy na liczenie – przeliczanie w zakresie 7
Czytanie tekstu pt. ,,Bal maskowy”- przypomnienie pisowni imion (wielka litera)
Rysowanie po śladzie kształtów literopodobnych – przygotowanie do pisania
Nauka układów tanecznych do tańca ludowego ,,Koziorajka” – próby tańca przy muzyce
Zabawa dydaktyczna ,,Kto jest kim na balu” – rozpoznawanie postaci po opisie wyglądu, prezentowanie własnych strojów na forum grupy
Kolorowanie rysunku związanego z tematyką
Rozwiązywanie zagadek ilustrowanych ruchem, gestem, mimiką, próby zilustrowania własnych
IX/2
V/1
VIII/3
Kształci słuch, poczucie rytmu, pamięć i wyobraźnię muzyczną
Liczy w zakresie 7, bawi się przestrzegając ustalonych zasad
Czyta tekst, wie, że imiona piszemy wielką literą
Rysuje po śladzie wzory literopodobne
Zna układy taneczne do tańca ludowego ,,Koziorajka”, tańczy przy muzyce
Rozpoznaje postać po opisie wyglądu, potrafi opisać wygląd postaci którą sam będzie
Koloruje obrazek związany z tematyką
Potrafi odgadnąć zagadkę ilustrowaną ruchem
ilustrować własną
Hel53land