Nasz karnawał.doc

(42 KB) Pobierz

Nasz karnawał

·       W karnawale to są bale

·       Robimy karnawałowe kanapki

·       Robimy maski na bal

·       Kto jest kim na balu?

Temat dnia

Wielokierunkowa aktywność dzieci

Obszar działania

Przewidywane osiągnięcia dzieci

Robimy karnawałowe kanapki

Dekorowanie sali karnawałowymi ozdobami                                – swobodne rozmowy na temat wystroju sali, ćwiczenia oddechowe i zabawy ruchowe z balonami

Rysowanie po śladzie serpentyn – przygotowanie do pisania

Utrwalenie poznanej litery n,N – wyszukiwanie litery  w tekście, czytanie zdań do obrazków

,,Bal karnawałowy” – ilustracja- wypowiedzi na temat ilustracji, rozumienie pojęcia karnawał , skreślanie zdań nie pasujących do ilustracji

,,Karnawałowe kanapki” – wykonanie ozdobnych kanapek, poprawne nazywanie składników użytych do wykonania

Spożywanie kanapek przestrzegając higieny i kultury spożywania posiłków

Zabawa ruchowa ,,Pułapka na myszy”

I/2

 

 

VI/3

 

VI/4

 

V/5

 

VI/4

 

 

 

II/3

 

III/1

Jest współgospodarzem sali, dba o jej wystrój

Potrafi nadmuchać balon , bawić się spontanicznie

Rysuje po śladzie serpentyny

Wyszuka  w tekście poznaną literę n,N , Czyta zdania do obrazków

 

Rozumie pojęcie karnawał , opowiada ilustrację ,,Bal karnawałowy”

Dopasowuje zdania do treści ilustracji

Wykona karnawałowe kanapki, poprawnie nazywa składniki użyte do wykonania

 

Przestrzega higieny i kultury spożywania posiłków

Bawi się przestrzegając zasad zabawy

 

W karnawale to

bale

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wycinanie kartoników z sylabami, układanie wyrazów i czytanie – konkurs na największą ilość ułożonych wyrazów

Słuchanie muzyki do polskich tańców narodowych poloneza , kujawiaka –swobodne wypowiedzi dzieci

Oglądanie ilustracji, zdjęć, prospektów na temat bali karnawałowych

Nauka piosenki pt, ,,W karnawale”-  poznanie słów                 i melodii, wykonywanie melodii piosenki na sylabach ,,la, lo, li”. Pokaz kroku podstawowego do tańca ludowego ,,Koziorajka”- próby tańca przy muzyce

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych – z.3 (przewodnik 3)

Ćwiczenia rytmu – ilustrowanie rytmu elementami geometrycznymi

Ćwiczenia w czytaniu- układanie z alfabetu ruchomego napisów pod odpowiednimi kanapkami w książce

VI/4

 

 

IX/1

 

V/3

 

IX/3

 

VIII/2

 

III/2

VI/1

 

VI/4

 

 

 

 

 

 

Wycina kartoniki z sylabami , układa i czyta wyrazy

Podejmuje rywalizację

Słucha uważnie muzyki do polskich tańców narodowych, wypowiada się na ich temat

 

Zna słowa i melodię piosenki pt,,                            ,,W karnawale”, wykona jej melodię na sylabach ,,la, lo, li”

Zna krok podstawowy do tańca ludowego ,,Koziorajka”, tańczy przy muzyce

Poprawnie wykonuje ćwiczenia kształtujące prawidłową postawę

Potrafi wykonać rytm ilustrowany elementami geometrycznymi, układa taki rytm

Układa napis z alfabetu ruchomego

 

 

 

Robimy maski na bal

Rozwijanie poczucia rytmu i słuchu muzycznego                                   – zabawa pt ,,Żabka, myszka, kot, smok, osa” ,śpiewanie piosenki  ,,W karnawale”

Układanie i rozwiązywanie zadań do sytuacji tworzonych przez nauczyciela- przeliczanie                            i odtwarzanie podanych zbiorów

Zabawa dydaktyczna ,,Karnawałowe stroje” – kształtowanie pojęcia zbioru pustego, poznanie znaku graficznego liczby 0

,,Maski”- wykonanie wybranej maski, ozdabianie elementami papierowymi

,,Karnawałowi przebierańcy” – rozwiązywanie krzyżówki, poznanie pojęcia maska, strój karnawałowy

Czytanie ze zrozumieniem- dobieranie podpisów do obrazków

Zabawa ruchowa ,,Żabki”

 

 

 

IX/3

 

 

VII/4

 

 

 

 

VII/5

X/2

 

V/2

 

VI/4

 

III/1

Rozwija poczucie rytmu oraz słuch muzyczny

Śpiewa piosenkę ,,W karnawale” zbiorowo

 

Odtwarza podane przez nauczyciela zbiory , przelicza elementy

 

Rozumie pojęcie zbioru pustego, zna zapis graficzny liczby 0

 

Wykona maskę karnawałową poprzez cięcie , sklejanie i ozdabianie kartonu

Rozwiązuje krzyżówkę, zna pojęcia maska, strój karnawałowy

Czyta ze zrozumieniem dobierając podpisy do obrazków

 

Kto jest kim na balu

Wspólne muzykowanie na instrumentach perkusyjnych

znanych piosenek  oraz wierszy-rymowanek

Matematyczne zabawy na liczenie – przeliczanie                   w zakresie 7

Czytanie tekstu pt. ,,Bal maskowy”- przypomnienie pisowni imion (wielka litera)

Rysowanie po śladzie kształtów literopodobnych                     – przygotowanie do pisania

Nauka układów tanecznych do tańca ludowego ,,Koziorajka” – próby tańca przy muzyce

Zabawa dydaktyczna ,,Kto jest kim na balu”                            – rozpoznawanie postaci po opisie wyglądu, prezentowanie własnych strojów na forum grupy

Kolorowanie rysunku związanego z tematyką

Rozwiązywanie zagadek ilustrowanych ruchem, gestem, mimiką, próby zilustrowania własnych

IX/2

 

VII/4

 

VI/4

 

VI/3

 

VIII/2

 

 

V/1

 

VIII/3

V/2

V/1

Kształci słuch, poczucie rytmu, pamięć                       i wyobraźnię muzyczną

Liczy w zakresie 7, bawi się przestrzegając ustalonych zasad

Czyta tekst, wie, że imiona piszemy wielką literą

Rysuje po śladzie wzory literopodobne

 

Zna układy taneczne do tańca ludowego ,,Koziorajka”, tańczy przy muzyce

Rozpoznaje postać po opisie wyglądu, potrafi opisać wygląd postaci którą sam będzie

 

Koloruje obrazek związany z tematyką

Potrafi odgadnąć zagadkę ilustrowaną ruchem

ilustrować własną

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin