Obszar 1
EFEKTY DZIAŁALNOŚCI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ, OPIEKUŃCZEJ ORAZ INNNEJ DZIAŁALNOŚCI STATUTOWEJ
WYMAGANIA:
1.2 Dzieci są aktywne
Cel ewaluacji: Sprawdzenie czy dzieci są wdrażane do samodzielności i aktywności na rzecz własnego rozwoju poprzez chętne uczestnictwo w zajęciach.
PYTANIA KLUCZOWE:
1. Czy dzieci chętnie uczestniczą w zabawach i zajęciach prowadzonych na terenie przedszkola?
2. Czy prowadzone zajęcia i zabawy wpływają na wzrost aktywności dziecka?
3. Czy nauczyciele podczas prowadzenia codziennych zajęć są otwarci na potrzeby dzieci?
4. Czy właściwie zostały zidentyfikowane potrzeby dzieci?
5. W jakim stopniu działania nauczycieli wpływają na poprawę jakości prowadzonych zajęć?
6. Czy nauczyciele stosują aktywizujące metody pracy?
7. Czy aktywizujące metody pracy wyzwalają u dzieci większą samodzielność oraz uczą współdziałania?
8. W jaki sposób twórczy styl pracy nauczyciela wyzwala u dzieci aktywność?
9. Czy dzieci uczestniczą w konkursach organizowanych na terenie placówki jak i poza nią?
10. Jaka jest oferta zajęć dodatkowych w placówce?
11. Czy oferta zajęć dodatkowych zaspokaja potrzeby
dzieci?
12. Czy ilość dzieci uczęszczających na zajęcia dodatkowe świadczy o tym, że dzieci są aktywne?
13. W jakim stopniu prowadzone przez nauczycieli zajęcia dodatkowe wpływają na rozwijanie zainteresowań i uzdolnień dzieci?
14. Czy zwiększenie liczby zajęć dodatkowych wpłynie na wdrożenie dziecka do aktywności na rzecz własnego rozwoju?
WSKAŹNIKI POMIARU OSIĄGNIĘĆ CELÓW:
1. Dzieci potrafią aktywnie działać na rzecz własnego rozwoju poprzez udział w zajęciach i przedsięwzięciach organizowanych na terenie przedszkola.
2. Wykorzystanie w pracy aktywizujących metod typu: pedagogika zabawy czy metoda Montessori zachęcają dzieci do większej aktywności.
3. Dzieci chętnie uczestniczą w różnego rodzaju konkursach.
4. Ilość i jakość kącików zainteresowań w poszczególnych grupach jest zadowalająca.
5. Na terenie przedszkola organizowana jest wystarczająca liczba zajęć dodatkowych.
HARMONOGRAM DZIAŁAŃ:
Lp.
DZIAŁANIA
Termin
realizacji
wykonawcy
1.
Przygotowanie narzędzi ewaluacji
2.
Zbieranie danych i opracowanie wyników
3.
Organizowanie różnorodnych kącików tematycznych
- wspólne zdecydowanie na Radzie Pedago-
gicznej jakie kąciki powinny znaleźć się
w każdej grupie
4.
Akceptowanie potrzeb dzieci podczas
prowadzenia codziennych zajęć i zabaw
- wywiad z dziećmi
5.
Stosowanie aktywizujących metod pracy
- ankieta dla nauczycieli
6.
Wykorzystywanie zasobów bibliotecznych i multimedialnych placówki
- sprawdzanie częstotliwości korzystania
z posiadanych zbiorów w przedszkolu
7.
Udział dzieci w konkursach
- dyplomy, wyróżnienia, zaświadczenia
8.
Organizowanie kiermaszów świątecznych
- przygotowanie kart, stroików, itp.,
- raport na temat sposobu wykorzystania zdobytych środków
9.
Zachęcanie dzieci do samodzielności
i aktywności na rzecz własnego rozwoju
- zorganizowanie wewnętrznego szkolenia
nauczycieli
- sprawdzenie liczby dzieci uczęszczają-cych na poszczególne zajęcia dodatkowe
- sprawdzenie planów pracy indywidualnej z dzieckiem zdolnym
10.
Sprawdzenie czy oferta zajęć dodatkowych
zaspokaja potrzeby wychowanków
- ankieta dla rodziców
- wywiad z wychowankami
11.
Uwzględnienie wniosków z dyskusji, analizy ankiet i wywiadów do poprawy pracy wszystkich nauczycieli.
12.
Opracowanie i przedstawienie raportu
KONTROLA:
...
Bratek29