ewaluacja - obszar 1 - dzieci są aktywne(2).docx

(22 KB) Pobierz

 

Obszar 1

 

EFEKTY DZIAŁALNOŚCI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ, OPIEKUŃCZEJ ORAZ INNNEJ DZIAŁALNOŚCI STATUTOWEJ

 

 

 

 

WYMAGANIA:

1.2 Dzieci są aktywne

 

 

Cel ewaluacji: Sprawdzenie czy dzieci są wdrażane do samodzielności i aktywności na rzecz własnego rozwoju poprzez chętne uczestnictwo w zajęciach.

 

 

 

PYTANIA KLUCZOWE:

 

1. Czy dzieci chętnie uczestniczą w zabawach i zajęciach prowadzonych na terenie przedszkola?

2. Czy prowadzone zajęcia i zabawy wpływają na wzrost aktywności dziecka?

3. Czy nauczyciele podczas prowadzenia codziennych zajęć są otwarci na potrzeby dzieci?

4. Czy właściwie zostały zidentyfikowane potrzeby dzieci?

5. W jakim stopniu działania nauczycieli wpływają na poprawę jakości prowadzonych zajęć?

6. Czy nauczyciele stosują aktywizujące metody pracy?

7. Czy aktywizujące metody pracy wyzwalają u dzieci większą samodzielność oraz uczą współdziałania?

8. W jaki sposób twórczy styl pracy nauczyciela wyzwala
u dzieci aktywność?

9. Czy dzieci uczestniczą w konkursach organizowanych na terenie placówki jak i poza nią?

10. Jaka jest oferta zajęć dodatkowych w placówce?

    11. Czy oferta zajęć dodatkowych zaspokaja potrzeby

     dzieci?

12. Czy ilość dzieci uczęszczających na zajęcia dodatkowe świadczy o tym, że dzieci są aktywne?

13. W jakim stopniu prowadzone przez nauczycieli zajęcia dodatkowe wpływają na rozwijanie zainteresowań
i uzdolnień dzieci?

14. Czy zwiększenie liczby zajęć dodatkowych wpłynie na wdrożenie dziecka do aktywności na rzecz własnego rozwoju?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

WSKAŹNIKI POMIARU OSIĄGNIĘĆ CELÓW:

1.   Dzieci potrafią aktywnie działać na rzecz własnego rozwoju poprzez udział w zajęciach i przedsięwzięciach organizowanych na terenie przedszkola.

2.   Wykorzystanie w pracy aktywizujących metod typu: pedagogika zabawy czy metoda Montessori zachęcają dzieci do większej aktywności.

3.   Dzieci chętnie uczestniczą w różnego rodzaju konkursach.

4.   Ilość i jakość kącików zainteresowań w poszczególnych grupach jest zadowalająca.

5.   Na terenie przedszkola organizowana jest wystarczająca liczba zajęć dodatkowych.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

HARMONOGRAM DZIAŁAŃ:

 

 

Lp.

DZIAŁANIA

Termin

realizacji

wykonawcy

1.

Przygotowanie narzędzi ewaluacji

 

 

2.

Zbieranie danych i opracowanie wyników

 

 

3.

Organizowanie różnorodnych kącików tematycznych

- wspólne zdecydowanie na Radzie Pedago-

gicznej jakie kąciki powinny znaleźć się

w każdej grupie

 

 

4.

Akceptowanie potrzeb dzieci podczas

prowadzenia codziennych zajęć i zabaw

- wywiad z dziećmi

 

 

5.

Stosowanie aktywizujących metod pracy

- ankieta dla nauczycieli

 

 

6.

Wykorzystywanie zasobów bibliotecznych i multimedialnych placówki

- sprawdzanie częstotliwości korzystania

z posiadanych zbiorów w przedszkolu

 

 

7.

Udział dzieci w konkursach

- dyplomy, wyróżnienia, zaświadczenia

 

 

8.

Organizowanie kiermaszów świątecznych

- przygotowanie kart, stroików, itp.,

- raport na temat sposobu wykorzystania zdobytych środków

 

 

9.

Zachęcanie dzieci do samodzielności

i aktywności na rzecz własnego rozwoju

- zorganizowanie wewnętrznego szkolenia

nauczycieli

- sprawdzenie liczby dzieci uczęszczają-cych na poszczególne zajęcia dodatkowe

- sprawdzenie planów pracy indywidualnej z dzieckiem zdolnym

 

 

10.

Sprawdzenie czy oferta zajęć dodatkowych

zaspokaja potrzeby wychowanków

- ankieta dla rodziców

- wywiad z wychowankami

 

 

11.

Uwzględnienie wniosków z dyskusji, analizy ankiet i wywiadów do poprawy pracy wszystkich nauczycieli.

 

 

12.

Opracowanie i przedstawienie raportu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KONTROLA:

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin