C.T.Russell & P.Johnson - Prorctwa o Izraelu.pdf

(2618 KB) Pobierz
Microsoft Word - Proctwa o Izraelu - w wyk³adni Russella i Johnsona
Tytu oryginau:
Charles Taze Russell
Paul S.L. Johnson
PROROCTWA O IZRAELU
WYJA*NIONE PRZEZ POS,A-CÓW
LAODYCEJSKIEGO KO*CIO,A
]
PROROCTWA O IZRAELU
Tekst wybra i opracowa:
Julian Grzesik
Okadk opracowa:
Grzegorz Krczkowski
Skad komputerowy:
Julian Grzesik
Tekst wybra i opracowa : Julian Grzesik
Druk: Liber Duo s.c.
Lublin ul. Duga 5
ISBN 978-83-61301-39-4
Lublin 2008
2
455631474.002.png
WPROWADZENIE
dniach, /e dziesiciu m/ów ze wszystkich jzyków owych narodów;
uchwyc4 si r4bka paszcza jednego Byda, mówi4c: Pójdziemy z wami,
bo zrozumieli>my, /e Bóg jest z wami”.
W zwi4zku z nauk4 Biblii, o równolegym istnieniu dwu domów
(które potkny si o ten kamie: – Jezusa - Iz. 8,14) - Izraela wg ciaa i
chrze>cija:stwa wg ducha, po 1845 latach nieaski, od 1878 roku na
dwu paszczyznach, politycznej i religijnej, tak jak j4 niegdy> tracili, tak
od tego czasu procesem aska jest przywracana. Na taki tryb
wypeniania wskazuje ap. Pawe do Rzymian 11:25: "Za>lepienie
po cz>ci przyszo na Izraela, dopóki nie wejdzie zupeno>1 pogan".
Ujawniaj4c niekompetencj w tumaczeniu Biblii, niektórzy
rzekomi jej przyjaciele, wa>nie ten werset u/ywaj4 za koronny
dowód, /e Bóg jeszcze nie przywróci Bydom aski – bo Izrael jest
nadal za>lepiony w odniesieniu do Jezusa, wobec czego nowi
adepci s4 nadal powoywani na czonków ko>cioa 2 Tes. 2,13 -
„lud dla imienia Bo/ego” (w. 14), bowiem dopiero po zako:czeniu
naboru czonków nast4pi odbudowa upadego przybytku Dawida,
jego ruin i pod0wignicie go (Dz. Ap. 15,14-16), konkluduj4c, /e
zupeno>1 z pogan jeszcze nie wesza do Ko>cioa, wysokie
powoanie jest nadal otwarte dla nowych aspirantów, a „wic
wszystko trwa tak, jak byo od pocz4tku” (2 Piotra 3,3-4).
Paul S.L. Johnson wyja>nia, na czym jest oparty ten b4d. 1
Ka/da prawdziwa nauka winna znale01 potwierdzenie w faktach.
Temu celowi su/4 prezentowane poni/ej wyj4tki z pism Russella i
Johnsona - duchowych przywódców Ruchów Paruzji i Epifanii.
Stanowi4 one zwie:czenie Aliji Izraela z Zagad ydów (1939-1945),
z pozycjami z tej serii, jak Palestyna – Izrael w latach 1894, 1933,
1993, 2005, Uprzedzenie do Jezusa ust,puje – -wiadectwa ydów.
Tak si zo/yo, /e swego czasu z Biblioteki KUL uzyskaem wydan4
w 1914 roku w jzyku niemieckim broszur o Józefie Rabinowiczu. W
1993 roku w Izraelu, w Jerozolimie nabyem broszur w jzyku
rosyjskim za> w Jaffie w angielskim, w której s4 zawarte >wiadectwa
tych rabinów, którzy w Jezusie rozpoznali Mesjasza. W 2008 roku
opublikowali>my je w ksi4/ce pod wy/ej wymienionym tytuem.
Szersze rozwinicie tej i podobnych kwestii, znale01 mo/na w plikach
na stronie internetowej: alija.4me.pl.
W czasie doktrynalnego zamtu, m.in. na temat Izraela, jest wrcz
nakazem chwili ustosunkowanie do wzajemnie wykluczaj4cych si
przeciwstawnych opinii, propagowanych przez „chrze>cija:skich
„przyjació Bydów”, m.in. poprzez upowszechnianie o tym profilu
materiaów. To oni przynosili i przynosz4 najwicej szkody studentom
Biblii, usiuj4cym przenikn41 Boskie zamysy tycz4ce si losów Izraela
i jego przeorientowania do Jezusa jako oczekiwanego Mesjasza.
Pomijaj4c powszechnie znane i potpiane, wielowiekowe
prze>ladowanie Bydów, chrze>cija:stwo dopu>cio si najwikszej
kradzie/y w historii >wiata, zawaszczaj4c obietnice, jakie z woli Boga
przynale/4 wy4cznie do Izraela. Te teologiczne krtactwa
zaszufladkowano do tzw. „teologii zastpstwa”.
Chrze>cija:scy wadcy pozbawili Bydów praw, lecz nie uwolnili ich
od obowi4zków. Dopiero w epoce O>wiecenia poszczególne pa:stwa
stopniowo przyznaway im prawa obywatelskie. Na konferencji
berli:skiej w czerwcu 1878 roku, sprawa Bydów jako narodu wesza
pod jej obrady i na skutek podjtych uchwa, stali si oni podmiotem
prawa midzynarodowego. Ten diametralny zwrot postawy
dziesiciojzycznych krajów europejskich, Bóg ukaza w proroctwie
Zachariasza 8, 23: „Tak mówi Pan Zastpów; Stanie si w owych
(…) Przeoczany jest tu fakt, /e gdy w proroctwie wydarzenie obejmuje
dugi czas na wypenienie si, zwykle pocz4tek, a nie jego koniec jest
wskazany! Tak si przedstawia i w tej sprawie. Jak to wiemy? Z faktu, /e
ten werset, porównany z Iz. 40:2; Jer. 16:18 i Zach. 9:12, wskazuje
równolege okresy i tym sposobem naznacza akuratn4 dat na powrót
aski do Izraela, na wiosn 1878 r.
Oaska Bo/a, zamierzona dla Izraela, obejmuje dwa zarysy:
1) Powrót Izraela do Palestyny,
2) uleczenie Izraela z jego cz>ciowej >lepoty. Obydwa wydarzenia
wypeniaj4 si w dugim czasie; ale oba rozpoczy si w czerwcu. 1878 r. co
stanowio Bosk4 dat na Zielone Pwita tego roku.
1) uchwa4 Kongresu pa:stw w Berlinie, zmuszaj4c4 Turcj do przyznania
Bydom wikszych przywilejów w Palestynie, m.in. pozwolenie na atwiejszy
dostp i osiedlania w niej ani/eli poprzednio,
2) cyrkulacja pomidzy Bydami Poprawionego Hebrajskiego Nowego
1 ( Godzina Pokuszenia, Lublin 2006, s.157-160; TP 38,54).
4
3
455631474.003.png
Testamentu Delitzscha, c o j a k o n twierdzi zaczo si 11-go czerwca.
1878 r. (zob. ksi4/eczk Delitzscha o hebrajskim Nowym Testamencie s.
37). Pierwsze z tych wydarze: rozpoczo przywraca1 ask Izraelowi
odno>nie ziemi, a drugie przywracao ask w zakresie Prawdy.
ojczyzny i powstania pa:stwa /ydowskiego urzeczywistnia si. Pewnie
zabrzmi to nieprawdopodobnie: pierwszym i najwikszym, który utorowa dro-
g syjonizmowi w Stanach Zjednoczonych by Charles Taze Russell.
Bydowski pisarz David Horowitz twierdzi w swojej ksi4/ce Pastor Charles
Taze Russell: An Early American Christian Zionist (Pastor Charles Taze
Russell: pierwszy ameryka7ski chrze8cija7ski syjonista), /e pastor we wszystkich
swoich pismach udowadnia, jakoby gównym tematem Biblii by powrót
synów Izraela do swego kraju. Wedug Horowitza, Russell by jednym z
pierwszych ameryka:skich chrze>cijan, którzy ogosili powrót Izraelitów do
Palestyny. Jego zdaniem Russell by wic syjonist4 zanim to pojcie jeszcze
powstao. Nastpuj4ce wypowiedzi odwouj4 si do jego ksi4/ki.
Benjamin Netanyahu, dawny izraelski ambasador w USA, powiedzia:
„David Horowitz wskaza w co wierzy Charles Taze Russell i nad czym
pracowa. Od tego czasu uznanie dla wa/nej roli pastora Russella jako or-
downika syjonizmu nie daje si ju/ wicej pomin41”.
Podobne wyja>nienie daa tak/e ambasador Stanów Zjednoczonych Jeane
Kirkpatrick: „To jest fascynuj4ce doniesienie o zapomnianym czowieku i zanie-
dbany rozdzia w historii syjonizmu".
Przedstawiciel B'nai B`rith przy Narodach Zjednoczonych - dr Harris Schoenberg
uwa/a: „Niezwyke rozwa/ania Charlesa Taze Russella nad judaizmem i syjonizmem
rzuciy nowe >wiato dla poparcia ruchu syjonistycznego w Stanach Zjednoczonych".
Ju/ wiele lat wcze>niej zanim Theodor Herzl przedstawi w swojej ksi4/ce
Judenstaat (pa:stwo /ydowskie) polityczne i gospodarcze rozwi4zania syjonizmu,
Russell ujawni si jako wielki protektor syjonizmu i przyjaciel Bydów. Ju/ w 1880
roku zacz4 gosi1, /e Bydzi bd4 powraca1 do Izraela. Rok pó0niej zao/y Ziohs
Watchtower Tract Society. Obok niezliczonych innych wypowiedzi opublikowa
on 32 stronicowy artyku pod tytuem Die Botschaft Gottes zum Trost der Juden
{Or,dzie Bo>e na pociech, ydów).
Cay 8 rozdzia ksi4/ki z cyklu Millenium - Tagesanbruch, Dein Kónigreich komme
{PrzyjdB Królestwo Twoje, 1891) po>wicony jest sprawie syjonizmu.
A/eby wdrówk do Palestyny uczyni1 atrakcyjn4, wydawa hebrajsk4 gazet
z tytuem w jzyku jidysz „Di Shtimme", która z pomoc4 syjonistów rozesza si na
cay >wiat. Miliony jej egzemplarzy byy rozdawane gratis. Inne publikacje
„Stra/nicy" podaway naj>wie/sze informacje o syjonizmie. Russell nadal
publikowa wiele artykuów dotycz4cych syjonizmu, poruszaj4c bardzo wa/ne
tematy pod wspólnym tytuem Das auserwahlte Volk Gottes {Wybrany lud Bo>y) w
„Overland Monthly” i gazecie maj4cej nakad 75 tys. egzemplarzy.
W swoim przesaniu wobec Bydów (wg Robin de Ruitera) Russell gosi:
1. Bydzi zostan4 panami >wiata.
2. Wszystkie narody bd4 musiay nawróci1 si na judaizm.
3. Bóg uwielbi >wiat przez naród /ydowski.
4. Upomina on Bydów, by zwracali si do swoich rabinów, aby uchroni1 si
Zalepienie Izraela przemija
Pw. Pawe w li>cie do Rzym. 11:25, jak tego równolege Dyspensacje
dowodz4, odnosi si do rozpoczcia aski dla Izraela w celu uleczenia ich z
cz>ciowej >lepoty, natomiast Jer. 16: 14-18 odnosi si do pocz4tku aski dla
Izraela w celu przywrócenia im ich ziemi. Ze wzgldu na to, /e w Bniwie
Bydowskim odjcie aski od Izraela nastpowao stopniowo, tak te/ podobnie
powrót aski bdzie równie/ stopniowy i obie formy wracaj4cej aski
bd4 wypeniay si w zmagaj4cym objawianiu. Je>li na przykad we0miemy
pod uwag drug4 jej form, to bardzo wielka zmiana w pogl4dzie Izraela
nastpuje w stosunku do postaci Jezusa. W 1878 roku prawie wszyscy Bydzi
splunliby i zaklliby na samo usyszenie imienia Jezus, jako w ich mniemaniu
najwikszego grzesznika. W obecnym czasie prawie wszyscy Bydzi uwa/aj4 Go,
jako jednego z ich najwikszych proroków, a niektóre wychwalania Go z
/ydowskich kazalnic niemal prze>cigaj4 te z chrze>cija:skich kazalnic, co si
tyczy ludzkiej osoby Jezusa. Gdyby taka zmiana nie nast4pia w >wiadomo>ci
/ydowskiej od 1878 r., pastor Russell, jako chrze>cija:ski kaznodzieja, nigdy
nie doznaby tak sympatycznego posuchu od Bydów, jakie otrzyma od 1910
do 1916 r.; bo dla chrze>cija:skiego kaznodziei gosi1 Syjonizm Bydom w
1878 roku byoby uwa/ane przez nich za plugastwo i obrzydliwo>ci4 dla Boga.
Jako ilustracj stopniowego przywrócenia Izraela z cz>ciowej >lepoty,
mo/emy poda1, /e w naszej bibliotece mamy kilka wychwalaj4cych /yciorysów
o Jezusie, pisanych przez Bydów, bd4cych w dobrej harmonii ze swymi
wspówyznawcami, np. jeden napisany przez dr. J. Klausnera, prezesa
Jerozolimskiego (hebrajskiego) Uniwersytetu, który w swoim /yciorysie
Jezusa, chwali Go pod niebiosa jako najwikszego z Bydów i najwikszego z
proroków hebrajskich, chocia/ rozumie si nie wierzy, /e On jest Mesjaszem.
Jego ksi4/ka jest wszdzie uznawana przez Bydów jako wyra/aj4ca ich
obecny stosunek do Jezusa, który w ich dawnej >lepocie by dla nich
najgorszym z najgorszych, a wic przedmiotem gbokiej nienawi>ci i
niezrozumienia (>lepoty). Powy/sze wyja>nienie w sposób wystarczaj4cy obala
powierzchowny, rzekomo "ostateczny" dowód na to, /e „wysokie powoanie” do
wspó dziedzictwa z Jezusem jeszcze jest otwarte dla nowych czonków (…).
Robin de Ruiter, z pozycji adwersarza, w ferworze walki ze
Pwiadkami Jehowy potwierdza, /e: 2
„Charlesa Taze Russella nauka dotycz4ca powrotu Bydów do ich starej
2 (Robin de Ruiter „ -wiadkowie Jehowy ”(Kraków 2007, s. 91-100)
6
5
455631474.004.png
przed nauk4 chrze>cija:sk4.
5. Nalega on na chrze>cijan, aby ju/ wicej nie nauczali Bydów, poniewa/ to nie
jest wol4 Boga.
6. Bydzi pod wzgldem moralno>ci i inteligencji przewy/szaj4 chrze>cijan 58 .
Czy Russell mia zwi4zki z syjonizmem? Czy otrzymywa wsparcie od
syjonistycznej finansjery? Mocny dowód na to znajdujemy na pewnej konferencji,
która miaa miejsce w Chicago w 1891 roku, w mie>cie, w którym wówczas
Towarzystwo Stra/nica posiadao najwicej czonków.
Podczas tej konferencji Russell i inni przywódcy religijni opowiedzieli si za
syjonizmem. Pastor Russell dla dobra syjonistycznych planów podj4 podró/ infor-
macyjn4 i propagandow4 do Europy i Palestyny. Wedug Towarzystwa Stra/nica
podró/ Russella su/ya temu, by rozpozna1, co mo/na tam zrobi1 dla
rozpowszechnienia „prawdy" 59 . Kiedy jednak we0mie si pod uwag, /e Russell
odwiedzi dokadnie te kraje, które podczas konferencji zostay wskazane za wa/ne
dla syjonistów, staje si jasne, /e oficjalnie podane uzasadnienie tej podró/y mogo
jedynie okry1 mg4 jej prawdziwy cel.
A kiedy dowiemy si, /e Russell w czasie swego pobytu w Palestynie w 1891 roku
wysa szczegóowe sprawozdanie do barona Rothschilda 60 /W czasie jej trwania
Russell spotka si z wieloma znacz4cymi /ydowskimi i syjonistycznymi
przywódcami. Jednym z najwa/niejszych byo spotkanie z Asherem Ginzbergiem w
Odessie. Ten prominentny Byd i syjonista, który by tak/e zwany „królem
/ydowskim", pi1 lat wcze>niej zao/y stowarzyszenie o nazwie „Bnai Moische"
(Synowie Moj/esza). Wiadomo tak/e, /e pó0niej Ginzberg - razem z
Rothschildami - wymóg na lordzie Balfourze obietnic utworzenia w Palestynie
ojczyzny dla Bydów 61 .
„Stra/nica" z wrze>nia 1891 roku (wersja angielska) zamie>cia list Russella,
który napisa w Odessie. Podaje w nim dokadn4 wiadomo>1 o innym wa/nym
spotkaniu, a mianowicie z Josephem Rabinowiczem, w rosyjskim (obecnie
modawskim) mie>cie Kiszyniów. Grupa Russella zostaa zakwaterowana w domu
rodziny Rabinowiczów. Wedug Russella, Rabinowicz i czonkowie jego rodziny
byli wiernymi wyznawcami Chrystusa, ale bali si mówi1 Bydom mieszkaj4cym w
Kiszyniowie o przyj>ciu i ofierze Chrystusa. „Stra/nica" z 15 lipca 1991 roku
(wydanie niemieckie) stwierdza, /e Russell pozna Rabinowicza w czasie swojej po-
dró/y europejskiej. Opowiada równie/, /e Rabinowicz wierzy w Chrystusa i
usiowa w swoich stronach naucza1 rodziny /ydowskie. Gówny temat rozmów
Russella z Rabinowiczem stanowia niew4tpliwie sprawa syjonistyczna.
Kim Rabinowicz by naprawd? Po zamordowaniu cara rosyjskiego Aleksandra II,
Joseph Rabinowicz w 1882 roku przeksztaci si w przywódc syjonistycznego. Ten
pionier syjonizmu by znanym kupcem i adwokatem. Jego syjonistyczna dziaalno>1
miaa sw4 baz w Kiszyniowie, gdzie /yo ponad 50 tys. Bydów.
Russell odwiedzi nie tylko najwa/niejsze o>rodki rosyjskiego syjonizmu w
Odessie i Kiszyniowie, lecz tak/e spotka si z ró/nymi /ydowskimi i syjonistycz-
nymi przywódcami w Palestynie. Nie ulega w4tpliwo>ci, /e Russell, aby
zorganizowa1 t podró/, musia mie1 midzynarodowe powi4zania. Pierwsza podró/
Russella zostaa z pewno>ci4 zaplanowana przez osoby, które miay kontakty z
syjonistami. Organizacja Russella bya dot4d dosy1 maa i miaa niewielkie
znaczenie w Stanach Zjednoczonych. Moga podj41 kontakty tylko z Kanad4 i Angli4.
Russell nie móg wic sam cieszy1 si tak wielkimi koneksjami, kiedy wyruszy w
swoj4 pierwsz4 podró/y do Europy i Palestyny.
Yona Malachy, jeden z pierwszych ministrów spraw religijnych pa:stwa Izrael,
bardzo szczegóowo opisuje historyczn4 rol pastora Russella jako obro:cy syjo-
nizmu. Stwierdza on tak/e, /e Russell podczas swego pobytu w Palestynie spotka
si z dr. Levy z „Executive Zionist" oraz innymi przywódcami /ydowskimi 62 . Po-
nadto wiadomo, /e Russell by przyjacielem znanego rabina, wolnomularza i
naczelnika B'nai Brith Stephena Wise. „American Jewish Press" twierdzi, /e Russell
utrzymywa przyjacielskie kontakty z przywódcami /ydowskimi 63 . Poza tym wielka
liczba znamienitych Bydów i przywódców syjonistycznych czsto odwiedzaa biura
w Brooklynie.
W 1910 roku pastor Russell ponownie odwiedzi Palestyn i Rosj. Tam
nawoywa tysi4ce ortodoksyjnych Bydów do osiedlania si w Palestynie.
9 pa0dziernika 1910 roku do znanego Hippodrome Theater w Nowym Jorku
przybyo ponad 4 tys. Bydów, a by posucha1 Ch. T. Russella, który mia specjalny dwu-
godzinny wykad. Wedug „Stra/nicy" z 15 pa0dziernika 1910 roku (wydanie
angielskie) prominentni mieszczanie /ydowscy postarali si o to, /eby spotkanie na
Hipodromie byo jednym z najwikszych, jakie widzia Nowy Jork. Byli obecni
przedstawiciele prasy /ydowskiej. Jednym ze znacz4cych Bydów, który towarzyszy
Russellowi do Hippodrome Theater w jego luksusowym aucie by Frank Goldstein -
wolnomularz, czonek, a pó0niej prezes zakonu B'na'i Brith. Pastor by przedstawiany
przez /ydowsk4 publiczno>1 jako pisarz i uczony >wiatowej sawy w dziedzinie
judaizmu i syjonizmu. Jak mo/na zobaczy1 na zdjciach, które zostay wówczas
zrobione, prezentoway one posta1 Russella, jego czarne ubranie, oczy i brod,
stwarzaj4ce majestatyczny wygl4d. Pastor wkroczy na scen bez zapowiedzi,
podniós rk, a jego podwójny kwartet z Brooklynu „Tabernakel" zaintonowa
hymn Der Tag der Freude Zions (Dzie7 rado8ci Syjonu). W czasie swojego
przemówienia Russell cytowa biblijne proroctwa o syjonizmie i wyja>nia, /e
dotycz4 one wspócze>nie /yj4cych Bydów. Zapewnia, /e Bóg zatroszczy si o to,
aby wszyscy Bydzi powrócili do Palestyny. Pot/ne wra/enie wywaro twierdzenie
Russella, jakoby Bóg ustanowi zmarego Theodora Herzla inicjatorem
syjonistycznej sprawy. Zapowiedzia on, /e Bydom uda si zosta1 najwikszym
narodem na ziemi - i to prawdopodobnie ju/ w 1914 roku 64 . Russell utrzymywa, /e
wspóczesny syjonizm zosta stworzony przez 62 Boga. Co si tyczy emigracji do
Palestyny, s4dzi, /e jest tam do>1 ziemi, by wystarczyo dla wszystkich. Potem
wyja>ni, i/ dr Herzl /yczy sobie, /eby prawdziwi synowie Izraela wybrali si w
drog, aby powoa1 do /ycia ojczyzn dla prze>ladowanych Bydów z Rosji i
8
7
455631474.005.png
Europy Wschodniej. Ci, którzy nie my>l4 o wdrówce do Palestyny, powinni
przynajmniej zobowi4za1 si do wspierania chc4cych wyjecha1 i utwierdzi1 ich w
tym postanowieniu. Ka/dy winien czu1 si powoany do wzicia udziau w skadce
finansowej, aby plany /ydowskiego zasiedlenia Palestyny mogy zosta1 urzeczywist-
nione. Na ko:cu wykadu Russell da znak i chór zaintonowa hymn Syjon, nasza
nadzieja. Hebrajscy suchacze niewiele mogli zrozumie1 z tego, co usyszeli. Dla nich
bya to niewiarygodna niespodzianka: usysze1 chrze>cijan >piewaj4cych /ydowski
hymn. Pocz4tkowo klaskali i wydawali radosne okrzyki, a potem setki gosów
przy4czyy si do >piewu 65 .
Russell w swoim przemówieniu agitowa na rzecz /ydowskiego funduszu
narodowego, zao/onego przez Rothschilda, aby kupi1 ziemi w Palestynie, a tak/e
na rzecz /ydowskiej federacji Caritas, zainicjowanej przez Felbea Warburga.
Instytucje te domagay si od Bydów zamieszkaych w ró/nych cz>ciach >wiata
tradycyjnej „dziesiciny" od ich dochodów, aby sfinansowa1 spraw syjonistyczn4.
W nastpnych dniach po spotkaniu na hipodromie prasa relacjonowaa, /e pro-
syjonistyczne przemówienie Russella byo przyjte z wielk4 sympati4 przez ludno>1
/ydowskiego pochodzenia i zostao opublikowane w hebrajskich gazetach w caej
Ameryce i Europie. Warto jeszcze doda1, /e zgromadzenie na hipodrornie zostao
zorganizowane przez pewnych znacz4cych Bydów z Jewish Mass Meeting
Committee z Nowego Jorku, w tym tak/e przez dyrektora Assoziation Romanischer
Juden Leo Wolfsohna.
Zgromadzenie na hipodromie nie byo jedynym, na którym Russell przemawia.
Inne kongresy, które cieszyy si tysi4cami /ydowskich uczestników, miay miejsce
we wszystkich wielkich miastach.
Jest doprawdy pora/aj4ce, kiedy widzimy, /e Russell mia jedno radykalne ordzie
dla swojej epoki: syjonizm. Przywoane fakty dowodz4, /e Russell by bardzo
dobrze poinformowany o tym, co ruch syjonistyczny my>la i czego chcia. Na
pocz4tku 1897 roku móg on na przykad przygotowywa1 dokadne instrukcje o
planowanym kongresie syjonistycznym, który mia si odby1 25 sierpnia w
Munchen. Wiedzia on nie tylko, /e na caym >wiecie bd4 powoywane
delegacje /ydowskie, lecz tak/e, /e znani Bydzi: dr Herzl, Jacob Haas, Max
Nordan i Sir Moses Montefiore wezm4 w nim udzia. Interesuj4ce, /e zna on nie
tylko starania barona Hirscha podejmowane na rzecz syjonizmu, lecz
jednocze>nie wyja>nia, /e Bóg wyniós spo>ród Bydów (finansowo i spoecznie)
Mosesa Montefiore i barona Rothschilda dla sprawy syjonistycznej 66 .
„Stra/nica" (z lutego 1917 roku, wydanie niemieckie) donosi, /e w 1911 roku
Russell nale/a do grupy siedmiu ludzi, którzy odbyli podró/ dookoa >wiata. Przy tej
okazji odwiedzi on ponownie Bydów w Palestynie i wyja>ni im, /e wkrótce
zamieszkaj4 tam na stae. Nie zawsze przemówienia syjonistów odnosiy sukces.
Zaskakuj4ce byo wyst4pienie Bydów przeciwko Russellowi, które miao
miejsce w marcu 1911 roku w Wiedniu. Gdy pastor wszed na scen cz>1
suchaczy przeszkadzaa mu”. 3
W niezamierzony przez siebie sposób, ten zdeklarowany przeciwnik
Russella, w brew swej woli potwierdzi, /e antytypicznym Jakubem,
który po przeszo 18 wiekach nawi4za kontakt z Ezawem – Bydami,
byli sudzy prawdziwego ludu Bo/ego z Ruchu Paruzji pod duchowym
przywództwem „Wiernego Sugi” C.T. Russella (1 Mj. 32: 1-33: 20).
Wiarygodnym >wiadkiem okaza si Dawid Horowitz, który napisa:
14 pa0dziernik, 1987 r.
Wydawca i Redakcja „Pwit"! Drodzy Przyjaciele!
Przede wszystkim gratuluj Wam znakomitego numeru pisma „Pwit" z 1986
r., który zawiera przegl4d sawnego /ycia zmarego pastora Ch. T. Russella.
Byem t a k / e bardzo zadowolony, gdy zauwa/yem, /e powoali>cie si na
moj4 ksi4/k, o pastorze Russellu. Jestem wdziczny za t informacj.
Posyam Wam egzemplarz naszego Biuletynu, w którym przedstawili>my t
ksi4/k. Moja pierwsza /ona pochodzia z Chrzanowa, blisko Krakowa,
straciem j4 w 1938 r., a pó0niej syna w O>wicimiu.
Bycz Tobie i Twoim przyjacioom powodzenia w Waszym >witym dziele
rozpowszechnianiu prawd Russella.
Kim jest David Horowitz?
1. Weteran, Korespondent Narodów Zjednoczonych, czonek Pwiatowej
Organizacji od 1947 r.
2. Przewodnicz4cy Stowarzyszenia Prasy Zagranicznej, 1968 r.
3. Przewodnicz4cy Stowarzyszenia Korespondentów Narodów
Zjednoczonych, 1981 r. Otrzyma w 1982 r. nagrod presti/ow4 Mordechaja
ben Davida przy Uniwersytecie Jesziwa.
4. Wprowadzony jako Wspóczonek Bydowskiej Akademii Sztuk i Nauk,
1982 r.
5. Zdobywca zaszczytnej nagrody fundowanej przez „Klub Linii Pmierci",
SIGMA, DELTA, CHI - za wyró/nion4 korespondencj Narodów
Zjednoczonych, opart4 na inicjatywie dziennikarskiej logicznego tumaczenia
zasad wolno>ci, informacji i okazanego zrozumienia dla problemów
organizacyjnych >wiata.
6. Wydawca pisma The American Examiner (Ameryka:ski Egzaminator), a
w latach 1978-1980, wydawca The Jewish Week (Tygodnik Bydowski).
7. Wydawca United Israel Bulletin (Biuletyn Zjednoczonego Izraela) i
World Union Press (Zjednoczona Prasa Pwiatowa).
3 stop97
63 oot o
99 s 43
9
Szczerze David Horowitz
455631474.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin