Zeznania Pikus i co dalej.pdf

(112 KB) Pobierz
3203 magazyn-30 lipca - 5 sierpnia_3203 magazyn-30 lipca - 5 sierpnia.qxd
14
KURIER
KURIER CHICAGO
30 lipca - 5 sierpnia 2010 r.
TRAGEDIA W SMOLEÑSKU - TRAGEDIA W SMOLEÑSKU - TRAGEDIA W SMOLEÑSKU - TRAGEDIA W SMOLEÑSKU
Fi lip Z. Kon o piº ski
cha ni kiem i war to wni kiem. JuÒ ten
fakt wy wo ûaû pe wne zdzi wie nie
dzien ni ka rzy za zna jo mio nych z pro -
ce du ra mi BOR-u. Po win no byå ich
bowiem trzech. Przed kaÒdym “ wsiâ-
Àciem” Pre zy den ta do Je go li mo, au -
to gûowy paºstwa sprawdza bowiem
trzech a gen tów: kie row ca, me cha nik
(któ ry za glâ da m.in. pod pod wo zie i
spraw dza u sta lo ne pod ze spo ûy, czy
nic nie jest u szko dzo ne) o raz pi ro te -
chnik. Ten pi ro te chnik, ma jâ cy o pi niÅ
zna ko mi te go fa chow ca, Krzy sztof P,
zwany “ Pikusiem” teÒ tam byû, ale
wsiadû do wspom ni ne go bu si ka i od je -
chaû do Ka ty nia. Wy wo ûa ûo to kon -
ster na cjÅ dwój ki po zo sta ûych a gen tów,
za u wa Òo nâ przez dzien ni ka rzy.
Dal szy prze bieg wy da rzeº jest
zgo dny z przed sta wio nym po wy Òej.
Po wyÒ sze ze zna nie jest tym cen niej -
sze, Òe zo sta ûo o fi cjal nie o pub li ko wa -
ne. Wszys cy Àwiad ko wie zgo dnie po -
dajâ, Òe sûyszeli dwa wybuchy, w bar-
dzo krótkim czasie jeden po drugim -
po czym jakiÀ potworny trzask, seriÅ
cichszych trzasków - i zapadûa zaska-
ku jâ ca ci sza... Eks ploz je by ûy jak by
“ przy tûu mio ne” , dru ga gûoÀ niej sza -
ale sûy szal ne wy raÎ nie i z ca ûâ pe wno -
Àciâ byûy to dwa wybuchy. To teÒ
Àwiad ko wie pod kreÀ la jâ, Òe w po ró -
wna niu z wy bu cha mi zna ny mi z fil -
mów, te wybuchy byûy jakby “ cich-
sze” , “ niezbyt gûoÀne dwa wybu-
chy” (cy ta ty do sûo wne z ze znaº
Àwiadków). Bo dokûadnie tak wybu-
cha bom ba i zo wo lu me try czna, w cha -
rak te ry sty cznym “ dwu tak cie” (czy li
dwa wybuchy) - dÎwiÅk jest autenty-
cznie cichszy niÒ przy wybuchu bom-
by kon wen cjo nal nej, ty le Òe zni szcze -
nia wiÅksze! Sûyszalne trzaski to naj-
pierw roz ry wa ny w strzÅ py kad ûub sa -
mo lo tu, a po tem (na stÅp ne cich sze
trzaski) - gaûÅzie drzew i krzaków ûa-
ma ne przez od ûam ki kad ûu ba i czÅ Àci
sa mo lo tu... Wszys cy Àwiad ko wie pod -
kreÀ la jâ teÒ czûo wie ka w po de szûym
wieku, który wybiegû z “ wieÒy kon-
trol nej” (ty po wej wie Òy kon tro li lo -
tów na tym lotnisku w ogóle nie ma) i
z ob ja wa mi roz pa czy za kry waû so bie
twarz i uderzaû siÅ rÅkami po gûowie.
Mówiû teÒ, Òe na pewno zaraz zostanie
a re szto wa ny.
w stro nÅ nad la tu jâ ce go Tu-154M,
gdzie za pad ûa gûu cha ci sza... Sto jâ cy
w pob li Òy zdâ Òy li tyl ko u sûy szeå, Òe
mó wi li: “ ...Pre zy dent!... W kla pie
ma ry nar ki ma i den ty fi ka tor GPS...
Masz czytnik? Mam. Biegiem na-
przód!” Rze czy wi Àcie, Lech Ka czyº -
ski miaû za mie szczo ny w swo jej ma -
ry nar ce “ na pro wa dzacz” syg na ûu sa -
te li tar ne go GPS (na wy pa dek gdy by
zo staû po rwa ny). Ci a gen ci, o wy glâ -
dzie mûo dych, wy spor to wa nych mÅÒ -
czyzn, by li teÒ praw do po dob nie pier -
wszy mi o so ba mi, któ re do tar ûy na
miej sce ka ta stro fy. Ro sja nie rze czy -
wiÀcie po dûuÒszej chwili - ûadnych
kil ka, jeÀ li nie kil ka na Àcie mi nut -
wsied li do swoich sa mo cho dów. Ale
po ko lej nych kil ku mi nu tach wró ci li,
bo okazaûo siÅ, Òe w kierunku wscho-
dnim nie ma wyjazdu z lotniska. I mu-
sie li je chaå “ na o ko ûo” ! Wi dzâc co
siÅ dzie je, w stro nÅ ka ta stro fy po biegû
teÒ przy naj mniej je den dzien ni karz z
du Òym a pa ra tem fo to gra fi cznym.
Rze czy wi Àcie - po da jâ wszys cy
Àwiad ko wie - wszys cy o bec ni na pûy -
cie lot nis ka, w tym pi lo ci Ja ka, pro si li
Rosjan, Òeby ich zabrali ze sobâ - bo
chcie li po móc w ak cji ra to wni czej.
Ãwiad ko wie zgo dnie pod kreÀ la jâ teÒ,
Òe Ro sja nie z ob sûu gi lot nis ka by li
kom plet nie za sko cze ni pow sta ûâ sy -
tua cjâ. “ Spra wia li wra Òe nie, jak by
kom plet nie zdur nie li” ...
O ko ûo dwa mie siâ ce
te mu Pol sko-Po lo nij na
Ga ze ta In ter ne to wa
“ Kwo rum” za mie Àci -
ûa ar ty kuû Ra fa ûa Kli -
mu szki “ Ko mu bi je
dzwon” - znany i czy-
tel ni kom “ Ku rie ra Co -
dzien ne go” . Po nie waÒ
tekst miaû i swojâ stro-
nÅ kon tro wer syj nâ, któ -
râ czy tel ni cy na zwa li
“ o bro nâ Pu ti na” - wy -
wo ûaû doÀå zna czâ câ
dys ku sjÅ.
- Lu dzie mu szâ do wie dzieå siÅ,
jak to tam wyglâdaûo. Bo teraz tylko
wciâÒ sûyszÅ, Òe winni sâ tylko polscy
pi lo ci. A tu, na lot nis ku, z ob sûu gâ te -
go lotu, teÒ dziaûy siÅ dziwne rzeczy,
któ re trze ba wy jaÀ niå - tûu ma czy nasz
roz mów ca.
- Po wylâdowaniu czÅÀå z nas sta-
nÅ ûa przy pa sie lot nis ka i cze ka la na
Tu po le wa - o po wia da Àwia dek. - Pi lo -
ci wrócili do samolotu i przez radio
roz ma wia li z za ûo gâ pre zy den ckiej
maszyny. Oni wiedzieli od nas, Òe jest
mgûa i bardzo zûe warunki, ale nie by-
li spa ni ko wa ni - wspo mi na. - Po kil -
ku na stu mi nu tach u sûy sze liÀ my
dÎwiÅk nad la tu jâ ce go Tu-154. Po czât -
ko wo byû caû ko wi cie nor mal ny, sil nik
pra co waû spo koj nie. W pe wnej chwi li
dobiegû nas jednak huk silnika, taki
jak przy star cie, wiÅc wie dzie liÀ my od
razu, Òe dzieje siÅ coÀ zûego. Po chwi-
li u sûy sze liÀ my od gûos dwóch eks -
plozji, po nich jakieÀ gûuche trzaski. I
za pad ûa ci sza. By liÀ my prze ra Òe ni, bo
zda liÀ my so bie spra wÅ, Òe do szûo do
ka ta stro fy.
- Czûon ko wie za ûo gi Ja ka ru szy li
do stojâcych przy pûycie Rosjan z ob-
sûu gi lot nis ka. Krzy cze liÀ my do nich,
Òe jest ka ta stro fa, ma cha liÀ my rÅ ka mi,
po ka zy wa liÀ my, by tam na tych miast
je cha li. Ïe sa mo lot siÅ roz biû! Ïe by
nas za bra li, bo mo Òe trze ba ra to waå
ran nych, po móc w e wa kua cji - o po -
wia da Àwia dek.
- Ro sja nie jak by ni cze go nie ro zu -
mie li. Do pie ro gdy na nich na krzy cze -
liÀ my, wsied li do sa mo cho dów i ru -
szyli w stronÅ, gdzie rozbiû siÅ samo-
lot. Ale po chwili zawracali, bo byûo
tam coÀ za gro dzo ne. Mu sie li je chaå
in nâ stro nâ. Gdy nas mi ja li, py ta liÀ my,
czy coÀ wiedzâ, co z Tupolewem? Je-
den z nich przez otwarte drzwi auta
rzuciû nam: “ Odlecieli” . Nic z tego
nie ro zu mie liÀ my.
Gdy au ta ro syj skiej ob sûu gi w
koº cu od je cha ûy, z wie Òy wy biegû
kon tro ler, gûoÀ no prze kli na jâc. Krzy -
czaû, Òe bÅdzie miaû straszne kûopoty,
wielkie problemy. òapaû siÅ za gûowÅ,
za kry waû rÅ ka mi twarz, bie gaû w kóû -
ko i powtarzaû, co z nim bÅdzie, Òe ta-
kie straszne kûopoty bÅdzie miaû - o-
po wia da nam czûo nek za ûo gi Ja ka.
Kon tro le ra do brze za pa miÅ taû, bo wy -
gla daû na bar dzo sta re go czûo wie ka.”
In ni Àwiad ko wie
Wie my, Òe pro ku ra tu ra woj sko wa
w Pol sce of cjal nie pro wa dzâ ca Àle -
dztwo w spra wie “ ka ta stro fy” w
dniu 10 kwietnia 2010 roku, przesûu-
cha ûa wszy stkich Po la ków o bec nych
o we go fe ral ne go ran ka na pûy cie lot -
nis ka Smo leºsk-Sie wier nyj. Po czym
wszys cy mu sie li pod pi sy waå, Òe zo -
sta li po in for mo wa ni, iÒ pod groÎ bâ
od po wie dzial no Àci kar nej, nie wol no
im u ja wniaå - co zez na wa li. I pa no wie
pro ku ra to rzy kûad li na to wiel ki na -
cisk... A to ciekawa sprawa - niepraw-
daÒ? Je dnak Òe po wo lut ku to i owo
wycieka z tych “ tajemnic” . I nawet
po zwa la na re kon struk cjÅ wy da rzeº,
przy naj mniej czÅ Àcio wâ.
Co wiemy “ na teraz” ? OtóÒ Jak-
40 przywiózû do Smoleºska grupÅ
dzien ni ka rzy, któ rzy pier wot nie mie li
le cieå ra zem z pre zy den tem i kil ka in -
nych osób. òâcznie 36 osób (moi in-
for ma to rzy-Àwiad ko wie za strze ga jâ,
Òe mogli siÅ w rachunku o osobÅ czy
dwie pomyliå.) Czekaûy na nich dwa
bu si ki. CzÅÀå wsiad ûa do je dne go z
nich i od je cha ûa - re szta cze ka ûa na
przy lot pre zy den ckiej “ tut ki” .
WÀród o sób o cze ku jâ cych pre zy den ta
byûo teÒ dwóch agentów BOR-u. Je-
den z nich byû kierowcâ prezydenckiej
li mu zy ny, o cze ku jâ cej na Le cha Ka -
czyº skie go. Dru gi po moc ni czym me -
Na miej scu ka ta stro fy
Szczât ki sa mo lo tu by ûy roz rzu co -
ne na o grom nej po wie rzchni. Ró -
wnieÒ szczât ki ka bi ny i o go na sa mo -
lo tu by ûy w nie na tu ral nie du Òej od leg -
ûoÀci od siebie. Byûy to dwa jedyne
wiÅk sze frag men ty, ja kie o ca la ûy,
prócz o de pchniÅ tych i si ûâ wy bu chu
od wró co nych do gó ry no ga mi skrzy -
deû. Kad ûub do sûo wnie “ wy pa ro -
waû” . Ko ûa sa mo lo tu by ûy za bru dzo -
ne bûotem - ale tylko w jednym miej-
scu. Co znaczyûo, Òe bomba eksplodo-
wa ûa w mo men cie u de rze nia pod wo -
zia w zie miÅ (za pal nik wstrzâ so wy), a
sy me try czny cha rak ter “ u bûo ce nia”
kóû wskazywaû, Òe pilot mjr Arkadiusz
Pro ta siuk zdo ûaû jed nak “ po sa dziå”
ma szy nÅ... To cha rak te ry sty czne u bûo -
cenie kóû, podobnie jak i wypchniÅte
ciÀ nie niem wy bu chu ni ty skrzy deû -
widaå wyraÎnie na zdjÅciach z miej-
sca ka ta stro fy! Si ûa wy bu chu o de rwa -
ûa teÒ sta te czni ki (ma ûe skrzy deû ka) z
o go na sa mo lo tu. O czy wi Àcie - je ze li
ktoÀ lubi bajki, moÒe sobie wierzyå w
“ o po wie Àci TVN” , jak to u de rze nie
w drzew ko o de rwa ûo skrzyd ûo sa mo -
lotu i “ pilot straciû sterownoÀå” (a sa-
Przy po mnij my, Òe wspo mnia ny
tekst do ty czyû “ ka ta stro fy” na lot nis -
ku w Smoleºsku. Autor wprost wy-
Àmiaû a ta ki na pol skich pi lo tów, u za sa -
dniaû (pra wid ûo wo) te zÅ o za ma chu
przy u Òy ciu bom by i zo wo lu me try -
cznej (zwa nej teÒ ter mo ba ry cznâ) i
ak cen to waû kwe stiÅ o ko nie czno Àci
dogadania siÅ z Rosjâ w sprawach e-
ner ge ty cznych. Jak ró wnieÒ, Òe po li ty -
ka polska nie moÒe byå prowadzona
przez jawnych zdrajców polskich inte-
resów i tych ostatnich, czyli PartiÅ O-
szustów (w skrócie PO) - trzeba po
pro stu od rzu ciå w wy bo rach... Wszy -
stko bardzo sûusznie.
We wspo mnia nej dys ku sji - ko -
men ta rzach do pi sa nych przez in ter -
nau tów do ar ty ku ûu - wy róÒ niû siÅ je -
den gûos. Z powodu waÒnoÀci sprawy,
przytoczmy ten wpis w caûoÀci:
Cze go Àwia dek
z za ûo gi Ja ka-40
nie wspo mi na
Dwóch a gen tów BOR-u o bec -
nych na pûycie lotniska szybko wy-
mie ni ûo mie dzy so bâ ja kieÀ u wa gi - i
o baj szyb ko (bar dzo szyb ko) po bieg li
Re la cja za mie szczo na
przez dzien ni ka rza
“ Fak tu”
“ - Caûy czas jestem jeszcze w
szoku i nie mogÅ dojÀå do siebie - re-
la cjo nu je nam o so ba z za ûo gi pol skie -
go Ja ka-40, któ ry lâ do waû w Smo leº -
sku tuÒ przed maszynâ z prezydenckâ
de le ga cjâ. Nasz roz mów ca byû juÒ
prze sûu cha ny przez pol skâ pro ku ra tu -
rÅ. O po wie dziaû Àled czym, co wi dziaû
i sûyszaû na lotnisku w Smoleºsku.
Pra wo za ka zu je mu u ja wnia nia
swoich zeznaº, bo Àledztwo trwa, ale
SpecjaliÀci pracuj¹cy na miejscu katastrofy.
Fot.: RZ
zde cy do waû siÅ o po wie dzieå o tym
“ Fak to wi” , bo nie mo Òe po go dziå siÅ
ze zrzu ca niem wi ny na za ûo gÅ Tu po le -
wa.
352224357.002.png 352224357.003.png 352224357.004.png 352224357.005.png
30 lipca - 5 sierpnia 2010 r.
KURIER CHICAGO
KURIER
15
TRAGEDIA W SMOLEÑSKU - TRAGEDIA W SMOLEÑSKU - TRAGEDIA W SMOLEÑSKU - TRAGEDIA W SMOLEÑSKU
molot odwróciû siÅ na grzbiet). I to o-
de rwa ûo skrzyd ûo sa mo lo tu o tak moc -
nej konstrukcji jak Tu-154M! (Pozo-
staje tu jeszcze pytanie, co z drugim
skrzyd ûem - sa mo siÅ o de rwa ûo? Bo
mu by ûo smut no?) Tyl ko cie ka we,
cze mu na tych “ od czy ta nych” taÀ -
mach z czarnej skrzynki nie ma nic o
o de rwa nym skrzyd le, ani Òe sa mo lot
od wró ciû siÅ do gó ry no ga mi? (Nie ste -
ty, to od wró ce nie “ do gó ry no ga mi”
szczât ków sa mo lo tu na stâ pi ûo do pie ro
wsku tek o grom nej si ûy wy bu chu te go
ty pu bom by. Ale wi daå, Ro sja nie faû -
szu jâ cy czar ne skrzyn ki, nie wie dzie li,
co wczeÀ niej “ o gûo si ûy” u bec kie te -
lewizornie w Polsce. A fe! Taki brak
ko or dy na cji!? A mo Òe pol scy pi lo ci,
w ramach swoich bûÅdów, nie zauwa-
Òyli, Òe lecâ bez skrzydûa? I Òe wczeÀ-
niej ÀciÅli drzewko? I Òe lecâ do góry
no ga mi? I dla te go w o gó le te go nie
sko men to wa li??? Na tych od czy ta -
nych z trzymie siÅ cznym o póÎ nie niem
taÀmach? Ha, ha, ha... - jak pisze red.
dr. R. Klimuszko.)
Problem polega na tym, Òe o-
grom na po wie rzchnia roz rzu co nych
szczât ków sa mo lo tu sa ma w so bie sta -
nowi mocny dowód na wybuch bom-
by i zo wo lu me try cznej (ter mo ba ry -
cznej - jak kto woli nazywaå). Jak i
wspo mi na ny wczeÀ niej kom plet ny
brak kad ûu ba ro ze rwa ne go na drob ne
strzÅpy - tylko ten typ bomby jest w
sta nie to spo wo do waå...
Ale w dniu 10 kwietnia roku pa-
miÅt ne go, wra ca jâc do na szych
dwóch a gen tów BOR-u. Nad bie ga jâc
od stro ny lot nis ka mi nÅ li szczât ki sa -
mo lo tu “ od dzio ba” . Sa lo nik Pre zy -
denta RP znajdowaû siÅ w tylnej, “ o-
go no wej” czÅ Àci sa mo lo tu. Do bie ga -
jâc przez ca ûy ob szar po roz rzu ca nych
szczât ków, cia ûo Prey den ta RP, po
wspo mnia nym i den ty fi ka to rze e mi tu -
jâcym sygnaû GPS znaleÎli bez trudu.
W tle mig nâû ja kiÀ zbli Òa jâ cy siÅ Ro sja -
nin krÅ câ cy fil mik swoim te le fo nem
ko mór ko wym - nad ciâ gaû od stro ny
“ o go na” sa mo lo tu, czy li od wscho du
(BOR-ow cy nad bieg li od za cho du), i
ja kiÀ star szy pan spa ce ro wicz. A gen ci
BOR, od na laz ûszy pre zy den ta, za kry li
je go do czes ne szczât ki swoi mi ma ry -
narkami. I stanÅli po obu stronach w
po zy cji war ty ho no ro wej. Ro sja nie,
któ rzy wkrót ce nad ciâg nÅ li, za czÅ li
szy dziå z gûo wy paº stwa pol skie go, i
chciÅ li ko nie cznie o be jrzeå zwûo ki Le -
cha Ka czyº skie go. Wów czas a gen ci
BOR-u zaczÅli do nich krzyczeå, aby
siÅ nie zbliÒali (“ Paszli won!” ) i w
koº cu by li zmu sze ni od daå strza ûy o -
strze gaw cze w po wie trze. Na fil mie
na krÅ co nym przez Ro sja ni na wi daå
wy raÎ nie m.in. spo za szczâ tek o go na
sa mo lo tu rÅ kÅ w bia ûÅj ko szu li od da jâ -
câ strza ûy z pi sto le tu.
E ki pa Ro sjan z lot nis ka zo sta ûa
wkrót ce od wo ûa na (“ ma my no we
roz ka zy” ) z bez po Àre dnie go miej sca
ka ta stro fy. Te no we roz ka zy o bej mo -
wa ûy praw do po dob nie za bez pie cze nie
“ wejÀå na teren” i równieÒ konfiska-
tÅ wszy stkich a pa ra tów fo to gra fi -
cznych i ka mer dzien ni ka rzy, któ rzy
zdâÒyli na miejsce dotrzeå. Dwaj a-
gen ci BOR-u o pu Àci li swo je po ste run -
ki war ty ho no ro wej przy zwûo kach
Pre zy den ta RP do pie ro na roz kaz dro -
gâ radiowâ, i to chyba samego dowód-
cy BOR, gen. bryg. Mariana Janickie-
go. (WczeÀ niej in nych roz ka zów nie
chcie li praw dpo dob nie sûu chaå. W
kaÒdym razie tkwili tam, przy zwûo-
kach Le cha Ka czyº skie go bar dzo dûu -
go - co znowu zgodnie potwierdzajâ
Àwiad ko wie.)
Co wy da rzy ûo siÅ po tem
WieÀå gminna niesie, Òe wspo-
mniani dwaj agenci BOR zaraz po po-
wro cie do War sza wy zo sta li za wie sze -
ni w o bo wiâz kach za “ nie au to ry zo -
wa ne u Òy cie bro ni sûuÒ bo wej” !!! Ty -
le wiadomo. Do dziÀ juÒ sâ pewno o-
baj “ prze nie sie ni gdzieÀ da le ko” al bo
wy rzu ce ni ze sûuÒ by... O ile przy pad -
kiem nie zeszli z tego Àwiata, w spo-
sób nie co przy Àpie szo ny.
A obu tych Òoû nie rzy na le Òa ûo by z
miej sca a wan so waå i od zna czyå!!!
Czy kie dy kol wiek poz na my ich i mio -
na i nazwiska?
Na to miast w pier wszych dniach
ma ja 2010 ro ku wspo mnia ny czo ûo wy
pi ro te chnik BOR-u Krzy sztof P.
(zwa ny “ Pi kuÀ” ), zo staû ob sy pa ny
na gro da mi. Przy zna no mu ty tuû “ Pi -
ro te chni ka ro ku” , a wan so wa no na
wy Òszy sto pieº woj sko wy i przy zna -
no bar dzo wy so kâ na gro dÅ pie niÅÒ nâ!
Jedno byûo tylko niejasne - za co nagle
te wszy stkie na gro dy?
Je dno je dnak Òe nie wy ma ga ko -
men ta rza. Tyl ko pi ro te chnik, któ ry
wie dziaû, co wy bu chnie w kad ûu bie
pre zy den ckie go sa mo lo tu (bo sam tÅ
bom bÅ skon struo waû i tam u mie Àciû),
mógû siÅ baå oczekiwaå na pûycie lot-
nis ka Smo leºsk-Sie wier nyj. Bo gdy -
by jednak piloci Tu-154M jakimÀ cu-
dem “ do ciâg nÅ li” do pa sa star to we -
go i ta bomba wybuchûaby w momen-
cie uderzenia kóû o beton tegoÒ pasa -
z o cze ku jâ cych o sób, po dob nie jak i z
Jaka, teÒ nic by nie zostaûo... czy to w
koºcu nie byûo bezpieczniej i pewniej
od je chaå do Ka ty nia?
Pa ra da O szu stów
“ Pol ska” pro ku ra tu ra pro wa dzâ -
ca Àledztwo nie ustaje w wysiûkach.
Od no tuj my fak ty. Pro ku ra ci jak do tâd
nie za in te re so wa li siÅ fak ta mi w ro -
dza ju:
1. Dla cze go por tal in ter ne to wy
Wyb-ga ze ty po daû in for ma cjÅ o ka ta -
strofie i o tym, Òe wszyscy zginÅli na
dwie mi nu ty przed ka ta stro fâ, kie dy
pre zy den cki Tu po lew je szcze le ciaû?
2. Dla cze go wszel kie dzia ûa nia w
War sza wie - np. na tych mia sto we wûa -
mania do biur, sejfów, prywatnych
mie szkaº, po leg ûych mi ni strów z
Kan ce la rii Pre zy den ta RP, mia ûy w o -
czy wi sty spo sób cha rak ter wczeÀ niej
przy go to wa ny i za pla no wa ny?
3. Dla cze go Ro sja nie ba da li
szczât ki sa mo lo tu na o bec noÀå tra dy -
cyj nych ma te ria ûów wy bu cho wych, a
nie bom by, jak jâ na zy wa jâ Ro sja nie,
ter mo ba ry cznej? A a na li za spek tro fo -
to me try czna (me to da z wy bo ru do a -
na li zy Àla do wych szczât ków sub stan -
cji, które takâ bombÅ tworzâ, i które
za wsze po zo sta jâ na szczât kach ro ze -
rwanej powierzchni - w tym wypadku
we wnÅ trznej po wie rzchni kad ûu ba sa -
mo lo tu) - z pe wno Àciâ przy nios ûa by
tu taj roz strzy ga jâ cy do wód. A prze -
cieÒ tra dy cyj na bom ba ni gdy nie ro ze -
rwie kadûuba w taki sposób, to mógû
zrobiå tylko ten jeden typ bomby!
4. Dla cze go wszys cy Àwiad ko wie
sûy sze li wy raÎ ne dwa wy bu chy, któ -
rych rzekomo wg Rosjan nie byûo?
5. No i najwaÒniejsze - dlaczego
“ pol ska” pro ku ra tu ra nie wy stâ pi do
wûadz USA o zdjÅcia satelitarne z mo-
men tu “ ka ta stro fy” ?
Ale gdyby kto myÀlaû, Òe “ pol-
ska” pro ku ra tu ra sa bo tu je Àle dztwo -
jest w “ bûÅdzie” ! Bo wniosek o po-
moc do wûadz USA bÅdzie! A miano-
wi cie, Òe by A me ry ka nie po mog li u -
staliå, czy mgûa pod Smoleºskiem by-
Z wraku samolotu Tu-154 wydobyto trzy czarne skrzynki.
Fot.: RZ
ûa naturalna, czy sztuczna! (Ha, ha,
ha...) Swo jâ dro gâ, wy star czy spo jrzeå
na radar satelitarny z dnia 10 kwietnia
- by byûo oczywiste, Òe to byûo zjawis-
ko na tu ral ne! Po ka zu je to do bit nie na -
wet Weather Channel - w dniu 10
kwietnia nad wschodniâ i centralnâ
Bia ûo ru siâ two rzyû siÅ roz leg ûy, mgli -
sty niÒ!
MoÒ na teÒ za py taå, dla cze go pro -
ku ra tu ra w Pol sce nie prze sûu cha
choå by sze fa BOR-u, wspo mnia ne go
ge ne ra ûa bry ga dy Ma ria na Ja nic kie -
go? Bo przecieÒ na “ wieÒy kontrol-
nej” lot nis ka Smo leºsk-Sie wier nyj
po wi nien byå ja ko a sy sta dla Ro sjan
ró wnieÒ pol ski kon tro ler lo tów! Tak
sta no wi pra wo miÅ dzy na ro do we, a
kon kret nie kon wen cja lo tów sa mo lo -
tów o satucie HEAD (od “ gûowa paº-
stwa” ). I zawsze uprzednio, takÒe
dwa dni wczeÀniej, gdy lâdowaû pre-
mier Tusk - taki polski asystent we
wspo mnia nej “ wie Òy” byû! I je Òe li
ko goÀ, to wûaÀ nie gen. Ja nic kie go
trzeba by z miejsca zawiesiå w obo-
wiâzkach za niezgodne z prawem za-
bez pie cze nie lo tu Pre zy den ta RP, a nie
a gen tów BOR-u o bec nych wów czas
na lot nis ku!
Je szcze dzwi niej szy jest lot sa mo -
lotu Iû-76, który podchodziû do lâdo-
wa nia o go dzi nie 8.35 cza su pol skie go
i zawróciû. Ten Iû-76 - podstawowy
typ ro syj skie go woj sko we go trans por -
towca, wiózû z Moskwy agentów ro-
syj skiej Fe de ral nej SûuÒ by Bez pie -
czeº stwa do za bez pie cze nia wi zy ty
Le cha Ka czyº skie go. Ty le, Òe pol ski
Tu-154M miaû pla no wo lâ do waå o
go dzi nie 8.15! (Sa mo lot Pre zy den ta
RP wy star to waû w War sza wie z póû -
go dzin nym o póÎ nie niem.) CzyÒ by
Ro sja nie, w ra mach o ka zy wa nia lek -
ce wa Òe nia, za pla no wa li spóÎ nie nie
swoich “ o chro nia rzy” ? A mo Òe wca -
le siÅ nie spieszyli, bo i tak wiedzieli,
Òe polski samolot wcale do celu nie
do le ci?
Jest je szcze cie kaw sza, nie ste ty
doÀå frag men ta ry czna, in for ma cja od
Àwiad ków o bec nych wów czas na pûy -
cie lot nis ka, któ rzy pró bo wa li roz ma -
wiaå z o wym kon tro le rem lo tów, któ -
ry z objawami rozpaczy biegaû tam i z
po wro tem. O tóÒ ten star szy czûo wiek
byû prze ko na ny, Òe roz biû siÅ ro syj ski
sa mo lot, a pol ski pre zy dent kil ka mi -
nut wczeÀ niej od le ciaû! Zu peû nie tak,
jak by to za ûo ga Iû-76 sy mu lo wa ûa, Òe
jest pre zy den ckim sa mo lo tem! A to
juÒ na praw dÅ bar dzo dzi wne! Nie -
praw daÒ?!
Jedno jest pewne
Je Òe li ktoÀ przy czy ni siÅ do wy jaÀ -
nie nia tej “ ka ta stro fy” to chy ba tyl ko
ze spóû par la men tar ny po wo ûa ny przez
PiS. My, Po lo nia, po win niÀ my o ka zaå
te mu ze spo ûo wi wszel kie wspar cie.
Ãwia do mie mó wiÅ “ My, Po lo -
nia” - bo na or ga ni za cje Po lo nii ty pu
ZNP, czy KPA, dawno doszczÅtnie o-
pa no wa ne przez u bo li i raz wied kÅ - nie
ma co liczyå. Ale to nie zmienia faktu,
Òe be stial stwo (ró wne tyl ko bez sen so -
wi) te go no we go ka tyº skie go mor du -
sta no wi wy zwa nie dla kaÒ de go z nas.
I teÒ pro szÅ Paº stwa Czy tel ni ków
o jedno: Gdy ktoÀ wam wmawia, Òe pi-
lot wojskowy, major, Òali siÅ : “ Jak nie
wylâdujÅ, to mnie zabije” - w takie
bzdury to nie wierzcie! Bo oficer to o-
fi cer, a nie hi ste ry zu jâ ca pa nien ka. Ry -
zyko wczesnej Àmierci, tak jak i pode-
jmo wa nie de cyz ji i od po wie dzial noÀå
za nie - sta no wiâ wy zna czni ki psy cho -
lo gi czne te go za wo du. Kie dy w koº cu
te o bûâ ka ne ka na lie prze sta nâ znie wa -
Òaå po leg ûych pol skich o fi ce rów? A i
Lech Ka czyº ski byû sympa ty cznym,
ciep ûym e mo cjo nal nie czûo wie kiem - i
po stÅ po wa nie po Àwiº sku wo bec ko go -
kolwiek, a tym bardziej wobec wûasne-
go pilota - to na pewno nie On!
352224357.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin