SCENARIUSZ DO ZAJĘĆ nr. 1.TEMAT: Zabawy z kołemCELE: dziecko doskonali poczucie rytmu, słuch muzyczny, pamięć i koordynacje wzrokowo - ruchową, doskonali kompetencje językowePRZEBIEGZAJĘCIA WPROWADZAJĄCE:1. Marsz po obwodzie koła w rytm muzyki, przywitanie się dzieci przez podanie prawej ręki koledze po prawej stronie.2. Nauka piosenki "Dwa kółeczka" :O, jak fajnie i wesoło, dwa kółeczka krążą w koło,dwa kółeczka krążą wraz o jak, że to cieszy nas. W górę rączki podnosimy dookoła się kręcimy,Jedna nóżką tupniem raz, O, jak, że to cieszy nas,Drugą nóżką tupniem raz, O, jak, że to cieszy nas.3. Rozmowa na temat treści piosenki: - o czym była piosenka?- ile było kółeczek? - co dzieci podnosiły do góry?- czym tupały?3. Rytmiczne wypowiadanie słów: "O, jak fajnie i wesoło" ZAJĘCIA WŁAŚCIWE:1.Zabawa ruchowa: "Duże i małe koła" Nauczyciel umawia się z dziećmi, że w czasie zabawy będzie pokazywał koła różnego koloru, jak pokaże koło w kolorze czerwonym, dzieci dobierają się parami i tworzą koła dwuosobowe, gdy zobaczą koło w kolorze żółtym tworzą jedno duże koło. W przerwie miedzy tworzeniem kół tańczą w rytm muzyki. 2.Ćwiczenia ruchowo - słuchowe: dzieci wystukują rytm piosenki na krążkach, najpierw uderzają palcami, następnie całą dłonią i pięścią. 3.Ćwiczenia ruchowo - słuchowo - wzrokowe: Nauczycielka zapoznaje dzieci ze wzorem koła i sposobem wykonania ćwiczenia,Rysuje po kole i równocześnie śpiewa piosenkęNastępnie dzieci rysują koło, palcem prawej reki w powietrzu, następnie lewą ręką, prawą nogą i lewą nogą, nauczycielka rozdaje tacki z piaskiem, na który dzieci rysują wzór i układają duże kolo ze wstążki 4.Ćwiczenia słuchowo- ruchowo- wzrokowe:Nauczycielka zaprasza dzieci do koła, mówiąc aby usiadły w kole, podaje pierwszemu dziecku z prawej strony plastikowe koło, które będzie krążyło po kole podawane z rąk do rąk. Dzieci podając koło będą równocześnie mówiły: "Jak to miło i wesoło.Gdy kółeczko krąży w koło.Kółko tu, kółko tam, Kółko krąży nam" ZAKOŃCZENIE:1. Dzieci otrzymują od nauczycielki wycięte koła kolorowego papieru różnej wielkości, zadaniem ich jest posegregować je według wielkości.2. na zakończenie dzieci maszerują po kole.
SCENARISZ DO ZAJĘĆ nr. 2.TEMAT: Bawimy się chusteczkąCELE: dziecko rozwija funkcje percepcyjno motoryczne, doskonali małą i dużą motorykę, doskonali słuch muzyczny, poczucie rytmu, koordynacje wzrokowo - ruchową PRZEBIEGZAJĘCIA WPROWADZAJĄCE:1. Dzieci maszerują przy muzyce, na znak zatrzymują się i witają się opuszkami palców pod kontrolą wzroku.2. Następnie nauczycielka zaprasza dzieci do zabawy, na znak dany przez nauczycielkę dzieci podnoszą prawą rękę do góry rysują nią koła w powietrzu i wypowiadają sylabę "szu, szu" , na kolejny znak podnoszą lewą rękę do góry, machaj Ania jak przy pożegnaniu i wypowiadają "pa, pa" .3. Nauczycielka zaprasza dzieci na dywan i zapoznaje ich z piosenką "Zabawa z chusteczką" :"Mam chusteczkę haftowaną,Co ma cztery rogi,Kogo kocham, kogo lubię,Rzucę mu pod nogi.Tej nie kocham, tej nie lubię, Tej nie pocałuję,A chusteczkę haftowaną Tobie podaruję" 4. Rozmowa na temat piosenki:- o czym była piosenka?- ile miała rogów chusteczka?- do czego służy chusteczka?- do czego służyła w naszej zabawie chusteczka?5.Ćwiczenia słuchu fonematycznego:Dzieci wyodrębniają rym z piosenki "rogi- nogi" , "pocałuje- podaruję" , następnie wyszukują rym do wyrazów podanych przez nauczycielkę.ZAJĘCIA WŁAŚCIWE:1. Zabawa ruchowa "Na Łące" . Dzieci biegają w rytm muzyki, na zmianę w muzyce chodzą po łące, naśladują zrywanie i wąchanie kwiatów (wdech nosem i powolny wydech ustami, mówią "a..psik" . Następnie kwiaty rosną - ćwiczenia rąk i nóg. Dzieci przechodzą powolnym ruchem z przysiadu do stania i rozkładają ręce na boki. Na zakończenie układają kwiatki z kolorowych wstążek2. Ćwiczenia ruchowo- słuchowe:Dzieci siedzą przy stole i wystukują rytm piosenki na wałeczkach, uderzając jedną ręką w środek wałeczka, początkowo wystukują rytm pięścią, potem dłonią wewnętrzną i zewnętrzną stroną, a następnie wystukują rytm brzegiem dłoni.3. Ćwiczenia ruchowo- słuchowo- wzrokowe:Dzieci odtwarzają rytm piosenki poprzez wyklaskiwanie.Następnie nauczycielka pokazuje wzór chusteczki i pokazuje jak należy rysować po wzorze równocześnie śpiewając.Dzieci odtwarzają najpierw wzór w powietrzu, prawą ręką, następnie lewą, prawą nogą, lewą nogą, palcem na czystej kartce i na tackach z piaskiem i przechodzą do rysowania wzoru mazakami na czystej kartce ZAKOŃCZENIE:Zabawa przy piosence "Zabawa z chusteczką" Dzieci stoją w dużym kole do środka wchodzi dziecko z chusteczką. W czasie pierwszej zwrotki dziewczynka z chusteczką maszeruje po kole, a dzieci w kole wiązanym idą w prawa stronę, w czasie drugiej zwrotki dziewczynka biega w podskokach po kole, a dzieci idą w drugą stronę. Na zakończenie zwrotek wymiana pomiędzy dziećmi chusteczkami.
Karakacica