regulaminem ramowym gsmp.pdf

(386 KB) Pobierz
720513513 UNPDF
Górskie Samochodowe Mistrzostwa Polski—2011
Stan prawny na dzień 23 listopada 2010
REGULAMIN RAMOWY
GÓRSKICH SAMOCHODOWYCH
MISTRZOSTW POLSKI
NA ROK 2011
POLSKI ZWIĄZEK MOTOROWY
GŁÓWNA KOMISJA SPORTU SAMOCHODOWEGO
www.pzm.pl
Główna Komisja Sportu Samochodowego PZM
720513513.009.png 720513513.010.png 720513513.011.png 720513513.012.png
Górskie Samochodowe Mistrzostwa Polski—2011
Regulamin Ramowy GSMP
Spis Treści:
1. Ustalenia ogólne ...................................................................................... 3
2. Kalendarz imprez ..................................................................................... 3
3. Ogólne warunki dotyczące trasy i przebiegu GSMP ....................................... 3
4. Dopuszczone samochody .......................................................................... 5
5. Dopuszczeni zawodnicy............................................................................. 6
6. Regulamin Uzupełniający .......................................................................... 7
7. Osoby oficjalne – Władze i Kierownictwo Wyścigu......................................... 8
8. Zgłoszenia, Wpisowe, Reklama i Numery Startowe ...................................... 9
9. Ubezpieczenia........................................................................................ 11
10. Przebieg Zawodów, Sygnalizacja, Wyposażenie PO .................................... 11
11. Park Maszyn ......................................................................................... 16
12. Park zamknięty ..................................................................................... 17
13. Protesty i odwołania .............................................................................. 17
14. Ceremonia zakończenia zawodów – puchary, nagrody................................ 18
15. Warunki klasyfikacji, punktacja podczas zawodów ..................................... 19
16. Klasyfikacje GSMP ................................................................................. 19
17. Inne postanowienia ............................................................................. 20
Załączniki:
Załącznik
1 Regulamin Techniczny GSMP
Załącznik
2 Regulamin Techniczny Grupy E1
Załącznik
2a Zasady dopuszczenia samochodów grupy E 1
Załącznik
2b Karta Techniczna samochodu grupy E 1
Załącznik
2c Homologacja samochodu grupy E 1
Załącznik
3 Regulamin Techniczny Grupy H
Załącznik
4 Standardowy Regulamin Uzupełniający;
Załącznik
5 Regulamin Techniczny Sam. Hist. RSMP i GSMP
Załącznik
5a Karta zgodności historycznej i technicznej sam. gr. HS
Załącznik
6 Numery startowe ,Reklama
Załącznik
7 Formularz karty OA/BK
Załącznik
7a Zielona Karta BK-1,2011
Załącznik
8 Formularz zgłoszenia
Załącznik
9 Wniosek wspólnego/sąsiadującego stanowiska serwisowego
Załącznik
10 Wniosek o dodatkową powierzchnie na stanowisko serwisowe
w Parku Maszyn
Str. 2
Główna Komisja Sportu Samochodowego PZM
720513513.001.png 720513513.002.png
Górskie Samochodowe Mistrzostwa Polski—2011
Regulamin Ramowy GSMP
1. USTALENIA OGÓLNE
1.1. Górskie Samochodowe Mistrzostwa Polski (zwane dalej GSMP) są własnością
Polskiego Związku Motorowego (zwanego dalej PZM).
1.2. Górskie Samochodowe Mistrzostwa Polski są mistrzostwami otwartym. Warunkiem,
udziału zawodnika zagranicznego w GSMP jest przesłanie druku obowiązującego
zgłoszenia, oraz spełnienie wymogów niniejszego regulaminu ramowego.
1.3. Nadzór nad przebiegiem GSMP sprawuje Główna Komisja Sportu Samochodowego
PZM (zwana dalej GKSS), która zastrzega sobie prawo interpretacji niniejszego
regulaminu i jest jedyną władzą upoważnioną do rozpatrywania i rozstrzygania
wszelkich rozbieżności i wątpliwości, które mogą powstać przy stosowaniu i interpretacji
niniejszego regulaminu i innych przepisów, w oparciu o które rozgrywane są GSMP, oraz
do podejmowania decyzji.
1.4. GSMP rozgrywane są w oparciu o następujące przepisy:
- Międzynarodowy Kodeks Sportowy FIA wraz z załącznikami,
- Regulamin Ramowy GSMP wraz z załącznikami i komunikatami GKSS ,
obowiązujący we wszystkich rundach GSMP w roku 2011 ,
- Regulamin Uzupełniający Wyścigu zatwierdzony przez GKSS.
- „Postanowienie…..” KTiT/GKSS- PZM wraz z załącznikami.
1.5. Rundy GSMP rozgrywane są na zamkniętej trasie wyścigu, wyłączonej z ruchu
drogowego w oparciu o obowiązującą homologacje PZM i przepisy określające
wykorzystanie dróg w sposób szczególny art. 65 Prawo o Ruchu Drogowym. Podczas
zawodów w czasie podjazdów zapoznawczych, treningowych i wyścigowych nie
obowiązują pozostałe przepisy „Prawa o ruchu drogowym”.
1.6. Projektantów i organizatorów zawodów budujących oraz eksploatujących trasę i
infrastrukturę technologiczną wyścigu obowiązuje stosowanie wymagań technicznych i
bezpieczeństwa oraz procedur zawartych w dokumencie „POSTANOWIENIE W SPRAWIE
WDROŻENIA I OBOWIĄZYWANIA WYMAGAŃ TECHNICZNYCH I BEZPIECZEŃSTWA,
DOTYCZĄCE PROJEKTOWANIA, BUDOWY I EKSPLOATACJI ORAZ PROCEDURY
HOMOLOGACJI OKAZJONALNYCH TRAS SAMOCHODOWYCH WYŚCIGÓW GÓRSKICH”
ZAŁĄCZNIKI NR.1 do 5 . Ich egzekwowanie odbywa się w toku homologacji tras,
przeprowadzanych inspekcji kontrolnych w czasie zawodów, przez Inspektorów Komisji
Torów i Tras ZG PZM oraz Władze zawodów.
2. KALENDARZ IMPREZ
2.1. Do GSMP będą zaliczane zawody umieszczone w oficjalnym kalendarzu sportowym
PZM na rok 2011, zwane dalej rundami.
2.4. Rundy GSMP mogą być rozgrywane poza granicami Polski,
2.5. W cyklu GSMP w roku 2011 rozegrane zostaną następujące zawody:
29.04 – 01maja Korczyna - 1 i 2 runda
20-22 maja Sienna - 3 i 4 runda
17-19 czerwca Limanowa - 5 i 6 runda + CEZ-FIA Hill-Climb Trophy
08-10 lipca Sopot - 7 i 8 runda
05-07 sierpnia J.Vršok /SK - 9 i 10 runda + CEZ-FIA Hill-Climb Trophy
19-21 sierpnia Rościszów
- 11 i 12 runda
09-11 września Załuż
- 13 i 14 runda + MSR/SK
3. OGÓLNE WARUNKI DOTYCZĄCE TRASY I PRZEBIEGU GSMP
3.1. Wyścigi mogą się odbywać wyłącznie na trasach posiadających aktualną
homologację PZM - tzw. Licencję Krajową. Warunkiem wydania zezwolenia na
organizacje rundy GSMP, jest homologowanie trasy wyścigu przez Komisje Tras i torów
PZM oraz wydanie Licencji Krajowej PZM, stanowiącej potwierdzenie, spełnienia
wymagań z pkt. 1,6.
3.2. GSMP to wyścigi samochodowe rozgrywane na trasie, która prowadzi pod górę. Są
Str. 3
Główna Komisja Sportu Samochodowego PZM
720513513.003.png 720513513.004.png
Górskie Samochodowe Mistrzostwa Polski—2011
Regulamin Ramowy GSMP
to zawody, w których każdy pojazd startuje indywidualnie a zawodnicy rywalizują ze
sobą uzyskanymi czasami przejazdu.
3.3. Trasa musi odpowiadać następującym warunkom:
- długość trasy - łączna długość podjazdów wyścigowych w rundzie min. 5 km;
- szerokość trasy - minimum 5 m; zwężenia do minimalnej szerokości 4 m są
dopuszczalne dla odcinków o ograniczonej długości pod warunkiem, że widoczność na
każdym z tych odcinków odpowiada drodze hamowania , a suma ich długości nie
przekracza 10% całkowitej długości trasy;
- szczegółowy sposób zabezpieczenia trasy, wraz z wykazem stosowanych zabezpieczeń
określają warunki Licencji Krajowej wydanej przez PZM.
3.4. Warunkiem umieszczenia wyścigu w oficjalnym Kalendarzu Sportów
Samochodowych PZM w ramach GSMP na kolejny sezon sportowy jest otrzymanie z
Komisji Tras i Torów PZM ważnej Licencji Krajowej PZM trasy wyścigu w terminie do
dnia 15 listopada aktualnego sezonu sportowego.
W szczególnych przypadkach GKSS może odstąpić od tej zasady:
- na wniosek organizatora.
- w terminie nie krótszym jak 90 dni przed zawodami, dla tras nowych.
3.4.1. W przypadku wystąpienia zmian w: przebiegu trasy, długości trasy, pogorszenia
jakości nawierzchni lub pogorszenia jakości zabezpieczeń i dokonania modyfikacji
okazjonalnej trasy w przynależnej infrastrukturze technologicznej naruszające
dotychczasowe szczegółowe wymagania technicznej bezpieczeństwa wyścigu w
stosunku do warunków otrzymanej homologacji trasy. Organizator pomimo posiadanej
ważnej aktualnie Licencji Krajowej PZM trasy wyścigu, zobowiązany jest taki fakt zgłosić
do Komisji Torów i Tras PZM w celu dokonania specjalnej inspekcji kontrolnej
i przeprowadzenie ponownej procedury homologacyjnej. Zgłoszenie takie powinno
nastąpić z dostatecznym wyprzedzeniem przed planowanym terminem zawodów (za
wyjątkiem działania siły wyższej), tak, aby w dniu opublikowania Regulaminu
Uzupełniającego tj. na 30 dni przed datą zawodów z powyższego tytułu nie nastąpiły
żadne komplikacje z terminowym odbyciem się zawodów zgodnie
z uzgodnioną i poprawioną dokumentacją homologacyjną przez Komisję Torów i Tras
PZM. Za zrealizowanie i przestrzeganie warunków homologacji odpowiedzialny jest
organizator wyścigu.
3.5. W dniu odbioru administracyjnego odbędzie się odbiór trasy przez delegowanego
Inspektora Komisji Torów i Tras PZM na podstawie Raportu Inspekcji Trasy w oparciu o
dokumentacje homologacji trasy i jej załączników. Czas odbioru trasy organizator
określi w programie Regulaminu Uzupełniającego zawodów.
3.5.1. Do odbioru trasy wyścigu pod względem sportowym przez Zespół Sędziów
Sportowych (zwany dalej ZSS) w dniu zawodów niezbędne jest przedstawienie aktualnej
Licencji Krajowej PZM trasy wraz
z załącznikami, protokołu odbioru trasy sporządzonego przez delegowanego na zawody
Inspektora Komisji Torów i Tras PZM i Planu Bezpieczeństwa Wyścigu.
3.6. Organizator powinien zadbać o odpowiednią oprawę, godną imprezy o randze
Mistrzostw Polski i maksymalne rozpropagowanie zawodów w regionie.
3.7. Organizator powinien wydać i szeroko kolportować program zawodów – informator
dla widzów, w którym będą także zawarte zalecenia dotyczące właściwego zachowania
się i zasady bezpiecznego oglądania wyścigu.
Zaleca się wyznaczenie stref dla widzów w najbardziej atrakcyjnych miejscach na trasie
wyścigu oraz zapewnienie infrastruktury w takich miejscach (mała gastronomia,
sanitariaty, punkty sprzedaży programów, pamiątek, nagłośnienie).
Str. 4
Główna Komisja Sportu Samochodowego PZM
720513513.005.png 720513513.006.png
Górskie Samochodowe Mistrzostwa Polski—2011
Regulamin Ramowy GSMP
4. DOPUSZCZONE SAMOCHODY – PODZIAŁ NA GRUPY I KLASY
4.1. Do startu w rundach GSMP dopuszczone będą samochody spełniające wymogi
Regulaminu Technicznego GSMP określone w załączniku Nr 1.
4.2. Samochody startujące w ramach Pucharów Markowych (byłych oraz aktualnych)
zostaną włączone do jednej z grup/klas:
a. samochody: Alfa Romeo 156, Daewoo Lanos, KIA Picanto, KIA cee’d
- do grupy N lub A (dopuszcza się stosowanie kół/opon zgodnie z Zał. J),
b. samochody: VW Golf grupa „OPEN”.
4.2.1 Utworzenie osobnej klasy pucharowej jest możliwe po spełnieniu jednego z n.w.
warunków:
- złożeniu deklaracji przez gestora Pucharu, że jest zainteresowany objęciem
sponsoringiem utworzonej klasy,
- złożeniu deklaracji przez grupę zawodników, że w sezonie 20 11 będzie startowało
min. 5 zawodników w każdej rundzie w 50% + 1 runda GSMP.
- ustanowienia koniecznych regulaminów określających np. zasady punktacji i
przyznawania pucharów lub nagród, wymagania techniczne i dopuszczone
samochody np. puchar markowy lub samochody napędzane na jedną oś.
4.3. Podział na grupy i klasy .
4.3.1. Samochody przypisane do kategorii I :
- grupa N, + R1
- grupa A, + R2, R3, Kit-Car, WRC, S2000 i SP
- grupa OPEN (H, E-1,CNG, ST, B)
Podział na klasy:
do 1150 cm 3
powyżej 1150 do 1400 cm 3
powyżej 1400 do 1600 cm 3
powyżej 1600 do 2000 cm 3
powyżej 2000 cm 3
Dla samochodów E 1 w grupie Open obowiązuje posiadanie homologacji/karty
technicznej zgodnie z Zał. 2a – zasady dopuszczenia samochodów E1.
Dopuszcza się samochody zasilane CNG (Compressed Natural Gas) na podstawie
aktualnego wpisu w ważnym dowodzie rejestracyjnym, oraz pod warunkiem spełnienia
wymagań określonych w pkt V Regulaminu Technicznego.
4.3.2. Samochody przypisane do kategorii II:
Grupa D/E2 – SS (jednomiejscowe)
Grupa CN, E2 – SC + CN – 2003 i C3)
Podział na klasy:
do 1400 cm 3
powyżej 1400 do 1600 cm 3
powyżej 1600 do 2000 cm 3
Dla samochodów E1, E2-SH, E2-SC oraz E2-SS obowiązuje minimalna masa według FIA
Zał.- J, Art. 277.
4.3.3. Samochody historyczne – zgodnie z Regulaminem Technicznym wspólnym dla
GSMP i RSMP, na 20 11 r.
Samochody historyczne zostaną podzielone na grupy wiekowe oraz na klasy wg
pojemności skokowej silnika w oparciu o Załącznik K pkt. 3 oraz zał. I do Zał. K/MKS.
Podział na klasy dla grup wiekowych od „E” do „J” :
do 750 cm 3
powyżej 750 cm 3 do 1150 cm 3
powyżej 1150 cm 3 do 1300 cm 3
powyżej 1300 cm 3 do 1600 cm 3
powyżej 1600 cm 3 do 2000 cm 3
powyżej 2000 cm 3 do 2500 cm 3
powyżej 2500 cm 3
Str. 5
Główna Komisja Sportu Samochodowego PZM
720513513.007.png 720513513.008.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin