Edukacja polonistyczna:
· słucha wypowiedzi nauczyciela i kolegów,
· mówi na zadany temat w sposób zrozumiały,
· odczytuje uproszczone rysunki, znaki informacyjne i napisy,
· posługuje się poznanymi literami alfabetu,
· czyta proste wyrazy i zdania,
· przestrzega zasad kaligrafii,
· dba o estetykę zeszytów i podręczników,
· posługuje się ze zrozumieniem określeniami: wyraz, głoska, litera, sylaba, zdanie,
· słucha w skupieniu czytanych utworów,
· uczestniczy w zabawie teatralnej,
· odtwarza z pamięci wiersze i piosenki.
Edukacja plastyczna:
· wypowiada się w wybranych technikach plastycznych na określony temat,
· tworzy przedmioty i wykorzystuje je w zabawach małych formach teatralnych
· rozpoznaje wybrane dziedziny sztuki (malarstwo, rzeźba)
Edukacja społeczna i etyka
· jest uczynny i pomocny,
· odróżnia dobro od zła,
· współpracuje z kolegami w pracy i zabawie,
· grzecznie zwraca się do dzieci i dorosłych
· szanuje rodziców i rodzeństwo,
· bawi się bezpiecznie,
· potrafi zwrócić się o pomoc w chwilach zagrożenia
· wie czym zajmuje się policjant i jak można zwrócić się do niego o pomoc
· wie, że nie wolno zabierać cudzej własności bez pozwolenia
· współpracuje w sytuacjach zadaniowych w klasie.
Edukacja przyrodnicza:
· rozpoznaje rośliny i zwierzęta żyjące w parku , w lesie, na wsi
· zna sposoby przystosowania się zwierząt do zimy,
· wymienia warunki konieczne do rozwoju roślin i zwierząt,
· chroni przyrodę,
· dba o środowisko
· potrafi obserwować pogodę
· ubiera się odpowiednio do warunków pogodowych,
· nazywa zjawiska atmosferyczne występujące jesienią i zimą,
· wie jakie znaczenie ma woda w życiu człowieka, roślin i zwierząt
Edukacja matematyczna:
· porównuje liczebność zbiorów,
· tworzy serie i kolekcje przedmiotów,
· określa położenie obiektów na kartce i w przestrzeni,
· dostrzega symetrię i regularność rysunku,
· przelicza obiekty w zakresie 10 w przód i wspak ,
· dodaje i odejmuje manipulując przedmiotami,
· zapisuje liczby cyframi (0-10),
· stosuje znaki matematyczne =, < ,>
· porównuje długości obiektów,
· różnicuje przedmioty cięższe, lżejsze;
· nazywa dni w tygodniu,
· zna będące w obiegu monety.
Zajęcia komputerowe:
· uruchamia program, korzystając z myszy i klawiatury,
· korzysta z komputera według ustalonych zasad,
· przestrzega regulaminu pracowni komputerowej.
Zajęcia praktyczno – techniczne:
· Wie jak należy bezpiecznie poruszać się po drogach i przejściach dla pieszych
· Utrzymuje porządek wokół siebie
· Potrafi konstruować z klocków i tworzyw sztucznych np. wagę, tor przeszkód, dom
· Potrafi dokładnie i staranie łączyć elementy przy pomocy kleju, plasteliny, zszywacza
· Potrafi prawidłowo posługiwać się nożyczkami.
Wychowanie fizyczne:
· Uczestniczy w zajęciach zgodnie z ustalonymi regułami
· Pamięta o stroju gimnastycznym
· Potrafi wykonywać ćwiczenia równoważne
· Wie jak prawidłowo należy siedzieć w ławce
· Przestrzega higieny osobistej, dba o swój wygląd
· Dba o bezpieczeństwo swoje i innych ćwiczących
· Potrafi pogodzić się z przegraną
sroka54