umiejętności po I sem klasaI.doc

(37 KB) Pobierz
Edukacja polonistyczna:

Edukacja polonistyczna:

·         słucha wypowiedzi nauczyciela i kolegów,

·         mówi na zadany temat w sposób zrozumiały,

·         odczytuje uproszczone rysunki, znaki informacyjne i napisy,

·         posługuje się poznanymi literami alfabetu,

·         czyta proste wyrazy i zdania,

·         przestrzega zasad kaligrafii,

·         dba o estetykę zeszytów i podręczników,

·         posługuje się ze zrozumieniem określeniami: wyraz, głoska, litera, sylaba, zdanie,

·         słucha w skupieniu czytanych utworów,

·         uczestniczy w zabawie teatralnej,

·         odtwarza z pamięci wiersze i piosenki.

 

Edukacja plastyczna:

 

·         wypowiada się w wybranych technikach plastycznych na określony temat,

·         tworzy przedmioty  i wykorzystuje je w zabawach małych formach teatralnych

·         rozpoznaje wybrane dziedziny sztuki (malarstwo, rzeźba)

 

Edukacja społeczna i etyka

 

·         jest uczynny i pomocny,

·         odróżnia dobro od zła,

·         współpracuje z kolegami w pracy i zabawie,

·         grzecznie zwraca się do dzieci i dorosłych

·         szanuje rodziców i rodzeństwo,

·         bawi się bezpiecznie,

·         potrafi zwrócić się o pomoc w chwilach zagrożenia

·         wie czym zajmuje się policjant i jak można zwrócić się do niego o pomoc

·         wie, że nie wolno zabierać cudzej własności bez pozwolenia

·         współpracuje w sytuacjach zadaniowych w klasie.

 

Edukacja przyrodnicza:

 

·         rozpoznaje rośliny i zwierzęta żyjące w parku , w lesie, na wsi

·         zna sposoby przystosowania się zwierząt do zimy,

·         wymienia warunki konieczne do rozwoju roślin i zwierząt,

·         chroni przyrodę,

·         dba o środowisko

·         potrafi obserwować pogodę

·         ubiera się odpowiednio do warunków pogodowych,

·         nazywa zjawiska atmosferyczne występujące jesienią i zimą,

·         wie jakie znaczenie ma woda w życiu człowieka, roślin i zwierząt

 

 

Edukacja matematyczna:

 

·         porównuje liczebność zbiorów,

·         tworzy serie i kolekcje przedmiotów,

·         określa położenie obiektów na kartce i w przestrzeni,

·         dostrzega symetrię i regularność rysunku,

·         przelicza obiekty w zakresie 10 w przód i wspak ,

·         dodaje i odejmuje manipulując przedmiotami,

·         zapisuje liczby cyframi (0-10),

·         stosuje znaki matematyczne =, < ,>

·         porównuje długości obiektów,

·         różnicuje przedmioty cięższe, lżejsze;

·         nazywa dni w tygodniu,

·         zna będące w obiegu monety.

 

Zajęcia komputerowe:

 

·         uruchamia program, korzystając z myszy i klawiatury,

·         korzysta z komputera według ustalonych zasad,

·         przestrzega regulaminu pracowni komputerowej.

 

 

Zajęcia praktyczno – techniczne:

 

·         Wie jak należy bezpiecznie poruszać się po drogach i przejściach dla pieszych

·         Utrzymuje porządek wokół siebie

·         Potrafi konstruować z klocków i tworzyw sztucznych np. wagę, tor przeszkód, dom

·         Potrafi dokładnie i staranie łączyć elementy przy pomocy kleju, plasteliny, zszywacza

·         Potrafi prawidłowo posługiwać się nożyczkami.

 

Wychowanie fizyczne:

 

·         Uczestniczy w zajęciach zgodnie z ustalonymi regułami

·         Pamięta o stroju gimnastycznym

·         Potrafi wykonywać ćwiczenia równoważne

·         Wie jak prawidłowo należy siedzieć w ławce

·         Przestrzega higieny osobistej, dba o swój wygląd

·         Dba o bezpieczeństwo swoje i innych ćwiczących

·         Potrafi pogodzić się z przegraną

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin