ćw.1 hamulce vol.2(3).doc

(238 KB) Pobierz
Instytut Pojazdów





                           

         Politechnika Warszawska

         Samochody i Maszyny Robocze

                           

Instytut Pojazdów

Laboratorium Pojazdów

 

Grupa 3.4 zespół 1

 

Ćwiczenie 1: Pomiar siły hamowania na stanowisku rolkowym

 

              Celem ćwiczenia było opanowanie metody pomiaru sił hamowania na stanowisku rolkowym oraz zbadanie dokładności i powtarzalności pomiarów.

Pomiar został wykonany najpierw dla osi przedniej ze wspomaganiem:

 

Oś przednia

 

T1L [N]

T1P [N]

T1 [N]

Nacisk ped. [N]

 

2320

1740

 

185

 

2110

1890

 

165

 

2170

2040

 

175

 

2020

2010

 

155

 

2110

1920

 

166

 

2100

1910

 

155

 

2080

1940

 

165

 

1980

1830

 

145

 

1880

1860

 

167

 

1920

1880

 

185

T srednie [N]

2069

1902

3971

166.3

Odch. Stand.

127.32

85.87

 

12.86

Odch. Sredn.

40.26

27.15

 

4.07

Błąd T [N]

91.07

61.42

152.49

9.20

Następnie został przeprowadzony pomiar osi tylnej ze wspomaganiem:

 

 

Oś tylna

 

T2L [N]

T2P [N]

T2 [N]

Nacisk ped. [N]

 

470

720

 

505

 

480

750

 

516

 

450

700

 

485

 

450

700

 

526

 

440

690

 

506

 

450

720

 

505

 

440

700

 

505

 

440

700

 

495

 

440

720

 

495

 

 

 

 

 

T srednie [N]

451.11

711.11

1162

504.22

Odch. Stand.

14.53

18.33

 

12.03

Odch. Sredn.

4.84

6.11

 

4.01

Błąd [N]

11.17

14.09

25.26

9.25

Wskaźnik skuteczności hamowania:

Q [N]

 

15500

z [%]

 

33.1%

Błąd z

 

1.15%

Obliczeniowa siła hamowania i wskaźnik hamowania:

 

 

max

min

T* [N]

11939.26639

12397.75683

11480.78

z* [%]

85%

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin