Savoir vivre-telefon.doc

(26 KB) Pobierz
Savoir vivre - telefon

Savoir vivre - telefon

Jak prowadzić rozmowę przez telefon. Kulturalne i grzeczne telefonowanie.

 Przy aparacie telefonicznym doznajemy różnorodnych uczuć: od błogosławieństwa tego nadzwyczajnego wynalazku do przeklinania go w straszliwej złości. Telefon pozwala nam rozmawiać z ludźmi oddalonymi o tysiące kilometrów, łączy nas ze światem. Ale może również obudzić z najpiękniejszego snu, powodując przyśpieszone bicie serca. 

 Wszystkim radzimy przestrzegać poniższych dobrych zasad przy korzystaniu z telefonu:
1. W pracy nie prowadzimy prywatnych pogawędek lub skracamy je do minimum.
2. Do znajomych nie telefonujemy przed godziną 8.00 rano ani po 21.00 wieczorem, oczywiście wyjątek stanowi sytuacja gdy chodzi o bardzo ważną sprawę.
3. Nie narażamy gości w domu czy interesantów w pracy na asystowanie przy długich rozmowach, osobę dzwoniącą prosimy o telefon w późniejszym terminie lub sami zobowiązujemy się do niej później zatelefonować.
4. Mówimy wyraźnie i wprost do słuchawki, nie dotykamy jej jednak ustami.
5. Korzystając z cudzego telefonu, zwłaszcza jeśli ma to miejsce regularnie, musimy zwrócić przybliżone koszty rozmowy.
6. Gdy do kogoś telefonujemy i usłyszymy głos w słuchawce ("halo", "słucham") przedstawiamy się pierwsi i mówimy w jakim celu dzwonimy.
7. Jeśli odbieramy telefon w miejscu pracy, zawsze na początku przedstawiamy nazwę firmy / instytucji w pełnej nazwie lub skrócie. Następnie pytamy w czym możemy pomóc.
8. Przez telefon nie załatwiamy intymnych ani kompromitujących spraw.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin