Istota zagad.doc

(22 KB) Pobierz
I
  1. Istota, aspekty, cele w integracji wczesnoszkolnej.
  2. Istota i znaczenie kształcenia wielostronnego.
  3. Struktura oraz treści w podstawie programowej w klasach początkowych.
  4. Korelacja i integracja w edukacji.
  5. Istota, metody, znaczenie poznania uczniów.
  6. Klasa jako grupa i zespół wychowawczy.
  7. Dojrzałość szkolna dziecka a uczenie się.
  8. Procesy zachodzące w klasie.
  9. Etapy kształtowania pojęć.
  10. Przygotowanie nauczyciela do zajęć szkolnych.
  11. Analiza pytań i poleceń na-la  stawianych na lekcji na podstawie własnego konspektu.
  12. Problem swobody i przymusu w szkole
  13. Prawa ucznia a style kierowania
  14. Nagrody i kary w procesie dydaktyczno – wychowawczym
  15. Problem oceny szkolnej (funkcje, formy)
  16. Ocena a samoocena, samokontrola i autokorekta ucznia
  17. Sytuacje trudne uczniów, przyczyny, środki zaradcze.
  18. Zagrożenia, przeciążenia w edukacji szkolnej.
  19. Trudności wychowawcze a niepowodzenia dydaktyczne, przyczyny, rodzaje, środki zaradcze.
  20. Nauczanie czynnościowe – istota, przykłady.
  21. Zasady kształtowania pojęć.
  22. Metody i formy organizacyjne kształtowania pojęć i umiejętności.
  23. Zadania i sytuacje dydaktyczne – struktura, rodzaje i dobór; problemy i zadani (co to?)
  24. Indywidualizacja w nauczaniu początkowym.
  25. Praca z uczniem zdolnym i napotykającym na trudności.
  26. Miejsce i zadania podręcznika w edukacji wczesnoszkolnej.
  27. Ocena wartości podręcznika.
  28. Rola środków dydaktycznych w edukacji dziecka (pozyt. I negat.)
  29. Ewaluacja w szkole (istota, cele, rola, zadania)
...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin