pasowanie na świetlika.doc.docx

(18 KB) Pobierz

Temat: ,,Bądź jednym z nas”. Pasowanie na Świetlika.

Cel główny: - integracja zespołu wychowanków świetlicy;

Cele szczegółowe: dziecko: - aktywnie uczestniczy we wspólnej zabawie;

                                                        - zna zasady i normy przebywania w świetlicy;

                                                        - podejmuje wspólne decyzje;

                                                        - zna zasady zdrowej rywalizacji;

                                                        - współpracuje z grupą;

Metody: słowna, zadaniowo – czynnościowe;

Formy: grupowa, zespołowa, indywidualna;

Środki dydaktyczne: emblematy, wiersz – rymowanka, jabłko z zadaniami,                                                             plasterki cytryny, kartka z pytaniami, 4 kosze z klockami                                               (duże i małe), obrazki z bajkowymi bohaterami, tytuły                                                             bajek, parawan z postacią  Myszki Miki, koc, 2 kapelusze                                                   z piórkiem, gąbczaste piłeczki, 2 hula – hop, 2 papierowe                                               nosy, nożyczki, tekst ślubowania, akty ślubowania, confetti,                                               słodki poczęstunek, aparat fotograficzny, duży ołówek,                                               flamastry, kronika;

Przebieg zajęć:

1.    Podział dzieci na grupy (według koloru emblematów).

 

2.    Uroczyste powitanie dzieci.

Dziś w świetlicy wydarzenie:

przyjmujemy nowe dzieci!

Będzie uroczystość mała,

atrakcyjnie czas nam zleci!

Prowadzący witają dzieci wymieniając te, które:

ü      mają dobry humor,

ü      lubią niespodzianki;

ü      często się uśmiechają;

ü      a, szczególnie bohaterów uroczystości – pierwszoklasistów.

Dzieci, które czują się powitane ,,machają ręką” do prowadzącego.

 

3.    Pomysł na własny okrzyk i gest.

Dzieci w grupach ustalają własny okrzyk i gest radości, który będą następnie mogły prezentować po każdej konkurencji.

 

4.    Próba Smerfa Łasucha – Próba uśmiechu.

Dzieci w grupach stoją naprzeciwko siebie. Każde z nich otrzymuje plasterek z cytryny, który powinno zjeść z promiennym uśmiechem na ustach. Kto tego dokona zostaje nagrodzony oklaskami.

 

·         Przerywnik: ,,Hej ho, hej ho, do świetlicy by się szło...

Dzieci maszerują w grupach gęsiego naśladując kroki prowadzącego szereg i śpiewają. W ten sposób przechodzą do każdej próby.

 

5.    Próba ,,Czarodziejskiego jabłka” – Próba mądrości.

Dzieci siedzą w kole. W rytm muzyki przekazują  sobie jabłko, które krąży z rąk do rąk. Na przerwę w muzyce, to dziecko, które trzyma czarodziejskie jabłko, wykonuje zawarte w nim polecenie.

 

 

Ø      Wymień 3 postacie z bajki ,,Smerfy”.

Ø      Za pomocą słów i gestów przedstaw postać Marudy ze ,,Smerfów”.

Ø      Co to jest? ,,Stoi w lesie, na kurzej łapce”.

Ø      Wymień imiona dzieci, które znalazły domek z piernika.

Ø      Ilu Krasnoludków mieszkało z Królewną Śnieżką?

Ø      Pokaż, jak porusza się Tygrysek – przyjaciel Kubusia Puchatka?

Ø      Za pomocą słów i gestów przedstaw postać Kaczora Donalda.

Ø      Jak nazywa się najsłynniejszy mały czarodziej?

·              Przerywnik: ,,Hej ho, hej ho, do świetlicy by się szło…

 

6.    Próba Kopciuszka.

                            Zadaniem dzieci jest sprawne oddzielenie dużych klocków od małych.

·              Przerywnik: ,,Hej ho, hej ho, do świetlicy by się szło…

 

7.    Próba ,,Bajkowej Pary”.

Dzieci dopasowują tytuły bajek do obrazka z głównymi bohaterami.

o       Kubuś Puchatek

o       Mała Syrenka

o       Dumbo

o       Królewna Śnieżka

o       Alladyn

o       Kopciuszek

o       Smerfy

o       Zakochany Kundel

o       Król Lew

o       Shrek

 

·              Przerywnik: ,,Hej ho, hej ho, do świetlicy by się szło…

 

8.    Próba Robin Hooda.

Dzieci rzucają piłeczkami do hula – hop i zdobywają punkty. Osoby rzucające do celu oprócz piłeczek, otrzymują również kapelusz        z piórkiem.

     ·              Przerywnik: ,,Hej ho, hej ho, do świetlicy by się szło…

 

9.    Próba Myszki Miki - ,,Kim jestem?”

                            Z każdej grupy nauczyciel wybiera  po 3 dzieci, które chowają się za                             parawanem z Myszką Miki. Zadaniem grup będzie rozpoznawanie po                             oczach, nosie i ustach swojego kolegi (koleżanki).

 

    · Przerywnik: ,,Hej ho, hej ho, do świetlicy by się szło…

 

   10.Próba Pinokia – ,,Prawda czy fałsz?”

 

                            Dzieci stoją w rzędzie i trzymają lewą ręką ,,nos”. Nauczyciel czyta                             pytania. Na ,,prawdę” machają prawą ręką , na fałsz – tupią. Za dobrą                             odpowiedź ucinany jest kawałek ,,nosa”. Każda grupa otrzymuje                                           osobne pytanie. Zadaniem dzieci jest udzielenie prawidłowej                                           odpowiedzi.

v     Do świetlicy przychodzimy po lekcjach, witamy się                             z uśmiechem, słowami ,,Dzień dobry!”

v     W czasie zabaw biegamy po świetlicy, krzyczymy,    piszczymy z radości.

v     Na drugie śniadanie przynosimy same słodycze i chipsy.

v     Pamiętamy o magicznych słowach: ,,proszę”, ,,przepraszam”, 

       ,,dziękuję”.

v     Podczas zajęć rozmawiamy głośno z kolegą, koleżanką             i przeszkadzamy innym.

v     W czasie jedzenia ,,brudzimy” jak świnki.

v     Jesteśmy uczynni i pomagamy sobie nawzajem.

v     Po skończonej zabawie zostawiamy zabawki na dywanie.

v     Zawsze słuchamy poleceń Pani.

 

11.Ślubowanie.

                   Po przejściu przez wszystkie próby, dzieci składają ślubowanie                                i zostają pasowane na Świetlika.

 

 

Tekst ślubowania

 

My Świetliki uroczyście ślubujemy:

 

1)      codziennie radośnie się uśmiechać,

2)    być miłym i uprzejmym na co dzień,

2)              służyć pomocą koleżankom i kolegom,

3)              chętnie uczestniczyć w zajęciach świetlicowych,

4)              dbać o zabawki i porządek w salach,

5)  szanować nauczycieli i kolegów;

 

-Uroczyście oświadczamy, że te oto Świetliki zostały przyjęte

do Naszej całej Świetlicowej Gromady.

 

              Nauczycielki wypowiadając te słowa rozrzuca confetti na głowy

              ,,Nowych” Świetlików.

 

    12. Pasowanie, wręczenie aktu ślubowania, wspólna fotografia i wpis do

                kroniki.

 

    13. Słodki poczęstunek.

 

                                                         

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin