Fragment scenariusza-droga do szkoły.doc

(27 KB) Pobierz
Fragment scenariusza zajęć zintegrowanych

                   Fragment scenariusza zajęć zintegrowanych                                                                 dla klasy pierwszej                                                                                                                                                                                       Program wczesnoszkolnej zintegrowanej edukacji XXI wieku                                                      dla klasy 1-3 – Jadwiga Hanisz                                                                                     Numer programu : DKW-4014-267/99                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             ZAŁOŻENIA PROGRAMOWE :                                                                                                        Bezpieczeństwo na drodze                                                                                                                 -swobodne wypowiedzi uczniów na temat ich drogi do szkoły i właściwego zachowania się na drogach                                                                                                                                             -klasyfikacja według przeznaczenia                                                                                                                 -bezpieczeństwo w drodze do szkoły                                                                                                   -brzmienie odgłosów – odgłosy ulicy                                                                                                   -gry i zabawy ruchowe                                                                                                                                   działalność plastyczna uczniów w różnych technikach                                                                                                                                                                                                                                                 Cele dydaktyczno-wychowawcze:                                                                                                  SFERA POZNAWCZA:                                                                                                                              Uczeń: -pozna zasady chodzenia drogą bez chodnika                                                                                   -wyjaśni pojęcia: ”znak”, ”zebra” ,”ulica” , ”droga”, ”ruch”, ”pieszy”                                          -zapozna się z tekstem i melodią pierwszej zwrotki i refrenu piosenki pt. „Uliczne sygnały”                                                                                                                                                          SFERA INSTRUMENTALNA:                                                                                                                 Uczeń: -opisze swoją drogę do szkoły, zna adres szkoły                                                                                  -dokona analizy i syntezy wyrazów                                                                                                                   -wykona w grupie mapę okolicy szkoły, dopasuje nazwy ulic, placów                                            -klasyfikuje zbiory wg przeznaczenia                                                                                                 -doskonali się w równym śpiewaniu                                                                                                               -zaimprowizuje ruch uliczny w zabawach ruchowych                                                                     -rozpozna odgłosy ulicy (samochód, tramwaj, karetka itp.)                                            SFERA WYCHOWAWCZA:                                                                                                                                                  Wypowiedzi uczniów na temat odpowiedniego zachowania się w czasie drogi do i ze szkoły.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              Środki dydaktyczne:                                                                                                                               -podręcznik „Wesoła szkoła. Kształcenie zintegrowane w klasie I. Część 1”                   ( St. Łukasik, H. Petkowicz i inni )                                                                                                                    -karty pracy ucznia „ Wesoła szkoła. Kształcenie zintegrowane w klasie I. Część 1”     ( St. Łukasik, H Petkowicz i inni )                                                                                                                               -arkusze papieru, mazaki, kartki z nazwami ulic, kredki, pisaki do pracy w grupach              -kaseta z odgłosami ulicy, magnetofon                                                                                                   -partytura i słowa piosenki pt. „Uliczne sygnały”, instrument nauczyciela                             -czerwone, żółte i zielone koła symbolizujące światła uliczne                                                         -piłka                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            Przebieg zajęć:                                                                                                                                                                                                                                                                                                             FORMA PRACY                 TREŚCI PROGRAMOWE                      EDUKACJA                                         Zbiorowa                           Swobodne wypowiedzi u. na temat                              polonistyczno-                                                         ich drogi do szkoły i właściwego                     społeczna                                                                  zachowania się na drodze.                                                                                                                    -Jaka jest wasza droga do szkoły?                                                                                                                   -Co mijacie po prawej, a co po lewej                                                                                              stronie drogi?                                                                                                                                        -Jakie niebezpieczne miejsca znajdują                                           ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin