[Renderowanie] Uniwersalne ustawienia GI w V-Ray'u [3dsmax + ...pdf
(
1876 KB
)
Pobierz
[Renderowanie] Uniwersalne ustawienia GI w V-Ray'u [3dsmax + ...
[Renderowanie] Uniwersalne ustawienia GI w V-Ray'u [3dsmax + vray]...
http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?p=437527
Witamy ponownie!
NOWOŚCI ARTYKUŁY FORUM TUTORIALE GALERIA KONKURSY REDAKCJA POLSKA ANIMACJA LINKI
Max3D.pl Forum > Pomoc > Tutoriale > 3D
[Renderowanie] Uniwersalne ustawienia GI w
VRay'u [3dsmax + vray]
Nazwa uŜytkownika
Nazwa uŜytkownika
Pamiętaj moje logowanie?
Hasło
Zaloguj się
Zarejestruj się
FAQ
Społeczności
Kalendarz
Dzisiejsze posty
Szukaj
3D
Tutoriale dla oprogramowania do tworzenia grafiki 3d
Narzędzia wątku Wygląd
16-09-06, 23:47
#
1
voyager
smallgraph.com
[Renderowanie] Uniwersalne ustawienia GI w VRay'u [3dsmax + vray]
W tym tutorialu pokaŜe jak zrobić uniwersalne ustawienia VRaya
Dołączył: Apr 2005
Miasto: Wrocław / Głogów
Postów: 546
Oczywiście nie ma złotego środka, dzięki któremu mielibyśmy mieć szybki i dobry render, ale te ustawienia w wielu
sytuacjach świetnie się nadają do renderowania nieruchomych obrazków. Prosze zauwaŜyć, Ŝe te ustawienia nie są
optymalne, ale dzięki swoim poprawkom moŜesz mieć podobny render w szybszym czasie. Jednak sedno tych ustawień
tkwi w tym, Ŝe nawet jeŜeli nic nie poustawiasz to i tak uzyskasz niezły rezultat.
Ustawianie VRay'a
1. Ustaw VRay jako główny silnik renderujący (rozpocznij default'owymi ustawieniami).
2. W rolloucie
Image sampler
ustaw "
Adaptive QMC
".
3. Wartość "
Max. subdivs
" ustaw na 100.Zostaw "
Min. subdivs
" w wartości 1
4. W
primary GI engine
ustaw QMC GI. Nie zmieniaj
subdivs
, a jako
secondary GI engine
włącz
Light cache
.
5. Ustaw
light cache interpolation samples
na 5.
1 z 3
2009-02-10 18:17
[Renderowanie] Uniwersalne ustawienia GI w V-Ray'u [3dsmax + vray]...
http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?p=437527
6.
QMC Sampler.
W "
Adaptive amount
" wpisz 1.0.
7. Odznacz "
Clamp output
" i "
Subpixel mapping
" w Color mapping rollout. Opcja "
Subpixel mapping
" pozwala ci
uŜywać jakiegokolwiek
color mapping
'u.
8. Zwykle trzeba poprawić
Noise threshold
bo default'owy generuje za duŜy szum. Dobra wartością jest 0.005.
MoŜesz teŜ kontrolować ilość szumu bezpośrednio z rollout'a
AA (Image sampler)
.
Odznacz "
Use QMC sample thresh
." i ustaw
Clr. thresh
na 0.005.
Uwagi:
* Zostaw
wszystkie
ustawienia
subdivs
w ich default'owych wartościach. Nie da to zadnego efektu 100 AA subdivs i
tak nadpisze wszystkie inne.
* Dla wersji niŜszych od 1.49.30, NIE uŜywaj
color mapping'u
innego niŜ
Linear
. W przeciwnym wypadku otrzymasz
nieprawidłowy efekt. JeŜeli to konieczne popraw to w postprodukcji. MoŜesz zmienić dark/bright multipliers, pod
warunkiem, Ŝe nie będą miały takich samych wartości.
* Unikaj uŜywania wyostrzających filtrów AA. Spowodują tylko wyraźniejszy szum.
* Korzyści z powyŜszych ustawień:
(*) Mało parametrów do ustawenia końcowego rendera
(*) Współgra z wieloma rodzajami scen.
(*) Zwykle generuje obraz o wysokiej jakości.
* Wady powyŜszych ustawień:
(*) Długie czasy renderingu. Dzięki własny poprawkom moŜesz ten czas skrócić.
* Jak to działa:
Wysokie ustawienia AA subdivs powodują głównie przetworzenie próbek (sampli) przez image sampler. UŜywa to tyle
próbek, ile potrzene jest to osiągnięcia określonego progu szumu. W wielu przypadkach, jest podobne do PPT, ale działa
na bazie perbucket i liczba sampli jest adaptacyjna.
Tutorial na podstawie: http://www.spot3d.com/vray/help/150R...nisettings.htm
Tłumaczenie, korekta, zaplecze technicze i nołhał (ang. Know How) – voyager.
TUTORIAL NIE JEST MOJEGO
2 z 3
2009-02-10 18:17
[Renderowanie] Uniwersalne ustawienia GI w V-Ray'u [3dsmax + vray]...
http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?p=437527
AUTORSTWA.
Nie biore odpowiedzialności za efekty skorzystnia z tego tutka. Ja tu tylko tłumacze i sprzątam
W razie zuwaŜenia błędu poinformujcie mnie
Miłego i jak najkrótszego renderowania. Nie zapomnijcie o ;D
__________________
go to work, send your kids to school, follow fashion, act normal, walk on the pavements, watch T.V. , save for your old
age, obey the law
Repeat after me: I am free
Last edited by voyager; 19-01-07 at 17:14.
Reklama
ADKONTEKST
«
Poprzedni wątek | Następny wątek
»
Zasady Postowania
Nie moŜesz
tworzyć nowych wątków
Nie moŜesz
odpowiadać
Nie moŜesz
dodawać załączników
Nie moŜesz
edytować swoich postów
BB code is
On
Uśmieszki są
On
[IMG] kod jest
On
HTML kod jest
Off
Forum Rules
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:25.
max3d 2008
Polski
Kontakt Max3D.pl Archiwum Na górę
Powered by: vBulletin Version 3.8.1
Copyright ©2000 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
3 z 3
2009-02-10 18:17
Plik z chomika:
myka84
Inne pliki z tego folderu:
Blender - Polska Strona Blendera, grafika 3d - porady, teksturowanie ..pdf
(16123 KB)
CG Files - Vray Basic Caustics.pdf
(2090 KB)
3DFX WIZUALIZACJE!!!.pdf
(2945 KB)
V RAY PODSTAWOWE USTAWIENIA).pdf
(9231 KB)
digart.pl _ digart _ wizualizacja 01.pdf
(931 KB)
Inne foldery tego chomika:
3D Studio MAX - dodatki addons
biblioteki materiałów
Mapy HDRI!
MODELE
modeling-poradniki,tutorials
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin