[Renderowanie] Uniwersalne ustawienia GI w V-Ray'u [3dsmax + ...pdf

(1876 KB) Pobierz
[Renderowanie] Uniwersalne ustawienia GI w V-Ray'u [3dsmax + ...
[Renderowanie] Uniwersalne ustawienia GI w V-Ray'u [3dsmax + vray]...
http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?p=437527
Witamy ponownie!
NOWOŚCI ARTYKUŁY FORUM TUTORIALE GALERIA KONKURSY REDAKCJA POLSKA ANIMACJA LINKI
Max3D.pl Forum > Pomoc > Tutoriale > 3D
[Renderowanie] Uniwersalne ustawienia GI w
VRay'u [3dsmax + vray]
Nazwa uŜytkownika
Nazwa uŜytkownika
Pamiętaj moje logowanie?
Hasło
Zaloguj się
Zarejestruj się
FAQ
Społeczności
Kalendarz
Dzisiejsze posty
Szukaj
3D Tutoriale dla oprogramowania do tworzenia grafiki 3d
Narzędzia wątku Wygląd
16-09-06, 23:47
# 1
voyager
smallgraph.com
[Renderowanie] Uniwersalne ustawienia GI w VRay'u [3dsmax + vray]
W tym tutorialu pokaŜe jak zrobić uniwersalne ustawienia VRaya
Dołączył: Apr 2005
Miasto: Wrocław / Głogów
Postów: 546
Oczywiście nie ma złotego środka, dzięki któremu mielibyśmy mieć szybki i dobry render, ale te ustawienia w wielu
sytuacjach świetnie się nadają do renderowania nieruchomych obrazków. Prosze zauwaŜyć, Ŝe te ustawienia nie są
optymalne, ale dzięki swoim poprawkom moŜesz mieć podobny render w szybszym czasie. Jednak sedno tych ustawień
tkwi w tym, Ŝe nawet jeŜeli nic nie poustawiasz to i tak uzyskasz niezły rezultat.
Ustawianie VRay'a
1. Ustaw VRay jako główny silnik renderujący (rozpocznij default'owymi ustawieniami).
2. W rolloucie Image sampler ustaw " Adaptive QMC ".
3. Wartość " Max. subdivs " ustaw na 100.Zostaw " Min. subdivs " w wartości 1
4. W primary GI engine ustaw QMC GI. Nie zmieniaj subdivs , a jako secondary GI engine włącz Light cache .
5. Ustaw light cache interpolation samples na 5.
1 z 3
2009-02-10 18:17
302412739.025.png 302412739.026.png 302412739.027.png 302412739.028.png 302412739.001.png 302412739.002.png 302412739.003.png 302412739.004.png 302412739.005.png 302412739.006.png 302412739.007.png 302412739.008.png 302412739.009.png 302412739.010.png
[Renderowanie] Uniwersalne ustawienia GI w V-Ray'u [3dsmax + vray]...
http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?p=437527
6. QMC Sampler. W " Adaptive amount " wpisz 1.0.
7. Odznacz " Clamp output " i " Subpixel mapping " w Color mapping rollout. Opcja " Subpixel mapping " pozwala ci
uŜywać jakiegokolwiek color mapping 'u.
8. Zwykle trzeba poprawić Noise threshold bo default'owy generuje za duŜy szum. Dobra wartością jest 0.005.
MoŜesz teŜ kontrolować ilość szumu bezpośrednio z rollout'a AA (Image sampler) .
Odznacz " Use QMC sample thresh ." i ustaw Clr. thresh na 0.005.
Uwagi:
* Zostaw wszystkie ustawienia subdivs w ich default'owych wartościach. Nie da to zadnego efektu 100 AA subdivs i
tak nadpisze wszystkie inne.
* Dla wersji niŜszych od 1.49.30, NIE uŜywaj color mapping'u innego niŜ Linear . W przeciwnym wypadku otrzymasz
nieprawidłowy efekt. JeŜeli to konieczne popraw to w postprodukcji. MoŜesz zmienić dark/bright multipliers, pod
warunkiem, Ŝe nie będą miały takich samych wartości.
* Unikaj uŜywania wyostrzających filtrów AA. Spowodują tylko wyraźniejszy szum.
* Korzyści z powyŜszych ustawień:
(*) Mało parametrów do ustawenia końcowego rendera
(*) Współgra z wieloma rodzajami scen.
(*) Zwykle generuje obraz o wysokiej jakości.
* Wady powyŜszych ustawień:
(*) Długie czasy renderingu. Dzięki własny poprawkom moŜesz ten czas skrócić.
* Jak to działa:
Wysokie ustawienia AA subdivs powodują głównie przetworzenie próbek (sampli) przez image sampler. UŜywa to tyle
próbek, ile potrzene jest to osiągnięcia określonego progu szumu. W wielu przypadkach, jest podobne do PPT, ale działa
na bazie perbucket i liczba sampli jest adaptacyjna.
Tutorial na podstawie: http://www.spot3d.com/vray/help/150R...nisettings.htm
Tłumaczenie, korekta, zaplecze technicze i nołhał (ang. Know How) – voyager. TUTORIAL NIE JEST MOJEGO
2 z 3
2009-02-10 18:17
302412739.011.png 302412739.012.png 302412739.013.png 302412739.014.png 302412739.015.png 302412739.016.png
[Renderowanie] Uniwersalne ustawienia GI w V-Ray'u [3dsmax + vray]...
http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?p=437527
AUTORSTWA. Nie biore odpowiedzialności za efekty skorzystnia z tego tutka. Ja tu tylko tłumacze i sprzątam
W razie zuwaŜenia błędu poinformujcie mnie
Miłego i jak najkrótszego renderowania. Nie zapomnijcie o ;D
__________________
go to work, send your kids to school, follow fashion, act normal, walk on the pavements, watch T.V. , save for your old
age, obey the law
Repeat after me: I am free
Last edited by voyager; 19-01-07 at 17:14.
Reklama
ADKONTEKST
« Poprzedni wątek | Następny wątek »
Zasady Postowania
Nie moŜesz tworzyć nowych wątków
Nie moŜesz odpowiadać
Nie moŜesz dodawać załączników
Nie moŜesz edytować swoich postów
BB code is On
Uśmieszki są On
[IMG] kod jest On
HTML kod jest Off
Forum Rules
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:25.
max3d 2008
Polski
Kontakt Max3D.pl Archiwum Na górę
Powered by: vBulletin Version 3.8.1
Copyright ©2000 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
3 z 3
2009-02-10 18:17
302412739.017.png 302412739.018.png 302412739.019.png 302412739.020.png 302412739.021.png 302412739.022.png 302412739.023.png 302412739.024.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin