ROZDZIAL I Ja i moje otoczenie.doc

(145 KB) Pobierz


E:\WOS\Książka Nauczyciela Dziś i jutro cz.1\Płytka KN - materiały\Kartkówki\kartkowka.jpg

JA I MOJE OTOCZENIE

 

 

 

 

1. Wymień elementy tworzące tożsamość.                                                                                               (04 p.)

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 

2. Wpisz literę „A” przy czynnościach charakterystycznych dla aktywnego stylu                                  (0–3 p.) 

    życia, a literę „B” – obok przykładów biernej postawy życiowej.

 



              uprawianie wspinaczki górskiej

 

 

 



              poświęcanie wielu godzin na gry komputerowe

                           

 

 

 

 



              uczestniczenie w zajęciach muzycznych             

 



              oglądanie telewizji

 

             



              sklejanie modeli samolotów

 

 



             

              przesiadywanie na ławce przed blokiem

                           

5. Uzupełnij tabelę, umieszczając w odpowiednich rubrykach określenia dotyczące                                (0–4 p.)

     czynników utrudniających i ułatwiających komunikację. W tym celu użyj
     wyrazów z ramki.

 

zadawanie pytań, odwracanie wzroku od rozmówcy, przerywanie, kontakt wzrokowy, ośmieszanie rozmówcy, posługiwanie się ogólnymi stwierdzeniami, precyzyjne wypowiedzi, uważne słuchanie

 

 

 

 

 

 

Czynniki ułatwiające komunikację

Czynniki utrudniające komunikację

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Podkreśl jeden wyraz w każdym nawiasie, tak aby zdania były prawdziwe.                                     (0–3 p.)

·      Rozmowę co najmniej dwóch osób określa się jako (dialog / monolog).

·      Proces przekazywania informacji nazywa się (komunikatem / komunikacją).

·      Porozumiewanie się za pomocą słów określa się jako komunikację

(werbalną / niewerbalną).

·      Ten, kto wysyła informację, to (nadawca / odbiorca), a ten, który ją odbiera

– (nadawca / odbiorca).

·      Komunikacja (werbalna / niewerbalna) polega na porozumiewaniu się za pomocą

gestów czy mimiki.

 

13. Uzupełnij tekst.                                                                                                                                       (0–3 p.)

 

Ściśle określone zasady regulujące funkcjonowanie zbiorowości to . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Pozwalają one właściwie zorganizować życie grupy. Dzielimy je na . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . , czyli ustanowione prawem, . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . , do których zaliczamy normy religijne, obyczajowe i moralne.    

 

14. Podaj po trzy przykłady formalnych i nieformalnych norm społecznych.                                     (0–3 p.)

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin