WIATR - Odpowiedzi do sprawdzianu.doc

(67 KB) Pobierz
Odpowiedzi do sprawdzianu „WIATR”

Odpowiedzi do sprawdzianu WIATR

 

Klucz odpowiedzi do zadań zamkniętych:

 

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18

19.

20.

B

D

B

B

D

C

C

B

C

C

A

A

B

C

D

D

C

C

B

C

 

Schemat punktowania zadań otwartych:

Nr

zad.

 

Kryteria

 

 

Punktacja

 

 

 

 

21

 

 

 

 

 

 

 

 

21

 

Sposób I

20% z 87 = 0,2 · 87 = 17,40

87 – 17,40 = 69,60

 

Sposób II

80% z 87 = 0,8 · 87 = 69,60

 

 

Sposób III

87 – 20% z 87 = 87 0,2 · 87 =

= 87 – 17,40 = 69,60

 

 

Sposób IV

87 : 5 = 17,40

87 – 17,40 = 69,60

 

 

Sposób V

10% z 87 = 8,7

8,7 + 8,7 = 17,40

87 – 17,40 = 69,60

 

 

 

I. Przedstawienie metody prowadzącej do obliczenia ceny   kurtki po obniżce.

 

 

 

II. Poprawne wykonanie obliczeń;

  

      2p. prawidłowe wykonanie wszystkich obliczeń.

      1p. jeden błąd rachunkowy.

 

 

Uwaga!

Jeżeli uczeń obliczy poprawnie obniżkę, otrzymuje

1 punkt.

 

Uwagi ogólne.

Punkty za obliczenia przyznajemy, gdy uczeń stosuje metodę prowadzącą do prawidłowego rozwiązania zadania.

Jeżeli uczeń podaje tylko odpowiedź, nie otrzymuje punktów.

 

 

 

 

0 – 1

 

 

 

 

 

0 – 2

 

 

 

 

 

 

 

22

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

22

 

Sposób I

4 · 1,55 + 5 · 0,11 =

= 6,20 + 0,55 = 6,75 [m]

6,75 m < 7 m

 

Sposób II

4 · 1,55 = 6,20 [m]

5 · 11 = 55 [cm]

6,20 m + 0,55 m = 6,75 m

6,75 m < 7 m

 

Sposób III

4 · 155 cm = 620 cm

5 · 11 cm = 55 cm

620 cm + 55 cm = 675

675 cm = 6,75 m

6,75 m < 7 m

 

Sposób IV

4 · 155 cm = 620 cm

7 m – 6,2 m = 0,8 m

0,8 m : 0,11 m = 80 cm : 11 cm

≈ 7 > 5

 

 

I. Zapis działań prowadzących do obliczenia długości potrzebnego materiału lub innej metody rozwiązania zadania.

 

 

Uwaga!

Jeżeli zapis nie jest w pełni formalnie poprawny, ale wskazuje na prawidłowe rozumowanie, przyznajemy punkt.

 

 

 

II.

     – 1p. poprawne obliczenie długości bez zaszywek,

     – 1p. poprawne obliczenie długości materiału potrzebnego                                                            do uszycia parawanu.

 

 

Uwaga!

Jeżeli uczeń poprawnie wykonuje działanie

  5 · 155 + 5 · 11            lub          4 · 155 + 4 · 11

otrzymuje punkt za obliczenia.

 

 

 

0 – 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0 – 2

III. Posługiwanie się jednostkami.

 

Uwaga!

Jeżeli uczeń nie zapisuje zamiany jednostek, ale z rozwiązania i odpowiedzi wynika, że poprawnie posługuje się jednostkami, to otrzymuje punkt.

Dopuszczamy rozwiązania, w których występują wyłącznie wyrażenia niemianowane.

 

 

 

0 – 1

 

IV. Udzielenie odpowiedzi, prawidłowa interpretacja otrzymanego wyniku (odpowiedź adekwatna do wykonanych obliczeń).

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin