Zadania z treścią - matematyka w praktyce.doc

(2796 KB) Pobierz
Zad 1

 

Zad 1.  1 minuty zajmuje skowronkowi wyczyszczenie piór. Ile to sekund?

Zad 2.  Jaką częścią doby jest jedna godzina?

             A)                               B)                                   C)                           D)

Zad 3  Harcerze na biwaku spędzają czas według zaplanowanego harmonogramu, którego realizacja zaczyna się od apelu porannego o godz. 800, a kończy się o 2100 apelem wieczornym.

a)      Oblicz, ile minut trwa harcerski dzień między apelami?

b)     Przez jaką część doby harcerze realizują punkty planu dziennego, jeżeli 3 godziny stanowią czas wolny? Wynik podaj w postaci ułamka nieskracalnego.

Zad 4.  O godzinie 2100 Szymon objął 4-godzinną wartę.

a)      Gdy po jakimś czasie spojrzał na zegarek, stwierdził, że minęła godziny. Podaj godzinę, którą wskazywał zegarek Szymona.

b)     Po 25 minutach Szymon ponownie skontrolował godzinę. Jaka część godziny minęła od momentu objęciu warty? Wynik podaj w postaci ułamka zwykłego nieskracalnego.

Zad 5.  Szymon w 0,4 godziny spakował swój plecak. Ile minut zajęła mu ta czynność?

Zad 6.  Ile minut zajęło harcerzom złożenie namiotów, jeżeli trwało to godziny?

Zad 7.  2 godziny to

              A) 128 min.                    B) 168 min.                           C) 108 min                      D) 200 min

 

Zad 8.  Uczniowie szkółki tenisowej po zakończonych zajęciach zbierają i wrzucają piłki do kosza. Liczba            piłek w koszu podwaja się w ciągu jednej minuty, a kosz jest pełen o godzinie 1001. O której godzinie kosz był wypełniony w połowie, a o której w ósmej jego części?

 

Zad. 9. Zaznacz poprawną odpowiedź w punktach a – c.

a)      liczby 120 równa się

                 A) 30              B) 40.                                              C) 90.                                         D) 160.

b)     liczby 36, to

A) 22              B) 2              C) 2268.              D)

c)      liczby 1 to

                 A) .                                B) .                                 C) .                     D) 1.

Zad. 10.  25 sekund to

           A) minuty.                B) minuty.           C) minuty.               D) minuty.

Zad. 11.  1 czerwca 2001 roku zainaugurowano kampanię społeczną „Cała Polska czyta dzieciom”, której przewodnie hasło w roku szkolnym 2007/2008 brzmiało: Czytaj dziecku 20 minut dziennie.         
C o d z i e n n i e !” Jaką część godziny stanowi zaproponowany w kampanii czas na codzienną lekturę?

             A)                           B)                          C)                            D)

Zad.12. Pracując równomiernie serce człowieka kurczy się średnio 100 000 razy na dobę, a płuca w tym czasie wykonują średnio 25 000 oddechów. Oblicz średnią liczbę skurczów i średnią liczbę oddechów w czasie

3 kwadransów równomiernej pracy serca i płuc człowieka. Wynik zaokrąglij do całości.

 

 

Zad. 13.  Dziecko powinno przesypiać doby. Oblicz,
ile godzin powinno spać dziecko w ciągu doby?

 

Zad. 14.  Diagram obok przedstawia udział związków organicznych,
wchodzących w skład organizmu człowieka.

 

a)      Udział których związków organicznych w organizmie
człowieka jest opisany na diagramie obok w postaci ułamka nieskracalnego?

A) Białek.                           B) Tłuszczów.               
C) Soli mineralnych.                      D) Cukrów.

            b)  Piotr waży 48kg. Jaką masę ma woda w jego organizmie?

Rysunek obok przedstawia napoje w zróżnicowanych
pojemnościach opakowań oraz ich ceny.

Na podstawie rysunku rozwiąż zadania 1013.

 

Zad. 15. Krysia kupiła po jednym opakowaniu każdego
rodzaju   napoju. Ile zapłaciła za zakupy?

 

Zad. 16. Który zakup 6 litrów napoju jest korzystniejszy:
w butelkach dużych czy małych? Odpowiedź uzasadnij.

 

Zad.17.  Jacek chce kupić 1,5 l napoju. Zaznacz zestaw,
który ma najkorzystniejszą cenę.

1, zł

0,25l

 

 

 

 

 

 

 

 

 

















Zad. 18.  Zaczynając od zaznaczonego obok punktu, rysuj linię zgodnie z poniższą instrukcją, której kierunek geograficzny określa kierunek rysowania linii, a liczba – liczbę kratek, przez które należy tę linię rysować. Pokoloruj wyznaczoną przez linię figurę, następnie wykonaj     polecenie a-b .



















              









































2 – wschód         2 – południe         1 – wschód         3 południe          









































1 – wschód          1 – południe          2 – zachód            1 – południe         

























































1 – zachód          3 – północ            1 – zachód            1 – północ              







































1 – wschód        1 – północ           1 – zachód            2 – północ

 

a) przyjmij mały kwadracik za jednostkę pola równą 1 i oblicz pole wyznaczonej figury.

b) Jaką część całego zakratkowanego pola stanowi pole kolorowego obszaru? Wynik zapisz     
w postaci ułamka zwykłego.                           

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin