Commandos 3 Kierunek Berlin - poradnik, solucja, recenzja.pdf

(1698 KB) Pobierz
Microsoft Word - Commandos 3 Kierunek Berlin – Poradnik
Commandos 3: Kierunek Berlin – Poradnik
Celem niniejszego poradnika jest pomóc wam w przejściu wszystkich misji gry. Nie jest to jednak kompletna solucja przez grę prowadząca gracza
za rączkę, a raczej zestaw wskazówek i porad do poszczególnych etapów rozgrywki. Commandos 3: Kierunek Berlin jest grą bardzo złożoną i
trudną. Poszczególne zadania można rozwiązać na wiele sposobów. W zależności od naszych zachowań przeciwnik różnie reaguje, a to jeszcze
bardziej komplikuje rozgrywkę.
Na początek garść złotych myśli, które należy przyswoić na wstępie i pamiętać o nich przez całą grę. Po pierwsze, żołnierzu, nawet jeśli jesteś
bardzo doświadczony, ukończ misje treningowe. Nie są one wcale łatwe i wiele można się z nich dowiedzieć. Po drugie klawisz F9 (szybki zapis)
jest nieodzownym narzędziem każdego komandosa i jest to niestety smutna rzeczywistość. Po wykonaniu każdej ważniejszej akcji zapisuj także
grę w sposób tradycyjny. Po trzecie pamiętaj, że miejsce akcji możesz obserwować z dowolnej strony. Staraj się zawsze wykorzystywać wszelkie
plusy tak otoczenia, jak i swojego oddziału. Snajper po wejściu na słup zwiększa zasięg strzałów, zielony beret może po cichu wyeliminować
przeciwników. Po czwarte, pamiętaj, że drugim ważnym klawiszem w życiu każdego komandosa jest A . Pozwala on na wykonanie
automatycznego ataku wszystkich jednostek sprzymierzonych na spostrzeżony cel. Po piąte, cierpliwość jest najważniejszą cnotą każdego
komandosa - zanim wykonasz jakąkolwiek akcję, przemyśl ją dziesięć razy. Jeśli przyswoiłeś sobie tych kilka reguł i ukończyłeś misje
treningowe, chyba możemy zaczynać.
Odmaszerować.
Stalingrad
Misja 1: Wyeliminuj snajpera
Eliminacja wrogiego snajpera to twoje pierwsze zadanie. Do dyspozycji mamy oczywiście snajpera, broń i siedem pocisków. Misja ma pewnego
rodzaju ograniczenie czasowe – gdy zginie siedemnastu rosyjskich żołnierzy, twoje zadanie zakończy się niepowodzeniem. Spiesz się jednak
powoli, Matka Rosja jest gotowa ponieść ofiarę, a ty - by przejść do następnej misji, nie możesz takiej ofiary złożyć z siebie. Na początek należy
wyeliminować wszystkich wrogich żołnierzy z otoczenia snajpera. Nie byłoby to trudne, gdyby nie to, że posiadamy tylko siedem kul, a wrogi
snajper ma większy zasięg rażenia. Najpierw ostrożnie zmierzamy do budynku, w którym zniknął nasz rosyjski przyjaciel. Budynek opuszczamy
kolejnymi drzwiami (pierwsze w prawo). Teraz pomału podczołgujemy się pod skraj murka. Stąd eliminujemy wszystkich wrogów, którzy są w
zasięgu. Następnie wracamy tą samą drogą do punktu startu. Udajemy się w kierunku przeciwnym – wzdłuż muru okalającego fontannę. Tutaj
(również na skraju murku) strzelamy do pozostałych przy życiu wermachtowców. Pamiętaj cały czas o tym, że jedną kulę musisz zachować dla
wrogiego snajpera. Warto pożyczyć jakąś broń od martwego żołnierza. Podczołgujemy się pod fontannę (tak by snajper nie miał nas w zasięgu
wzroku) i czekamy, aż cel przeniesie się ze swoim kramikiem za róg budynku. Jeśli do tej pory nie zapisywałeś gry, teraz jest odpowiedni
moment na przypomnienie sobie złotych myśli z początku poradnika. Gdy cel zniknie za budynkiem, opuszczamy nasze schronienie i w tym
momencie zostaniemy dostrzeżeni. Wrogi snajper wróci. Teraz pozostało już tylko pytanie – kto jest szybszy? Oczywiście misję tę można
wykonać na kilka sposobów. Największym wyzwaniem jest obejście całego budynku (znaleźć tam można amunicję) i ściągnięcie celu podczas
podchodzenia go od tyłu.
Misja 2: Ochraniaj generała O’Donnella
W tej misji mamy do dyspozycji trzech ludzi (snajper, Zielony Beret oraz saper). Na początek zbierz ludzi i udaj się w stronę stanowiska CKM–u
za fontanną. W pobliżu znajduje się skrzynka ze sprzętem - rozdysponuj go pomiędzy komandosów. Teraz wyślij snajpera na pobliską lampę i
wyeliminuje wszystkich Niemców ze zbliżającego się patrolu. Za każdym razem uzupełniaj ekwipunek o sprzęt poniemiecki. Pamiętaj o czwartej
złotej myśli – klawisz A (wszyscy twoi ludzi powinni być zwarci i gotowi). Szlak twojej wędrówki będzie przebiegać wzdłuż rzeki w kierunku
mostu. Po drodze napotkasz kilka niemiecki patrolów, które wyeliminuj w podobny sposób lub przy użyciu bardzo skutecznych granatów. Gdy
dotrzesz do mostu, koniecznie zapisz stan gry. Po drugiej stronie aż roi się od wrogich sił. Po obstawieniu mostu, a właściwie jego początku,
pozbieraj sprzęt i spenetruj skrzynki. Następnie snajperem ściągnij wszystkich widocznych wrogów. Resztą drużyny ostrożnie przekrocz most i
zaczaj się na jego skraju. Zza pobliskiej chatki wybiegnie patrol, który bez problemu powinieneś zaskoczyć i zlikwidować. Teraz znów jest dobry
moment na zapisanie gry. Przygotuj granaty i czekaj. Nasi wrogowie powinni się niebawem pojawić, turlając działo artyleryjskie. Obrzuć ich
granatami. W tym momencie powinno się zaroić od wrogów - zlikwiduj ich wszystkich, najlepiej z ukrycia w pobliżu domku. Kiedy oczyścisz
teren z wrogów, droga do samolotu stoi otworem. Zanim jednak ulecisz w siną dal, musisz jeszcze troszkę posprzątać. Najlepszy do tego jest
snajper - i powinno wszystko pójść gładko. Jeśli chodzi o transporter opancerzony, najlepiej zniszczyć go przy użyciu sapera. Podkradasz się pod
wóz i zakładasz bombę. Gdy pozbędziesz się wrogich sił, udaj się do samolotu.
Misja 2: Zabij zdrajcę
Jak to zwykle w życiu bywa, tak i teraz za nasz trud generał O’Donnell odpłacił się zdradą. Ucieczka z więzienia nie jest jednak problemem dla
prawdziwego komandosa. Kiedy wejdzie strażnik, po prostu go ogłusz. Zabierz jego broń i wyjdź z celi. W pobliżu znajduje się trzech
delikwentów, których należy uciszyć. Nie zapomnij ich skrępować i przeszukać. W skrzyniach znajdziesz ekwipunek swoich ludzi, zaś w
sąsiedniej do twojej celi spotkasz kolegów po fachu. Jedyna droga ucieczki wiedzie przez kanały (przy wejściu do nich kuca robotnik – co z nim
zrobić, chyba nie muszę pisać). Zejście na dół jest troszkę problematyczne. Najlepiej przy użyciu klawisza Z (Zielony Beret) zajrzeć do środka i
czekać na moment, w którym drugi strażnik oddali się w dalszą część korytarza. Masz wówczas czas na eliminację pierwszego Niemca i
przygotowanie się do rozprawy z drugim. Skieruj się do drzwi, za którymi spotkasz szpiega (towarzysze sami się teleportują). Przebierz go w
mundur żołnierza i wyjdź na zewnątrz. Poruszaj się ostrożnie i uważaj na oficerów. Zagadaj najbliższego żołnierza tak, by odwrócić jego uwagę
od kanałów. Czekaj, aż będzie pusto i wyjdź pozostałymi. Teraz musisz po kolei zagadywać szpiegiem żołnierzy, a Zielonym Beretem ich
eliminować (chowaj ciała). Gdy droga do drzwi (w pobliżu wyjścia z kanału) stanie otworem, wejdź do środka. Zielony Beret powinien
posprzątać. W pierwszej lokacji spotkasz 3 przeciwników, w tym oficera. Szpiega przebierz w jego mundur. Zmierzaj dalej, korzystając z
umiejętności swoich ludzi i kolejno eliminuj wrogów. Gdy pozbędziesz się wszystkich w budynku, musisz się pozbyć wartowników na zewnątrz
(uważaj przy tym na patrol). Podkradnij się teraz pod mur budynku (ten z demka i z swastykami). Używaj szpiega i unikaj wartującego
gestapowca, po czym wejdź do środka. Uważaj - jest tu dużo szkopów. Obrzuć wroga granatami usypiającymi (pamiętaj o tym, by twoi ludzie
mieli założone maski) - jeżeli trafisz w trzy newralgiczne miejsca, powinieneś się szybko pozbyć kłopotu. Spenetruj budynek, eliminując
wszystkich przeciwników. W tej chwili wyjście na dach stoi otworem - są jednak dwa poważne argumenty przemawiające za tym, aby tego
jeszcze nie robić. Po pierwsze, nie masz karabinu snajperskiego, a po drugie, na dachu sąsiedniego budynku znajdują się żołnierze, którzy mogą
cię zauważyć. Oczywiście możesz wybrać trochę trudniejsze rozwiązanie i z jednej ze skrzynek w tym budynku zabrać mundur oficera, dzięki
56640206.001.png
któremu będziesz mógł się dostać w pobliże zdrajcy (uwaga: w momencie zabrania munduru rozpocznie się odliczanie). Jeżeli jesteś jednak
zwolennikiem załatwiania spraw z dużej odległości, powinieneś się udać do sąsiedniego budynku. Tam znajdziesz rozwiązanie dla obydwu
problemów, o których wcześniej była mowa. Po wyeliminowaniu wszystkich przeciwników oczyść dach, a z jednej ze skrzynek zabierz karabin
snajperski (włączy się odliczanie). Teraz pozostało wejść snajperem na dach budynku (tego z demka) i poczekać na odpowiedni moment, by
sprzątnąć zdrajcę.
Europa środkowa
Po przejściu kampanii w Stalingradzie jesteś już weteranem. Teraz porady będą dotyczyły raczej spraw dużej wagi, ewentualnie trasy, jaką
będziesz musiał pokonać. Powodzenia, żołnierzu!
Misja 1: Przedostań się do stacji
Misja ta wymaga dużej cierpliwości i pod żadnym pozorem nie wolno wywołać alarmu. Do dyspozycji masz złodzieja i szpiega. Musisz pozbyć
się na wstępie i kolejno żołnierzy. Umiejętnie wykorzystuj szpiega, zagadując wrogów, a złodziejem ogłuszaj ich i krępuj. Wszystkie ciała staraj
się odnosić w pobliże miejsca rozpoczęcia gry (różne paczki itp.) W momencie gdy usuniesz wszystkich, podejdź do zrujnowanego domku i
używając złodzieja, przejdź przez murek, by ogłuszyć oficera. Teraz musisz się prześlizgnąć do rury kanalizacyjnej. Z kanałów trafisz do piwnicy.
Nie opuszczaj pomieszczenia głównym wyjściem. Spenetruj sąsiednią piwnicę i wyczołgaj się przez otwór w ścianie. Teraz znów zabawa w
eliminowanie wrogów, jeden po drugim. W końcu znajdziesz się w pobliżu głównego wejścia na dworzec. Szpiegiem zagadaj wartownika, a
złodziejem podczołgaj się i wejdź do środka. Na dworcu jest bezpiecznie, ale musisz znaleźć kryjówkę, najlepiej za regałami.
Misja 2: Wejdź do pociągu
Na początek opuść kryjówkę i ogłusz złodziejem patrolującego dworzec żołnierza. W trakcie wędrówki do pociągu pojawi się kilka problemów.
Pierwszym jest snajper na dachu. Na szczęście jest dość znudzony i często pali papierosy. Uważaj na niego, likwidując żołnierzy. Ciała znoś do
wnętrza stacji. Następnie złodziejem wejdź na dach. Oprócz snajpera spotkasz tutaj drugiego żołnierza (patrolującego). Sugerują oni załatwienie
go w pierwszej kolejności, później snajpera. Następnie bierzemy szpiega i klucząc pomiędzy wagonikami, zagadujemy żołnierzy, zaś złodziejem
kolejno ich usuwamy. Uważaj na oficera, gdy zdobędziesz jego mundur. Szpieg będzie zupełnie bezpieczny. W ten sposób dotrzesz do
odpowiedniego wagonu i tym samym zakończysz misję.
Misja 3: Udaremnij rozmieszczenie bomb
W tej misji mamy do wyboru tylko Zielony Beret:) i co bardziej istotne – koniec z podchodami. Misja jest raczej łatwa - choć utrudnieniem jest tu
ograniczenie czasowe. Tradycyjnie eliminujemy najbliższych wrogów przy użyciu noża. Kierujemy się w prawo (bez przestawiania kamery, od
miejsca skąd zaczęliśmy). Tam, po usunięciu wrogów znajdziemy skrzynkę z bardzo potrzebnym sprzętem. Teraz wracamy na miejsce startu i
kierujemy się w stronę torów oraz wieży strażniczej. Tutaj, większość problemów załatwiamy przy użyciu granatów. Musisz wyeliminować
wszystkich znajdujących się w pobliżu wieży (robotników także). Raczej nie miej skrupułów i często używaj karabinu maszynowego oraz
granatów. Dodatkowe zaopatrzenie znajdziesz w pobliskim budynku. Gdy rozprawisz się ze wszystkimi, zdejmij ładunki wybuchowe z torów i
idź do ciężarówki, która jest przeszkodą dla pociągu. Po usunięciu jej misja zostanie zakończona.
Misja 4: Dostań się do lokomotywy
Na początek załatw strażnika na drugim wagonie (musisz poczekać na moment, kiedy strażnicy z 2 i 3 wagonu patrzą w kierunku jazdy pociągu) i
zejdź pomiędzy wagony 2 i 3. Strażnik z 3 wagonu zejdzie na dół, a Ty spokojnie go załatwisz. Dalej będzie łatwiej. Teraz wejdź do 3 wagonu i
zajmij się stojącym tam oficerem. Do drużyny dołączą szpieg i złodziej. Szpiega przebierz w oficerski mundur. Eliminuj kolejno żołnierzy
używając zdolności jego i Zielonego Bereta. Teraz przyszedł czas na oczyszczenie 2 wagonu. Sprawa wygląda podobnie, ale pamiętaj o tym, że
Zielony Beret może przejść na drugą stronę wagonu. Po oczyszczeniu wagonów 2 i 3 czas na oczyszczenie tych z workami z piaskiem. Sprawa
jest tutaj dość łatwa (wbrew pozorom). Najpierw zagadujemy, później szybko usuwamy. Nie wolno jedynie zabijać oficera z 5 wagonu (2 z
workami z piaskiem). Jeśli go zabijesz, przybiegną posiłki i bajka się skończy. Musisz wszystkich przeprowadzić cichaczem do kolejnego
wagonu. Tam, najpierw zagadaj wszystkich 4 żołnierzy (da się ich ustawić w wybranym kierunku na stałe). Teraz po zagadaniu oficera możesz
wkroczyć do akcji Zielonym Beretem i zabić 4 delikwentów. Kolejny wagon to pestka – tylko jeden żołdak jest uzbrojony. Natomiast następny to
duże wyzwanie. Tutaj potrzebna jest spora siła ognia i szybkostrzelność – najlepsze są strzelby. Po oczyszczeniu wagonów kolejno likwidujemy
obstawę z dachów aż do wagonu pancernego (tego przy lokomotywie). W środku musisz sprowokować żołnierzy i wybić ich do nogi (znajdziesz
tu granaty). Teraz powrót na koniec pociągu. Dalej utrzymuj przy życiu oficera i wycofaj się Zielonym Beretem; potem wrzuć do opancerzonego
wagonu jak najwięcej granatów. Gdy wszyscy zginą, możesz już zabić oficera.
Misja 5: Opanuj miasteczko
Na początek zajmij się żołnierzem patrolującym pole. Następnie musisz usunąć wojaków i robotników znajdujących się za stodołą. Uważaj na
oficera – wyeliminuj go, gdy będzie się bawił lornetką. Następnie skieruj się w stronę północną i wejdź do domku znajdującego się najbliżej po
lewej stronie (uważaj na żołnierza). W środku czeka cię krótka strzelanina. Wyjdź drugim wyjściem i udaj się do sąsiedniego domu - oczyść go.
Wróć i załatw żołnierza, na którego wcześniej miałeś uważać – ciało schowaj w domku. Podczołgaj się snajperem w kierunku najbliższej bramy i
kolejno usuń najbliższych żołnierzy. Na górze, nad drabiną koło bramy jest snajper – musisz, także snajperem, usunąć go. Teraz pozostała obsługa
bramy. Ostrożnie usuń (po kolei) żołnierzy, ale nie wchodź do środka. Teraz musisz zadziałać saperem. Po lewej od bramy są schody, a na górze
ustawił się spory oddział Niemców. Trzeba ich obrzucić granatami usypiającymi i szybko związać. Właściwie naprzeciwko schodów znajdziesz
drzwi (przed środkową bramą). Wejdź tam i oczyść budynek. Teraz przyszła pora na oczyszczenie środkowej bramy (uważaj na oficera). Wejdź
ostrożnie do bramy, tutaj ulokuj własne stanowisko snajperskie i rozpocznij odstrzał. Następnie usuń snajpera z balkonu. Wejdź do wnętrza
budynku (drzwi pod balkonem). Oczyść wszystkie piętra. Teraz wyjdź na dziedziniec i zabij 2 patrolujących go żołnierzy (pomiędzy kolumnami)
tak, by nikt nie spostrzegł ich ciał. Teraz udaj się do drzwi w budynku z kolumnami – oczyść go. Na dziedzińcu jest jeszcze kilka osób –
wszystkich musisz unieszkodliwić. Została ostatnia brama i znów zadanie dla snajpera. Najpierw usuń wrogiego kolegę po fachu, a później
żołnierzy i robotników. Cały czas uważaj na motocyklistów. Podkradnij się teraz koło motoru i wejdź na górę (wcześniej zabij żołnierza na
schodach). Oczyść ostatni budynek i zabierz się do wysadzania motorów.
Misja 6: Przygotuj zasadzkę na konwój
Na początek rozstaw siły alianckie przy wszystkich bramach. Najlepiej umieść je za jakąś zasłoną. W tej fazie akcji największym problemem będą
56640206.002.png
snajperzy – uważaj na nich. Kolejny ważny etap to czołg. Saperem musisz podłożyć minę przy środkowej bramie. Gdy czołg nadjedzie, uciekaj
swoimi ludźmi za róg bramy. Następnie obrzuć czołg granatami lub strzel z wyrzutni. Kolejna sprawa to wóz opancerzony przy bramie północnej.
Musisz go obrzucić granatami, ale tak, by nie uszkodzić ciężarówki. Wybij wrogów i biegnij saperem pod lewą bramę – będzie tam do
zniszczenia kolejny wóz opancerzony. Gdy odeprzesz kolejny szturm, będziesz jeszcze musiał snajperem na spokojnie zlikwidować pozostałych
żołnierzy.
Normandia
Misja 1: Sparaliżuj niemieckie wsparcie
Do dyspozycji masz złodzieja i sapera. Misja ma ograniczenie czasowe i znów należy uważać, by nie wszcząć alarmu. Naprzeciw pozycji
startowej znajduje się motor i dwóch żołnierzy (jeden przy motorze, drugi na ganku). Musimy ich szybko i sprawnie unieszkodliwić, uważając
przy tym na patrol z psem. Następnie wchodzimy do budynku z gankiem. W środku załatwiamy bardzo ostrożnie 2 żołnierzy (najlepiej czołgając
się). Teraz wchodzimy do składu drugimi drzwiami. Tam są sami robotnicy, więc nie będzie problemów. Oczyść teren wokół składu. Saperem
zbierz 6 ładunków wybuchowych (będziesz musiał się pozbyć całego ekwipunku - najlepiej przekazując go złodziejowi). Ładunki musisz
rozmieścić na drodze biegnącej od skrzyżowania w stronę składu. Uważaj, by ładunki nie były umieszczone zbyt blisko siebie (oraz na patrol z
psem), bo cały plan weźmie w łeb. W momencie gdy pojazdy zaczną wyjeżdżać, rozpętaj piekło. Wysadź jak najwięcej ciężarówek i spróbuj
rozwalić czołgi (musisz detonować 2 ładunki na jeden). Dzieła zniszczenia dokończ granatami i wyrzutnią rakiet. Zabierz resztę ładunków ze
składu i jeden z nich podłuż wewnątrz. Teraz musisz, po oczyszczeniu drogi, dostać się do północno-wschodniej części bazy. Jest tam sporo
żołnierzy i jedno lekarstwo na nich - granaty. Teraz musisz podejść pod cysternę z paliwem i podłożyć tam ładunek. Następnie wycofaj się na dół
mapy i zdetonuj oba ładunki.
Misja 2: Zniszcz okręty wojenne
Po pierwsze, wskocz do wody (tego jeszcze nie robiłeś), a później zanurkuj. Omiń miny i płyń do siatki - przetnij ją. Podpłyń teraz do schodów.
Tam – leżąc, poczekaj na robotnika i rzuć w niego nożem (ciało wrzuć do wody). Następnie podkradnij się do strażnika na prawo od schodów -
oczywiście załatw go i ukryj ciało. Schowaj się za barakiem (tym na północ od ciebie) i ucisz wszystkich, którzy znajdują się w pobliżu.
Następnie wejdź do baraku. Rozpraw się z robotnikami i zabierz ze skrzynki bombę magnetyczną. Teraz udaj się na lewo - od baraku, są tam
schody i 2 oficerów (jeden u podnóża schodów, drugi na górze) - zlikwiduj ich. Gdy wejdziesz na schody, włącz przełącznik i otwórz śluzę. Zejdź
do składu i rozpraw się kolejno z robotnikami i żołnierzami. Gdy oczyścisz teren, wejdź do kabiny (najlepiej wcześniej wrzuć tam granacik).
Zabierz stamtąd 2 bombę i wskakuj do wody. Po wciśnięciu F7 znajdziesz miejsca, w których należy umieścić ładunki. Teraz z powrotem na ląd i
detonacja bomb.
Misja 3: Przypuść szturm na plażę
Jest to misja w klimacie „Szeregowca Ryana” -, do dyspozycji masz Zielonego Bereta i żołnierzy alianckich. Najpierw przeczołgaj się do skrzynki
(północno-wschodni kierunek - użyj F7). Teraz uzbrojony czołgaj się w stronę stanowiska CKM-u (po prawej). Stanowisko likwidujemy przy
użyciu granatu, a resztę żołnierzy ściągamy po cichu. Następnie likwidujemy stanowisko CKM-u, znajdujące się w miejscu najdalej wysuniętym
w prawo. Obstaw stanowiska kilkoma żołnierzami i ruszaj na lewe stanowiska. Postąp z nimi podobnie i skieruj się do kanału. Po drugiej, stronie
musisz oczyścić teren, umiejętnie wykorzystując alianckich żołnierzy. Gdy się uporasz z wrogiem, wskocz Zielonym Beretem do okopu, stamtąd
wdrap się na bunkier (ten wysoki ze stanowiskiem CKM - u) i usuń żołnierza. Następnie to samo zrób z żołdakami znajdującymi się na niższej
części bunkra. Teraz wejdź do środka i oczyść wszystkie poziomy. Zanim przejdziesz do kolejnej części bunkra, upewnij się, że nikogo nie ma za
drzwiami. Wewnątrz jest kilku przeciwników - usuń ich i wracaj do swoich. Teraz musisz zrobić trochę porządków na zewnątrz. Pamiętaj, że
niektórych żołnierzy łatwiej załatwić, wchodząc na wyższe budynki. Następnie wejdź do okrągłego bunkra - oczyść go, najlepiej przy użyciu
granatów. Penetruj kolejne i oczyszczaj je przy użyciu dostępnych środków. Gdy skończysz z Niemcami, misja zostanie zakończona sukcesem.
56640206.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin