KS rzeczy.pdf
(
2845 KB
)
Pobierz
1.
Oto domowe centrum segregacji u Kropki w domu. Zaprojektuj proszę, w którym
pomieszczeniu i w jakim miejscu u Ciebie w domu mogą stać pojemniki do segregacji
śmieci?
2.
Czy te odpady można wrzucać do skrzynki do segregacji szkła, papieru, plastiku?
3.
Co powstanie w wyniku przedstawionego procesu?
4.
W każdej grupie odpadów jest jeden, który nie nadaje
się do kompostowania. Co należy z nim zrobić?
Trawa ścięta, środki dezynfekcji, chwasty, liście, gałęzie;
Bateria, ogryzek, pół pomidora, kawałek kapusty;
Skorupki z jajek, fusy z kawy i herbaty, butelka plastikowa, ściółka zwierząt roślinożernych.
5.
Spróbuj ułożyć jak największą ilość słów wykorzystując litery z wyrazu, który stanowi
rozwiązanie krzyżówki.
6.
Może narysujesz portrety mikroorganizmów, które przetwarzają odpady organiczne
i opiszesz ich ulubiony jadłospis? Nazwij swoje mikroorganizmy.
Babcia Jadzia do rodziców: Może warto zacząć w waszym domu segregację
nawet jednego typu odpadów. Zastanówcie się wspólnie, gdzie mógłby stać
pojemnik, i których odpadów jest w waszym domu najwięcej.
Nigdy nie spalajcie śmieci, ani w ognisku, ani w domowym piecu! W wyniku
spalania powstają bardzo szkodliwe dla zdrowia substancje, które wnikają
podczas oddychania lub osadzają się w glebie.
1.
Czy zdarzyło się kupić Tobie lub Twojej rodzinie używany przedmiot? Jakie korzyści
przynosi sprzedaż lub oddanie używanej rzeczy:
• Tobie
• Osobie sprzedającej/ oddającej
• Środowisku
2.
Wyobraź sobie, że w Twojej szkole organizujesz Dzień Wymiany. Każdy może
przynieść przedmioty (zabawki, płyty CD), które mu się znudziły i wymienić je na
inne. Napisz maila lub narysuj plakat do swoich koleżanek i kolegów zapraszającego
do udziału.
3.
Oto historia pewnych nart:
Artur stał się już za duży, żebyśmy mogły unieść go na stoku. Bałyśmy się, że tata
Artura nas połamie i wyrzuci. Aż tu pewnego dnia znalazłyśmy się na giełdzie narciar
skiej.. Kalinie oczy się zaświeciły, gdy nas zobaczyła. Hurra!!!! Teraz pomagamy małej
Kalince uczyć się zjeżdżać ze stoku! Znowu jesteśmy w górach!
A jakie Twoim zdaniem są historie tej starej poduszki oraz czerwonego roweru?
Może je opiszesz?
4.
jakie przedmioty kupił w sklepie z rzeczami z drugiej ręki Andrzej? Dowiesz się gdy
rozwiążesz rebusy.
5.
Rafał zobaczył następujące części garderoby w sklepie z używanymi ubraniami.
Wykreśl proszę niepasujący wyraz, pomagając sobie Internetem, słownikiem języka
polskiego lub zapraszając rodziców do wspólnej zabawy.
Babcia Jadzia do rodziców: Zorganizujcie piknik sąsiedzki na którym będziecie
wymieniać się… sami zadecydujcie co Wam potrzeba! Ubrania, zabawki, płyty
CD, książki? A może przepisy kulinarne?
1.
Przyjrzyj się opakowaniom świetlówek. Jakie informacje zostały na nich zawarte?
Porównaj proszę informacje z opakowania tradycyjnych żarówek.
2.
Narysuj proszę schemat swojego domu i nanieś na niego posiadane w domu źródła
światła. Policz, ile jest żarówek. Które z nich są już wymienione na świetlówki
energooszczędne? Które wymienicie w najbliższym czasie?
Świetlówki zawierają niebezpieczne gazy takie jak rtęć, dlatego nie wolno ich wyrzucać razem
z innymi śmieciami, ale
należy je oddać do sklepu lub punktu zbierającego tego typu
żarówk
i. Części ze starych żarówek zostaną wykorzystane do produkcji nowych.
3.
Ułóż proszę w kolejności od najstarszego do najmłodszego sposobu oświetlania.
Jakie były plusy i minusy używania każdego z typów oświetlenia? Jakie są zalety
używania świetlówek wykorzystujących prąd?
Plik z chomika:
mag.ma
Inne pliki z tego folderu:
ufoludek.pdf
(351 KB)
Obudowa_dydaktyczna.pdf
(24315 KB)
KOLOROWANKA.pdf
(1909 KB)
broszura_klasy1_3.pdf
(743 KB)
3klasa_polski.pdf
(18054 KB)
Inne foldery tego chomika:
101 Granny Squares
49
85
bajki
Craftseller
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin