KS rzeczy.pdf

(2845 KB) Pobierz
1.
Oto domowe centrum segregacji u Kropki w domu. Zaprojektuj proszę, w którym
pomieszczeniu i w jakim miejscu u Ciebie w domu mogą stać pojemniki do segregacji
śmieci?
2. Czy te odpady można wrzucać do skrzynki do segregacji szkła, papieru, plastiku?
1033386783.017.png 1033386783.018.png 1033386783.019.png 1033386783.020.png 1033386783.001.png 1033386783.002.png
3. Co powstanie w wyniku przedstawionego procesu?
4.
W każdej grupie odpadów jest jeden, który nie nadaje
się do kompostowania. Co należy z nim zrobić?
Trawa ścięta, środki dezynfekcji, chwasty, liście, gałęzie;
Bateria, ogryzek, pół pomidora, kawałek kapusty;
Skorupki z jajek, fusy z kawy i herbaty, butelka plastikowa, ściółka zwierząt roślinożernych.
5. Spróbuj ułożyć jak największą ilość słów wykorzystując litery z wyrazu, który stanowi
rozwiązanie krzyżówki.
6. Może narysujesz portrety mikroorganizmów, które przetwarzają odpady organiczne
i opiszesz ich ulubiony jadłospis? Nazwij swoje mikroorganizmy.
Babcia Jadzia do rodziców: Może warto zacząć w waszym domu segregację
nawet jednego typu odpadów. Zastanówcie się wspólnie, gdzie mógłby stać
pojemnik, i których odpadów jest w waszym domu najwięcej.
Nigdy nie spalajcie śmieci, ani w ognisku, ani w domowym piecu! W wyniku
spalania powstają bardzo szkodliwe dla zdrowia substancje, które wnikają
podczas oddychania lub osadzają się w glebie.
1033386783.003.png 1033386783.004.png 1033386783.005.png 1033386783.006.png
1.
Czy zdarzyło się kupić Tobie lub Twojej rodzinie używany przedmiot? Jakie korzyści
przynosi sprzedaż lub oddanie używanej rzeczy:
• Tobie
• Osobie sprzedającej/ oddającej
• Środowisku
2.
Wyobraź sobie, że w Twojej szkole organizujesz Dzień Wymiany. Każdy może
przynieść przedmioty (zabawki, płyty CD), które mu się znudziły i wymienić je na
inne. Napisz maila lub narysuj plakat do swoich koleżanek i kolegów zapraszającego
do udziału.
3.
Oto historia pewnych nart:
Artur stał się już za duży, żebyśmy mogły unieść go na stoku. Bałyśmy się, że tata
Artura nas połamie i wyrzuci. Aż tu pewnego dnia znalazłyśmy się na giełdzie narciar
skiej.. Kalinie oczy się zaświeciły, gdy nas zobaczyła. Hurra!!!! Teraz pomagamy małej
Kalince uczyć się zjeżdżać ze stoku! Znowu jesteśmy w górach!
A jakie Twoim zdaniem są historie tej starej poduszki oraz czerwonego roweru?
Może je opiszesz?
1033386783.007.png 1033386783.008.png 1033386783.009.png 1033386783.010.png
4. jakie przedmioty kupił w sklepie z rzeczami z drugiej ręki Andrzej? Dowiesz się gdy
rozwiążesz rebusy.
5.
Rafał zobaczył następujące części garderoby w sklepie z używanymi ubraniami.
Wykreśl proszę niepasujący wyraz, pomagając sobie Internetem, słownikiem języka
polskiego lub zapraszając rodziców do wspólnej zabawy.
Babcia Jadzia do rodziców: Zorganizujcie piknik sąsiedzki na którym będziecie
wymieniać się… sami zadecydujcie co Wam potrzeba! Ubrania, zabawki, płyty
CD, książki? A może przepisy kulinarne?
1033386783.011.png 1033386783.012.png 1033386783.013.png
1.
Przyjrzyj się opakowaniom świetlówek. Jakie informacje zostały na nich zawarte?
Porównaj proszę informacje z opakowania tradycyjnych żarówek.
2.
Narysuj proszę schemat swojego domu i nanieś na niego posiadane w domu źródła
światła. Policz, ile jest żarówek. Które z nich są już wymienione na świetlówki
energooszczędne? Które wymienicie w najbliższym czasie?
Świetlówki zawierają niebezpieczne gazy takie jak rtęć, dlatego nie wolno ich wyrzucać razem
z innymi śmieciami, ale należy je oddać do sklepu lub punktu zbierającego tego typu
żarówk i. Części ze starych żarówek zostaną wykorzystane do produkcji nowych.
3.
Ułóż proszę w kolejności od najstarszego do najmłodszego sposobu oświetlania.
Jakie były plusy i minusy używania każdego z typów oświetlenia? Jakie są zalety
używania świetlówek wykorzystujących prąd?
1033386783.014.png 1033386783.015.png 1033386783.016.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin