Kasowanie kontrolek serwisowych i inspekcji w BMW.doc

(69 KB) Pobierz
Kasowanie kontrolek serwisowych i inspekcji

Kasowanie kontrolek serwisowych i inspekcji

 

 

Na początek pragnę uświadomić że nie po to BMW wymyśliło kontrolki inspekcji żeby utrudniać życie użytkownikom i zmuszać ich do jej kasowania. Jest to po to by użytkownik pamiętał o czynnościach diagnostycznych i obsługowych oraz o terminie zmiany oleju, ma to duże znaczenie dla bezpieczeństwa użytkowania auta. Inna sprawa że żyjemy w takim kraju a nie innym i często po wykonaniu czynności obsługowych we własnym zakresie ze względu na kosztu mamy problem co zrobić z irytującymi kontrolkami. Na początek powiem że jak nie skasujecie to nic się złego nie stanie, auto będzie jeździć jak jeździło.

 

Modele: E30, E32, E34, E36 i być może inne. Do skasowania będziecie potrzebować jakieś 10-15 cm przewodu i 5 minut czasu. Przewód należy zaopatrzyć w jakiś bezpiecznik, o wartości rzędu 100mA lub po prostu w 5 watową żarówkę .

 

 



A więc po kolei co robić:
 

Najpierw musicie znaleźć gniazdo diagnostyczne komputera wtrysku. W modelach do rocznika 1987 znajduje się ono przy kolektorze dolotowym i jest zatkane czerwonym kapturkiem.

 

 

 

 

 



 


W modelach po 1987 duże czarne gniazdo umieszczono przy bagnecie do pomiaru poziomu oleju w silnikach 6-cylindrowych (M20) lub przy grodzi od strony kierowcy w silnikach 4-cylindrowych (M40).

 

 

 

 

 

 





Zdejmijcie lub odkręćcie pokrywkę



i zależnie od typu gniazda przerysujcie sobie rysunki

 

 

 

 

 

 

 

 

·         Zależnie od typu gniazda znajdźcie wyprowadzenia zaznaczone na czerwono.

·         Wyłączcie samochód.

·         Za pomocą przewodu połączcie znalezione wcześniej wyprowadzenia (te na czerwono na rysunku!)

·         Wsiadacie za kółko, przekręcacie stacyjkę w pozycję "ON" ale nie zapalacie silnika i gapicie się na linijkę diodową kontrolek serwisowych wymiany oleju i kontrolkę inspekcji w tablicy.
Kiedy 5 diodek z linijki się zaświeci (po 3-4 sekundach) możecie wyłączyć stacyjkę (kontrolki wymiany oleju już skasowane) ale o wiele lepiej jest poczekać jeszcze ze 6-7 sekund to skasujecie także inspekcję. Uwaga!!! Czasy te mogą być czasami dłuższe i dochodzić nawet do 12 sek - olej i 16-20 - inspekcja.

·         Wyciągacie kabelek i zamykacie gniazdko dekielkiem.

 

Uwaga!!! W niektórych modelach należy NAJPIERW włączyć zapłon a dopiero potem robić zworkę i czekać na efekt.

 

 

Nie pomylcie wyprowadzeń które trzeba zewrzeć!

 

O ile w przypadku gniazdka z płaskim bokiem o pomyłkę ciężko to w przypadku okrągłego gniazdka najlepiej orientować się według pinu centralnego tego w kształcie Pac-mana. I na koniec jeszcze jedna uwaga - jeśli nie możecie skasować kontrolek lub zapalają się ponownie po kilku dniach oznacza to ze prawdopodobnie musicie jeszcze wymienić akumulatorki podtrzymujące zasilanie komputerka wewnątrz tablicy z zegarami.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin