Zbiorcze zestawienie wynikow obserwacji w oparciu o arkusz obserwacyjny GE.doc

(53 KB) Pobierz
Zbiorcze zestawienie wyników obserwacji w oparciu o arkusz obserwacyjny GE – 5

Zbiorcze zestawienie wyników obserwacji końcowej ( kwiecień 2010 )

w oparciu o arkusz obserwacyjny GE – 5

Kryteria Gotowości Edukacyjnej Pięciolatka

 

A.    Pięciolatek poznaje środowisko i siebie, uczy się rozumieć świat.

 

1. Bada przedmioty, pyta o przyczyny obserwowanych zjawisk, eksperymentuje

    Tak – 7 osób, tj. 31, 8 % badanych

    Raczej tak – 9 osób, tj. 40, 9 % badanych

    Raczej nie – 6 osób, tj. 27, 3 % badanych

    Nie -  0

2. Ma orientację w schemacie ciała.

    Tak – 6 osób, tj. 27, 3 % badanych

    Raczej tak – 10 osób, tj. 45, 5 % badanych

    Raczej nie – 3 osoby, tj. 13, 6 % badanych

    Nie -  3 osoby, tj. 13, 6 % badanych

3. Wymienia pory roku, związane z nimi zabawy dzieci, i zjawiska przyrody.

   Tak – 4 osoby, tj. 18, 2 % badanych

   Raczej tak – 10 osób, tj. 45, 5 % badanych

    Raczej nie – 6 osób, tj. 27, 3 % badanych

    Nie -  2 osoby, tj. 9, 1 % badanych

4. Zwraca uwagę na inne dzieci, przewiduje ich zachowania.

   Tak – 13 osób, tj. 59, 15 % badanych

    Raczej tak – 8 osób, tj. 36, 4 % badanych

    Raczej nie – 1 osoba, tj. 4, 5 % badanych

    Nie -  0

5. Potrafi grupować przedmioty wg różnych kryteriów.

   Tak – 16 osób, tj. 72, 7 % badanych

    Raczej tak – 5 osób, tj. 22, 7% badanych

    Raczej nie – 1 osoba, tj. 4, 5 % badanych

    Nie -  0

6. Potrafi umieścić nowy przedmiot w odpowiednie miejsce w już ułożonym szeregu.

    Tak – 2 osoby, tj. 9, 1 % badanych

    Raczej tak – 13 osób, tj. 59, 15 % badanych

    Raczej nie – 5 osób, tj. 22, 7% badanych

    Nie -  2 osoby, tj. 9, 1 % badanych

7.  Używa ze zrozumieniem słów wykraczających poza bezpośrednie doświadczenie.

    Tak – 12 osób, tj. 54, 5 % badanych

    Raczej tak – 10 osób, tj. 45, 5 % badanych

    Raczej nie – 0

    Nie -  0

 

    B. Pięciolatek bawi się i uczy w grupie rówieśników, zdobywa doświadczenia społeczne.

 

8. Mówi w sposób zrozumiały dla innych, np. o swoich potrzebach.

    Tak – 18 osób, tj. 81, 8 % badanych

     Raczej tak – 3 osoby,  tj. 13 % badanych

     Raczej nie – 1 osoba, tj. 4, 5 % badanych

     Nie -  0

 

 

9. Zaprasza dzieci do zabaw i rozmów.

   Tak – 15 osób, tj. 68, 2 % badanych

    Raczej tak – 6 osób, tj. 27, 3 % badanych

    Raczej nie – 0

    Nie -  1 osoba, tj. 4, 5 % badanych

10. Sprawnie łapie i odrzuca piłkę.

    Tak – 12 osób, tj. 54, 5 % badanych

    Raczej tak – 10 osób, tj. 45, 5 % badanych

    Raczej nie – 0

    Nie -  0

11. Pomaga innym dzieciom spontanicznie lub na prośbę kolegi.

    Tak – 14 osób, tj. 63, 6 % badanych

   Raczej tak – 8 osób, tj. 36, 4 % badanych

    Raczej nie – 0

   Nie -  0

12. W zabawach i w czasie aktywności zabawowej reaguje gniewem, obraża się, odwraca, odchodzi.   

    Tak – 2 osoby, tj. 9, 1 % badanych

    Raczej tak – 0

    Raczej nie – 2 osoby, tj. 9, 1 % badanych

    Nie -  18 osób, tj. 81, 8 % badanych

13. Łatwo wybucha złością, płaczem, zachowuje się impulsywnie w stopniu utrudniającym mu kontakty z dziećmi.

    Tak – 2 osoby, tj. 9, 1 % badanych

    Raczej tak – 0

    Raczej nie – 1 osoba, tj. 4, 5 % badanych

    Nie -  19 osób, tj. 86, 4 % badanych

14. Okazuje lęk, niepokój, wycofuje się.

    Tak – 0

    Raczej tak – 0

    Raczej nie – 1 osoba, tj. 4, 5 % badanych

    Nie -  21 osób, tj. 95, 5 % badanych

 

    C. Pięciolatek uczy się samodzielności w nowych i trudnych sytuacjach.

 

15. Sam podejmuje próby radzenia sobie z trudnością.

    Tak – 14 osób, tj. 63, 6 % badanych

    Raczej tak – 7 osób, tj. 31, 8 % badanych

    Raczej nie – 1 osoba, tj. 4, 5 % badanych

    Nie -  0

16. Wykazuje inicjatywę, wypróbowuje różne sposoby działania.

    Tak – 17 osób, tj. 77, 3 % badanych

    Raczej tak – 4 osoby, tj. 18, 2 % badanych

    Raczej nie – 1 osoba, tj. 4, 5 % badanych

    Nie -  0

17. Unika sytuacji wymagających samodzielności.

    Tak – 0

    Raczej tak – 0

    Raczej nie – 2 osoby, tj. 9, 1 % badanych

    Nie -  20 osób, tj. 90, 9 % badanych

18. Stara się przebywać blisko nauczyciela lub innej osoby dorosłej w stopniu utrudniającym zabawę i naukę w grupie.

    Tak – 0

    Raczej tak – 0

    Raczej nie – 0

    Nie -  22 osób, tj. 100 % badanych

 

    D. Pięciolatek wykonuje zadania, pracuje pod kierunkiem nauczyciela.

 

19. Jest zainteresowany osiągnięciem celu, stara się dokończyć pracę.

    Tak – 16 osób, tj. 72, 7 % badanych

    Raczej tak – 3 osoby,  tj. 13 % badanych

    Raczej nie – 3 osoby,  tj. 13 % badanych

    Nie -  0

20. Okazuje radość z osiągniętego wyniku.

    Tak – 20 osób, tj. 90, 9 % badanych

    Raczej tak – 2 osoby, tj. 9, 1 % badanych

    Raczej nie – 0

    Nie -  0

21. Potrafi zapamiętać i wykonać polecenie.

    Tak – 15 osób, tj. 68, 2 % badanych

    Raczej tak – 6 osób, tj. 27, 3 % badanych

    Raczej nie – 1 osoba, tj. 4, 5 % badanych

    Nie -  0

22. Często zadaje pytania.

    Tak – 6 osób, tj. 27, 3 % badanych

    Raczej tak – 8 osób, tj. 36, 4 % badanych

    Raczej nie – 8 osób, tj. 36, 4 % badanych

    Nie -  0

 

   E. Pięciolatek przygotowuje się do nauki czytania, pisania, matematyki.

 

23. Potrafi opowiedzieć historyjkę obrazkową.

    Tak – 3 osoby,  tj. 13 % badanych

    Raczej tak – 12 osób, tj. 54, 5 % badanych

    Raczej nie – 5 osób, tj. 22, 7% badanych

    Nie -  2 osoby, tj. 9, 1 % badanych

24. Dzieli zdanie na wyrazy.

    Tak – 6 osób, tj. 27, 3 % badanych

    Raczej tak – 12 osób, tj. 54, 5 % badanych

    Raczej nie – 3 osoby,  tj. 13 % badanych

    Nie -  1 osoba, tj. 4, 5 % badanych

25. Dzieli wyrazy na sylaby i łączy sylaby w wyraz.

    Tak – 12 osób, tj. 54, 5 % badanych

    Raczej tak – 10 osób, tj. 45, 5 % badanych

    Raczej nie – 0

    Nie -  0

 

 

26. Interesuje się książkami dla dzieci, słucha, ogląda.

    Tak – 16 osób, tj. 72, 7 % badanych

    Raczej tak – 6 osób, tj. 27, 3 % badanych

    Raczej nie – 0

    Nie -  0

27. Rozumie sens umownych znaków.

    Tak – 11osób, tj. 50 % badanych

    Raczej tak – 11 osób, tj. 50 % badanych

    Raczej nie – 0

    Nie -  0

28. Posługuje się prostymi narzędziami.

    Tak – 18 osób, tj. 81, 8 % badanych

    Raczej tak – 4 osoby, tj. 18, 2 % badanych

    Raczej nie – 0

    Nie -  0

29. Buduje z drobnych klocków.

    Tak – 20 osób, tj. 90, 9 % badanych

    Raczej tak – 1 osoba, tj. 4, 5 % badanych

    Raczej nie – 1 osoba, tj. 4, 5 % badanych

    Nie -  0

30. Lepi figurki z plasteliny.

    Tak – 18 osób, tj. 81, 8 % badanych

    Raczej tak – 3 osoby,  tj. 13 % badanych

    Raczej nie – 1 osoba, tj. 4, 5 % badanych

    Nie -  0

31. Składa układanki typu puzzle.

    Tak – 7 osób, tj. 31, 8 % badanych

    Raczej tak – 5 osób, tj. 22, 7% badanych

    Raczej nie – 10 osób, tj. 45, 5 % badanych

    Nie -  0

32. Prawidłowo trzyma ołówek ( chwyt, napięcie mięśni ).

    Tak – 10 osób, tj. 45, 5 % badanych

    Raczej tak – 12 osób, tj. 54, 5 % badanych

    Raczej nie – 0

    Nie -  0

33. Zna i stosuje liczebniki porządkowe.

    Tak – 12 osób, tj. 54, 5 % badanych

    Raczej tak – 10 osób, tj. 45, 5 % badanych

    Raczej nie – 0

    Nie -  0

34. Dodaje i odejmuje „konkretne” przedmioty, liczmany.

    Tak – 12 osób, tj. 54, 5 % badanych

    Raczej tak – 9osób, tj. 40, 9 % badanych

    Raczej nie – 1 osoba, tj. 4, 5 % badanych

    Nie -  0

35. Chętnie rozwiązuje zagadki.

    Tak – 19 osób, tj. 86, 4 % badanych

    Raczej tak – 2 osoby, tj. 9, 1 % badanych

    Raczej nie – 1 osoba, tj. 4, 5 % badanych

    Nie -  0

 

Z przedstawionych wyników badania dzieci w oparciu o arkusz obserwacji GE – 5 Kryteria Gotowości Edukacyjnej Pięciolatka wynika,  że w zakresie pięciolatek poznaje środowisko              i siebie, uczy się rozumieć świat największe trudności nadal sprawia dzieciom orientacja                        w schemacie ciała i wymienianie pór roku. W części pięciolatek bawi się i uczy w grupie rówieśników, zdobywa doświadczenia społeczne, oraz w części pięciolatek uczy się samodzielności w nowych i trudnych sytuacjach tylko dwoje dzieci uzyskało negatywny wynik. Z zakresu pięciolatek wykonuje zadania, pracuje pod kierunkiem nauczyciela też niewielki procent dzieci uzyskał negatywny wynik. W części pięciolatek przygotowuje się do nauki czytania, pisania, matematyki największe również niewielki procent dzieci uzyskało negatywny wynik.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin