6-latki, styczeń.doc

(212 KB) Pobierz
WRZESIEŃ – WITAMY W PRZEDSZKOLU

STYCZEŃZIMA WOKÓŁ NAS

 

CYKL TEMATYCZNY: ZIMĄ OPEIKUJEMY SIĘ PTAKAMI

TEMAT DNIA

CELE OPERACYJNE

DZIECKO

PLAN PRACY

TEMATYKA

OBSZARY AKTYWNOŚCI

PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECKA

I. W karmniku

Wie jak pomóc zimującym ptakom.

Zabawa dydaktyczna „Co jest na obrazku” – Kształcenie spostrzegawczości wzrokowej.

językowa

·         Dostrzega szczegóły na obrazku

„W karmniku” – opowiadanie własne nauczyciela – wprowadzenie liczby 5. Zwrócenie uwagi na sposób dokarmiania ptaków zimą.

matematyczna

·         Przelicza w zakresie 1-5.

·         Wie jak dokarmiać ptaki zimą

Zestaw zabaw ruchowych wg K.Wlaźnik metodą zadaniowo-naśladowczą.

zdrowotna

·         Bierze czynny udział w zabawach ruchowych.

Oglądanie atlasu z cyklu „Ptaki”. Wyszukiwanie na obrazkach znanych dzieciom ptaków, nazywanie ptaków zimujących w kraju (gil, sikorka).

językowa

·         Zna nazwy ptaków, które zimują i ich charakterystyczne cechy.

II. Dokarmiamy ptaki

Rozumie znaczenie dokarmiania ptaków podczas zimy.

Ćwiczenie graficzne. Rysowanie po śladzie.

grafomotoryczna

·         Starannie wykonuje ćwiczenia

Opowiadanie własne nauczyciela „Zmarznięty ptaszek”. Poznanie sposobu pomagania zwierzętom podczas zimy.

językowa

·         Wie jak pomóc zwierzętom podczas zimy.

·         Umie wypowiadać się na temat opowiadania

Osłuchanie z piosenką „Biały walczyk”. Analiza treści i melodii piosenki.

muzyczna

·         Rozumie treść nowej piosenki i rozpoznaje jej melodię

Ćw. oddechowe pt. „Piórka” – rozwijanie pojemności płuc, regulowanie oddechu poprzez dmuchanie na piórka, tak, by utrzymać je w powietrzu.

zdrowotna

·         Dokładnie wykonuje ćwiczenie

III. Skrzydlaci przyjaciele

Dostrzega cechy wyglądu poznanych ptaków.

Zna technikę wyklejania kuleczkami z bibuły

 

Odgadywanie zabawek o tematyce zimowej

językowa

·         Umie wypowiadać się na temat, myśli logicznie.

Wypełnianie konturów gila i sikorki – wyklejanie brzuszków ptaków za pomocą bibułkowych kuleczek. Zapoznanie z wyglądem ptaków zimujących w kraju.

techniczna

·         Zna sposób wyklejania konturu.

·         Zna wygląd gila i sikorki.

·         Wykonuje pracę wg wzoru

Spacer do parku – spotkanie z ptakami. Wyszukiwanie miejsc do pozostawienia dla nich pokarmu.

przyrodnicza

·         Uważnie obserwuje otoczenie

·         Wykazuje współczucie i zainteresowanie losem ptaków

Ćwiczenie słuchowe pt. „Głosy” połączone z ćw. artykulacyjnymi. Rozpoznawanie ptasich głosów: wróbla, gołębia, wrony. Usprawnienie narządów mowy.

językowa

·         Potrafi rozpoznać odgłosy poznanych ptaków

·         Poprawnie wykonuje ćwiczenie

 

 

CYKL TEMATYCZNY: W KARNAWALE SAME BALE

TEMAT DNIA

CELE OPERACYJNE

DZIECKO

PLAN PRACY

TEMATYKA

OBSZARY AKTYWNOŚCI

PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECKA

I. Co to jest bal?

Wie co oznacza słowo „bal”

Zabawa w kole: „Balonik”, „Kółko graniaste”

społeczna

·         Bierze czynny udział w zabawie

·         Wykazuje radość i zadowolenie

Rozmowa z dziećmi nt balu (przebieg, przebranie). Zapowiedź zaplanowanego balu w przedszkolu. Spotkanie z Czytusiem nawiązujące do tematyki dnia.

językowa

·         Rozumie potrzebę wesołej zabawy przy muzyce, tańcu

·         Umie wypowiadać się na temat

Zestaw zabaw ruchowych. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.

zdrowotna

·         Bierze udział w ćwiczeniach i prawidłowo wykonuje polecenia

Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań

społeczna

·         Przestrzega przekazanych zasad podczas zabaw.

·         Posługuje się formami grzecznościowymi

II. Karnawałowe maski

Zna tradycję urządzania balów z wykorzystaniem przebrania

Rozmowy przy ilustracjach. Oglądanie strojów karnawałowych oraz masek

językowa

·         Umie uzasadnić wybór strou, który najbardziej mu się spodobał

„Moja maska na bal” – ozdabianie przygotowanych szablonów masek. Wykorzystanie farb, kredek, papieru kolorowego, bibuły oraz innych materiałów.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin