Ksiega uśmiechu część 2.pdf

(1877 KB) Pobierz
2przewodnikCS.indd
313379491.007.png 313379491.008.png 313379491.009.png 313379491.010.png 313379491.001.png 313379491.002.png
Opracowanie zajęć muzycznych: Joanna Pietrzak
Projekt okładki i strony tytułowej: Adam Bardos
Zdjęcia: Elżbieta Kozłowska
Współpraca redakcyjna: Marzanna Cieśla
Redakcja: Magdalena Marczewska
© Copyright by Wydawnictwo JUKA-91 Sp. z o.o.
ISBN 978 83-7253-599-3
-
Wydawnictwo JUKA-91 Sp. z o.o.
ul. Jutrzenki 118
02-230 Warszawa
infolinia 0 800 650 300
www.juka.edu.pl
Skład: Multiserwis
2
313379491.003.png
Spis treści ......................................................................................................... 3
1. Temat kompleksowy: Zdrowie ................................................................5
1.1 Pokaz mody ....................................................................................................5
1.2 Sport to zdrowie .............................................................................................6
1.3 Na zdrowie! ....................................................................................................8
1.4 Strach ma wielkie oczy ................................................................................11
1.5 W aptece .......................................................................................................13
1.6 Chory kotek ..................................................................................................15
2. Tematkompleksowy:Święta ................................................................. 17
2.1 Ciepłe i puchate ...........................................................................................17
2.2 Bombki .........................................................................................................19
2.3 Dekorujemy salę ..........................................................................................21
2.4 „Cosiek” .......................................................................................................24
2.5 Ogień ............................................................................................................28
2.6 Kolorowy świat ............................................................................................30
2.7 Ubieranie choinki .........................................................................................32
2.8 Stół wigilijny ................................................................................................36
2.9 Jaki to wyraz ................................................................................................37
2.10 Moje marzenie ...........................................................................................39
2.11 Co pierwsze, a co drugie? ..........................................................................40
3. Temat kompleksowy: Supermarket .....................................................42
3.1 Trójkątna bajka ............................................................................................42
3.2 Bawimy się w sklep .....................................................................................45
3.3 Co jest długie, a co krótkie? ........................................................................47
3.4 Trudne decyzje .............................................................................................50
3.5 Bawimy się literkami ...................................................................................51
3.6 Zabawy z puzzlami ......................................................................................53
3.7 „Wysoki” i „niski” .......................................................................................55
3.8 W supermarkecie .........................................................................................56
3.9 Domy ............................................................................................................57
3.10 Zasady ........................................................................................................58
3.11 Kiedy się złościmy .....................................................................................60
3.12 Co robić, kiedy jesteśmy źli ......................................................................63
3.13 Nasze uczucia ............................................................................................66
3
313379491.004.png
4. Temat kompleksowy: Las ...................................................................... 69
4.1 Wycieczka do lasu .......................................................................................69
4.2 Śnieg ............................................................................................................70
4.3 Mieszkańcy leśnego drzewa .......................................................................74
4.4 Inny czy taki sam? .......................................................................................76
4.5 Co jest drewniane ........................................................................................78
4.6 Tropy ............................................................................................................79
4.7 Zimowe śpiochy ..........................................................................................80
4.8 Pomagamy ptakom w zimie ........................................................................82
4.9 Wesołe litery – las ........................................................................................85
4.10 Jak chronimy leśne środowisko .................................................................87
5. Temat kompleksowy: Rytmy .................................................................89
5.1 Co się powtarza ............................................................................................89
5.2 Tydzień biedronki siedmiokropki ................................................................90
5.3 Noc – dzień ..................................................................................................92
5.4 Pory roku ......................................................................................................93
6. Temat kompleksowy: Zmysły ............................................................... 97
6.1 Dlaczego widzę ............................................................................................97
6.2 Dlaczego słyszę ...........................................................................................98
6.3 Dotyk ..........................................................................................................100
6.4 Co pachnie przyjemnie, a co nieprzyjemnie? ...........................................102
6.5 Jaki to smak ...............................................................................................104
Pomoce dydaktyczne do pracy indywidualnej ......................................... 106
Zdjęcia ilustrujące sytuacje edukacyjne
proponowane w scenariuszach................................................................... 112
4
313379491.005.png
1. Temat kompleksowy: Zdrowie
Scenariusz sytuacji edukacyjnych nr 1.1
Temat: Pokaz mody
Cele:
rozróżnianie i nazywanie ubrań potrzebnych człowiekowi w różnych po-
rach roku i w różnych sytuacjach
rozwijanie twórczej ekspresji ruchowej przy muzyce.
różne ubrania i dodatki: apaszki, kapelusze, wstążki, paski, krawaty
farby do malowania twarzy
akompaniament do melodii ludowej Czerwone jabłuszko , CD1 WESOŁE
PLĄSY
utwór Edwarda Griega Taniec Anitry z suity Peer Gynt op. 46, CD1
W KRĘGU MUZYKI WIELKICH MISTRZÓW
akompaniament do piosenki Buch w śnieżny puch , CD2 AKOMPANIA-
MENTY
akompaniament do piosenki Myśliwy , CD2 AKOMPANIAMENTY
taniec ludowy Szot , CD1 WESOŁE PLĄSY
zeszyt z wycinankami (wyciskanka s. 3)
ubrania
zeszyt 2 s. 3.
Działania z grupą:
1. Zabawa twórcza „Kosz z ubraniami”, akompaniament do melodii lu-
dowej Czerwone jabłuszko , CD1
Na środku sali stoi kosz z ubraniami i dodatkami. Dzieci kolejno podchodzą do
kosza i podczas cichej muzyki wybierają te rekwizyty, które przydadzą im się do
przebrania. Zakładają je, przeglądają się w dużym lustrze, malują twarze i przy-
gotowują się do pokazu mody.
2. Zabawa „Pokaz mody”, akompaniamenty (na zmianę) do piosenek
Buch w śnieżny puch (rap), CD2, Myśliwy (disco), CD2, Taniec Anitry
z suity Peer Gynt E. Griega, CD1
Dzieci kolejno przechodzą po długim dywanie lub kawałku materiału, przed-
5
Środki dydaktyczne:
kosz wiklinowy, lustro, długi dywanik
313379491.006.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin