Instrukcja napraw Lupo Uklad wtrysku paliwa i zaplonu Motronic (2-zaw., popychacze rolkowe).pdf

(3615 KB) Pobierz
Instrukcja napraw Lupo 1999 >
Serwis
Instrukcja napraw
Lupo 1999 2
Kod literowy ALD ANV
silnika
Zeszyt
Układ wtrysku paliwa i zapłonu
Motronic (2-zaworowy, popychacze
rolkowe)
Wydanie 05.99
Serwis. Informacje techniczne
50441672.037.png 50441672.038.png 50441672.039.png 50441672.040.png 50441672.001.png 50441672.002.png 50441672.003.png 50441672.004.png 50441672.005.png 50441672.006.png 50441672.007.png
Przegląd zmian do instrukcji napraw
Lupo 1999 2
Kod literowy
silnika
ALD ANV
Zeszyt Układ wtrysku paliwa i zapłonu Motronic (2-zaworowy,
popychacze rolkowe) Wydanie 05.99
Numery „Dodatków technicznych” do instrukcji napraw (Merkblatt) należy wpisywaćw momencie ich otrzy-
mywania do odpowiedniej rubryki danej grupy napraw. Umożliwi to podczas korzystaniaz niniejszej instrukcji
natychmiastowe stwierdzenie, czy do danej grupy napraw wprowadzone zostały „Dodatki techniczne”.
Grupa napraw
Dodatki techniczne do instrukcji napraw
01 Diagnoza własna
24 System przygotowania paliwa, wtrysk paliwa
28 Układ zapłonowy
Informacje techniczne przeznaczone są wyłącznie dla mistrzów i mechaników. Systematycznezapoznawanie
się z tymi informacjami jest gwarancją prawidłowej i bezpiecznej eksploatacji samochodu. Niezależnie od
tego, przy naprawach samochodów obowiązują zawsze ogólne zasady bezpieczeństwa.
„Instrukcja napraw” jest chroniona prawami autorskimi.
Jakiekolwiek wykorzystywanie jej bez zgody firmy Volkswagen AG jest niedozwolone.
50441672.008.png 50441672.009.png 50441672.010.png 50441672.011.png 50441672.012.png 50441672.013.png 50441672.014.png 50441672.015.png 50441672.016.png 50441672.017.png 50441672.018.png 50441672.019.png 50441672.020.png 50441672.021.png 50441672.022.png 50441672.023.png 50441672.024.png 50441672.025.png 50441672.026.png 50441672.027.png 50441672.028.png 50441672.029.png 50441672.030.png 50441672.031.png 50441672.032.png 50441672.033.png 50441672.034.png
Spis treści
01 Diagnoza własna strona
Diagnoza własna, wiadomości ogólne ......................................................... 01–1
– Właściwości diagnozy własnej ................................................................01–1
– Dane techniczne diagnozy własnej ............................................................01–2
– Znaczenie lampki sygnalizacyjnej EPC w zestawie wskaźników tablicy przyrządów
(lampka sygnalizacyjna usterek elektronicznego sterowania przepustnicą) ....................01–5
– Podłączenie testera V.A.G 1551 i wybór komputera sterującego elektroniką silnika ............01–6
– Podłączenie systemu diagnostyczno-pomiarowo-informacyjnego VAS 5051
i wybór elektroniki silnika ....................................................................01–11
Pamięć usterek ................................................................................ 01–15
– Odczytywanie i kasowanie pamięci usterek ..................................................01–15
– Automatyczny przebieg sprawdzający .......................................................01–18
Tabele usterek: kody usterek SAE P0 ........................................................ 01–20
Tabele usterek: kody usterek SAE P1 ........................................................ 01–31
Sprawdzanie działania elementów wykonawczych ........................................... 01–50
– Przeprowadzanie sprawdzania działania elementów wykonawczych .........................01–50
Kody gotowości (Readinescode) ............................................................. 01–56
– Działanie ....................................................................................01–56
– Odczytywanie kodów gotowości .............................................................01–57
– Wywoływanie kodów gotowości .............................................................01–59
Bloki wartości mierzonych .................................................................... 01–70
– Środki bezpieczeństwa ......................................................................01–70
– Odczytywanie bloku wartości mierzonych ....................................................01–70
Ocena bloków wartości mierzonych, grupy wskazań 0 do 9 -funkcje podstawowe- ......... 01–74
Ocena bloków wartości mierzonych, grupy wskazań 10 do 29 -zapłon-
Ocena bloków wartości mierzonych, grupy wskazań 30 do 49 i 99 -układ regulacji lambda- 01–100
Ocena bloków wartości mierzonych, grupy wskazań 50 do 69 -regulacja liczby obrotów- 01–116
Ocena bloków wartości mierzonych, grupy wskazań 70 do 79 -redukcja spalin- .......... 01–126
Ocena bloków wartości mierzonych, grupy wskazań 100 kody gotowości- ............... 01–128
24 System przygotowania paliwa, wtrysk paliwa strona
Naprawa układu wtrysku paliwa ............................................................... 24–1
– Rozmieszczenie podzespołów układu w komorze silnika ......................................24–1
– Ogólne wskazówki dotyczące układu wtrysku paliwa .........................................24–6
– Wymontowanie i zamontowanie podzespołów układu wtrysku paliwa .........................24–8
– Wymontowanie i zamontowanie kolektora ssącego ..........................................24–17
– Rozmontowanie i zmontowanie rozdzielacza paliwa z zaworami wtryskowymi ................24–20
– Rozmontowanie i zmontowanie filtra powietrza ..............................................24–23
– Środki bezpieczeństwa ......................................................................24–29
– Zachowanie czystości podczas prac przy układzie wtrysku paliwa ...........................24–31
– Dane techniczne .............................................................................24–32
Sprawdzanie podzespołów ................................................................... 24–33
– Sprawdzanie układu podgrzewania sondy lambda przed katalizatorem ......................24–33
– Sprawdzanie układu podgrzewania sondy lambda za katalizatorem .........................24–40
– Sprawdzanie jednostki sterującej przepustnicą ..............................................24–45
– Sprawdzanie czujnika podciśnienia w kolektorze ssącym ....................................24–52
– Sprawdzanie czujnika temperatury zasysanego powietrza ...................................24–54
– Sprawdzanie czujnika temperatury płynu chłodzącego .......................................24–62
– Sprawdzanie czujnika obrotów silnika .......................................................24–71
– Sprawdzanie zaworów wtryskowych .........................................................24–75
– Sprawdzanie regulatora ciśnienia paliwa i utrzymywanego ciśnienia paliwa ..................24–85
– Sprawdzanie szczelności układu zasysania powietrza (fałszywe powietrze) ..................24–90
– Sprawdzanie układu podgrzewania zasysanego powietrza ...................................24–94
24 Przygotowanie paliwa, wtrysk paliwa strona
Sprawdzanie działania układów .............................................................. 24–95
– Sprawdzanie jałowego biegu ................................................................24–95
– Sprawdzanie regulacji w układzie lambda dla sondy lambda przed katalizatorem ..........24–100
– Sprawdzanie regulacji w układzie lambda dla sondy lambda za katalizatorem ..............24–109
– Sprawdzanie zużycia sondy lambda dla sondy lambda przed katalizatorem ................24–118
– Sprawdzanie różnych stanów pracy silnika .................................................24–121
Komputer sterujący silnikiem ................................................................ 24–125
– Sprawdzanie napięcia zasilającego komputer sterujący silnikiem ...........................24–125
– Sposób postępowania po przerwaniu napięcia zasilającego ................................24–129
– Wymiana komputera sterującego silnikiem .................................................24–131
– Dopasowanie komputera sterującego silnikiem do jednostki sterującej rzepustnicy .........24–133
– Dopasowanie komputera sterującego silnikiem do immobilesera ...........................24–138
Sprawdzanie sygnałów dodatkowych ....................................................... 24–141
– Sprawdzanie sygnału prędkości jazdy ......................................................24–141
– Sprawdzanie sygnałów wejściowych i wyjściowych układu klimatyzacji ......................24–145
– Sprawdzanie sygnału z przełącznika świateł hamowania i przełącznika pedału hamulca ....24–149
– Sprawdzanie sygnału obrotów ..............................................................24–152
– Sprawdzanie sygnału przełącznika ciśnieniowego układu wspomagania kierowania ........24–153
28 Układ zapłonowy strona
Naprawa układu zapłonowego ................................................................. 28–1
– Ogólne wskazówki dotyczące układu zapłonowego ...........................................28–1
– Wymontowanie i zamontowanie podzespołów układu zapłonowego ..........................28–3
– Środki bezpieczeństwa .......................................................................28–6
– Dane regulacyjne, świece zapłonowe .........................................................28–8
– Sprawdzanie czujnika Halla ...................................................................28–9
– Sprawdzanie cewki zapłonowej ..............................................................28–12
– Sprawdzanie czujnika spalania stukowego ...................................................28–19
– Sprawdzanie rozpoznawania braków zapłonów ..............................................28–23
tabele
usterek, strona 01-20 lub 01-31 i przechowuje za-
pisane usterki w pamięci, aż do momentu ich ska-
sowania z pamięci usterek.
Usterki, które występują sporadycznie, zostają wy-
drukowane z dopiskiem „Usterka występująca spo-
radycznie” a na wyświetlaczu testera mają dodat-
kowe oznaczenie „/SP”. Przyczyną powstawania
usterek sporadycznych mogą byćnp. poluzowane
złącza lub krótkotrwałe przerwy w ciągłości prze-
wodów. Jeżeli usterki sporadyczne nie będą wy-
stępowały w ciągu 40 ciepłych faz biegu silnika
(uruchomienie silnika, gdy temperatura płynu chło-
dzącego wynosi poniżej 50 o C i zatrzymanie silnika
powyżej 72 o C), zostaną one skasowane z pamięci
usterek.
Zapisane w pamięci usterki można odczytaćko-
rzystając z testera usterek V.A.G 1551 lub testera
systemów samochodu V.A.G 1552 lub nowego sys-
temu diagnostycznego VAS 5051, patrz
strona
01-15.
01–1
Po usunięciu usterki, musi zostaćskasowana pa-
mięćusterek, patrz
strona 01-15, odczytywanie
i kasowanie pamięci usterek.
W przypadku wyciągnięcia wtyczki z komputera
sterującego lub odłączenia zacisków akumulatora,
zostaną skasowanez pamięci komputerawszystkie
wyuczone wartości. Jednakże zawartośćpamięci
usterek zostaje zachowana. Po uruchomieniu sil-
nika może krótkotrwale wystąpićnierównomierny
jałowy bieg. W takim przypadku silnik musi kilka
minut pracowaćna jałowym biegu lub musi zostać
przeprowadzona dłuższa jazda próbna, aż do za-
kończenia procesu uczenia się nowych wartości.
Postępowanie po przerwaniu napięcia zasilają-
cego, patrz
strona 24-129.
Wskazówka
Informacje ogólne na temat diagnozy własnej można
znaleźć w instrukcji obsługi testera usterek V.A.G
1551 lub 1552 i nowego systemu diagnostycznego
VAS 5051.
Dane techniczne diagnozy własnej
Identyfikacja komputera sterującego – odczyty-
wanie wersji komputera sterującego
Wersja komputera sterującego zostanie wskazana
na wyświetlaczu testera V.A.G 1551 lub 1552 albo
systemu diagnostycznego VAS 5051, po podłącze-
niu urządzenia i wybraniu elektroniki silnika, patrz
01–2
Diagnoza własna, wiadomości ogólne
Właściwości diagnozy własnej
Komputer sterujący sinikiem (komputer sterujący
systemem Motronic J220) wyposażony jest w pa-
mięćusterek.
Występujące zakłócenia przekazywane przez czuj-
niki lub podzespoły zostają zapisane w pamięci
komputera wraz z podaniem rodzaju występującej
usterki.
Komputer sterujący silnikiem rozróżnia po ocenie
informacji różnorodne kody usterek, patrz
strona 01-6.
50441672.035.png 50441672.036.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin