Lupo układ wtrysku paliwa i zapłon 4AV.pdf

(3285 KB) Pobierz
Instrukcja napraw Lupo 1999 >
Serwis
Instrukcja napraw
Lupo 1999 2
Kod literowy AHW AKQ
silnika
Zeszyt Układ wtrysku paliwa i zapłonu
4AV
Wydanie 09.98
Serwis. Informacje techniczne
351466117.035.png 351466117.036.png 351466117.037.png 351466117.038.png 351466117.001.png 351466117.002.png 351466117.003.png 351466117.004.png 351466117.005.png 351466117.006.png
Przegląd zmian do instrukcji napraw
Lupo 1999 2
Kod literowy
silnika
AHW AKQ
Zeszyt
Układ wtrysku paliwa i zapłonu 4AV Wydanie 09.98
Numery „Dodatków technicznych” do instrukcji napraw (Merkblatt) należy wpisywaćw momencie ich otrzy-
mywania do odpowiedniej rubryki danej grupy napraw. Umożliwi to podczas korzystaniaz niniejszej instrukcji
natychmiastowe stwierdzenie, czy do danej grupy napraw wprowadzone zostały „Dodatki techniczne”.
Grupa napraw
Dodatki techniczne do instrukcji napraw
01 Diagnoza własna
2
24 System przygotowania paliwa, wtrysk paliwa
1 2
28 Układ zapłonowy
2
Informacje techniczne przeznaczone są wyłącznie dla mistrzów i mechaników. Systematycznezapoznawanie
się z tymi informacjami jest gwarancją prawidłowej i bezpiecznej eksploatacji samochodu. Niezależnie od
tego, przy naprawach samochodu obowiązują zawsze ogólne zasady bezpieczeństwa.
Niniejsza „Instrukcjanapraw” jest chroniona prawami autorskimi.Jakiekolwiek wykorzystywanie jej bez zgody
firmy Volkswagen AG jest niedozwolone.
351466117.007.png 351466117.008.png 351466117.009.png 351466117.010.png 351466117.011.png 351466117.012.png 351466117.013.png 351466117.014.png 351466117.015.png 351466117.016.png 351466117.017.png 351466117.018.png 351466117.019.png 351466117.020.png 351466117.021.png 351466117.022.png 351466117.023.png 351466117.024.png 351466117.025.png 351466117.026.png 351466117.027.png 351466117.028.png 351466117.029.png 351466117.030.png 351466117.031.png 351466117.032.png
Spis treści
01 Diagnoza własna strona
Diagnoza własna, wiadomości ogólne ......................................................... 01–1
– Właściwości diagnozy własnej ................................................................01–1
– Dane techniczne diagnozy własnej ............................................................01–2
– Podłączenie testera V.A.G 1551 i wybór elektroniki silnika .....................................01–5
– Podłączenie systemu diagnostyczno-pomiarowo-informacyjnego VAS 5051
i wybór elektroniki silnika .....................................................................01–9
Pamięć usterek ................................................................................ 01–13
– Odczytywanie i kasowanie pamięci usterek ..................................................01–13
Tabele usterek, kody usterek 00263 do 00524 ............................................... 01–18
Tabele usterek, kody usterek 00525 do 179789 .............................................. 01–34
Sprawdzanie działania elementów wykonawczych ........................................... 01–53
– Przeprowadzanie sprawdzania działania elementów wykonawczych ..........................01–53
Blok wartości mierzonych .................................................................... 01–64
– Środki bezpieczeństwa ......................................................................01–64
– Odczytywanie bloku wartości mierzonych ....................................................01–64
– Ocena bloku wartości mierzonych ...........................................................01–68
24System przygotowania paliwa, wtrysk paliwa strona
Naprawa układu wtrysku paliwa ............................................................... 24–1
– Rozmieszczenie podzespołów układu w komorze silnika ......................................24–1
– Ogólne wskazówki dotyczące układu wtrysku paliwa .........................................24–4
– Wymontowanie i zamontowanie podzespołów układu wtrysku paliwa ..........................24–6
– Rozmontowanie i zmontowanie kolektora ssącego ...........................................24–16
– Rozmontowanie i zmontowanie listwy rozdziału paliwa z zaworami wtryskowymi .............24–19
– Rozmontowanie i zmontowanie filtra powietrza ..............................................24–22
– Środki bezpieczeństwa ......................................................................24–26
– Zachowanie czystości podczas prac przy układzie wtryskowym paliwa .......................24–28
– Dane techniczne .............................................................................24–29
Sprawdzanie podzespołów ................................................................... 24–30
– Sprawdzanie układu podgrzewania sondy lambda ...........................................24–30
– Sprawdzanie jednostki sterującej przepustnicą ..............................................24–33
– Sprawdzanie czujnika podciśnienia w kolektorze ssącym ....................................24–50
– Sprawdzanie czujnika temperatury zasysanego powietrza ...................................24–56
– Sprawdzanie czujnika temperatury płynu chłodzącego .......................................24–64
– Sprawdzanie czujnika obrotów silnika .......................................................24–72
– Sprawdzanie zaworów wtryskowych .........................................................24–75
– Sprawdzanie regulatora ciśnienia paliwa i utrzymywanego ciśnienia .........................24–85
– Sprawdzanie nieszczelności w systemie zasysania powietrza (fałszywe powietrze) ...........24–89
– Sprawdzanie układu podgrzewania zasysanego powietrza ...................................24–92
Sprawdzanie funkcji sterujących ............................................................. 24–93
– Sprawdzanie regulacji w układzie lambda ...................................................24–93
– Sprawdzanie różnych stanów pracy silnika ..................................................24–99
Komputer sterujący pracą silnika ........................................................... 24–104
– Sprawdzanie napięcia zasilającego komputer sterujący pracą silnika .......................24–104
– Wymiana komputera sterującego pracą silnika .............................................24–108
– Dopasowanie komputera sterującego pracą silnika do jednostki sterującej przepustnicą ...24–110
– Dopasowanie komputera sterującego elektroniką silnika do immobilisera ...................24–114
Sprawdzanie sygnałów dodatkowych ....................................................... 24–117
– Sprawdzanie sygnału prędkości jazdy ......................................................24–117
– Sprawdzanie sygnałów wejściowych i wyjściowych układu klimatyzacji .....................24–121
– Sprawdzanie sygnał zakresu jazdy .........................................................24–125
– Sprawdzanie sygnału obrotów ..............................................................24–127
– Sprawdzanie sygnału sterującego skrzyni biegów przy przełączaniu biegu .................24–129
28 Układ zapłonowy strona
Naprawa układu zapłonowego ................................................................. 28–1
– Ogólne wskazówki dotyczące układu zapłonowego ...........................................28–1
– Wymontowanie i zamontowanie podzespołów układu zapłonowego ..........................28–3
– Środki bezpieczeństwa .......................................................................28–6
– Dane regulacyjne, świece zapłonowe .........................................................28–8
– Sprawdzanie czujnika Halla ...................................................................28–9
– Sprawdzanie cewek zapłonowych ...........................................................28–12
– Sprawdzanie czujnika spalania stukowego ...................................................28–19
Ogólne wiadomości dotyczące diagnozy
własnej
Uwaga
Komputerowadiagnozawłasnanadzorujetylko
część systemu wtrysku paliwa i zapłonu. W przy-
padku wyszukiwania usterek, za każdym razem na-
leży korzystać z katalogu „Fehlersuche Motor”( „Po-
szukiwanie usterek”).
Właściwości diagnozy własnej
Komputer J448 sterujący pracą silnika układu wtry-
sku i zapłonu 4AV wyposażony jest w pamięćuste-
rek.
Występujące zakłócenia, przekazywaneprzez czuj-
niki lub podzespoły, zostają zapisane w pamięci
komputera wraz z podaniem rodzaju występującej
usterki.
Komputer sterujący pracą silnika rozróżnia na pod-
stawie oceny informacji 32 różnorodne kody uste-
rek, patrz
Usterki, które występują sporadycznie, zostają wy-
drukowane z dopiskiem „Usterka występująca spo-
radycznie” a na wyświetlaczu testera mają dodat-
kowe oznaczenie „/SP”. Przyczyną powstawania
usterek sporadycznych mogą byćnp. poluzowane
złącza lub krótkotrwałe przerwy w ciągłości prze-
wodów.
01–1
Jeżeli usterki sporadycznenie będą występowały w
ciągu 40 faz biegu ciepłego silnika (uruchomienie
silnika, gdy temperaturapłynu chłodzącegowynosi
poniżej 50 o C – zatrzymanie silnika powyżej 72 o C),
zostaną one skasowane z pamięci usterek.
Zapisane w pamięci usterki można odczytaćko-
rzystając z testera usterek V.A.G 1551 lub testera
systemów samochodu V.A.G 1552, patrz
strona
01-13.
Po usunięciu usterek musi zostaćskasowana pa-
mięćusterek, patrz
strona 01-13.
Uwaga
Informacje ogólne na temat diagnozy własnej można
znaleźć w instrukcji obsługi testera usterek V.A.G
1551 lub V.A.G 1552.
Dane techniczne diagnozy własnej
Identyfikacja komputera sterującego – odczyty-
wanie wersji komputera sterującego
Wersja komputera sterującego zostanie wskazana
na wyświetlaczu testera V.A.G 1551 lub V.A.G 1552
po podłączeniuurządzenia i wyborze elektroniki sil-
nika, patrz strona 01-5.
01–2
tabele usterek, strona 01-18 lub 01-34
i przechowuje zapisane usterki w pamięci, aż do
momentu ich skasowania z pamięci.
351466117.033.png 351466117.034.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin