indyidualny plan.doc

(43 KB) Pobierz
INDYWIDUALNY PROGRAM REHABILITACYJNO-TERAPEUTYCZNY

               INDYWIDUALNY PROGRAM REHABILITACYJNO-TERAPEUTYCZNY

                                                              NA 2005 r.

 

                                                  

                                                   MARTA

 

 

L.p.

Rehabilitacja zawodowa w pracowni krawieckiej

Metody nauki umiejętności zawodowych

1

Zapoznanie się z przeznaczeniem sprzętów znajdujących się w pracowni – stębnówka, overlock, żelazko

Instruktaż słowny, rozmowa

2

Znajomość przyborów i narzędzi

Instruktaż słowny, rozmowa

3

Nauka podstawowych ściegów ręcznych, wyszywanie prostych wzorów

Instruktaż słowny i pokazowy, praca pod kontrolą instruktora

4

Nauka podstawowych ściegów ręcznych fastrygowanie form po linii prostej i łamanej

Instruktaż słowny i pokazowy, praca pod kontrolą instruktora

5

Nawlekanie nici na maszynę, szycie po linii prostej i łamanej. Dobór koloru nici do tkaniny

Instruktaż słowny i pokazowy, praca pod kontrolą instruktora

6

Wykorzystanie ściegu podstawowego maszynowego do przeszycia prostych form typu woreczek, poduszka, ściereczka

Instruktaż słowny i pokazowy, praca pod kontrolą instruktora

7

Zapoznanie się z techniką prasowania, bezpiecznym użytkowaniem żelazka, dobór odpowiedniej temperatury do tkaniny

Instruktaż słowny i pokazowy, rozmowa

 

 

ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE ORAZ DYDAKTYCZNE ROZWIJAJĄCE SFERĘ INTELEKTUALNĄ UCZESTNIKÓW WTZ :

 

- eliminowanie wad wymowy

- ćwiczenia koncentracji uwagi oraz pamięci świeżej

- koordynacja wzrokowo-ruchowa

- nauka podpisywania się

- orientacja w czasie i przestrzeni

- nauka ciągów zautomatyzowanych

- nauka liczb ( do 10 ), ujmowania wielkości i różnic

- rozróżnianie umiejętności formułowania wypowiedzi                                            dotyczących przeżyć, odczuć, wrażeń

- zachęcanie do rozmowy, dyskusji

- zwroty grzecznościowe

 

 

ĆWICZENIA USPRAWNIANIA RUCHOWEGO :

 

- ćwiczenia ogólnousprawniające

- ćwiczenia czynne w każdej pozycji

- ćwiczenia oddechowe

 

ZAKRES I METODY NAUKI ZARADNOŚCI OSOBISTEJ :

 

1.     Kształtowanie podstawowych nawyków higieny (mycie ciała, włosów, zmiana odzieży)

2.     Kształtowanie umiejętności radzenia sobie w instytucjach publicznych (poczta, przychodnia)

3.     Trening ekonomiczny –umiejętność gospodarowania kieszonkowym uzyskanym na W.T.Z.

§  Umiejętność odróżniania  i nazywania poszczególnych banknotów i monet

§         Kojarzenie danej wartości z konkretnym artykułem

§         Kojarzenie konkretnego artykułu z odpowiednim sklepem

§         Zakup jednej lub kilku rzeczy za odliczoną kwotę

 

 

SPRAWNOŚCI PSYCHFIZYCZNE NIEZBĘDNE DO PODJĘCIA PRACY ORAZ METODY ICH ĆWICZENIA :

 

1.     Wzbudzanie zainteresowań związanych z pracą

2.     Wdrażanie do przestrzegania dyscypliny pracy (punktualność, systematyczność, zaangażowanie, odpowiedzialność)

3.     Wyrabianie nawyku dokładności, staranności, wytrwałości

4.     Wyrabianie poczucia odpowiedzialności za pracę, produkt

5.     Dbanie o ład i porządek w pracowni

 

 

FORMY REHABILITACJI SPOŁECZNEJ :

 

1.     Umiejętność niesienia pomocy

2.     Wdrażanie do harmonijnego współżycia w grupie (akceptowanie innych uczestników)

3.     Nauka radzenia sobie ze sobą i swoimi problemami osobistymi, odnalezienie siebie w nowej sytuacji

4.     Praca nad własnymi kompleksami i złymi doświadczeniami poprzez zdobywanie nowych doświadczeń, przeżyć codziennych poprzez szersze życie pod względem społecznym

5.     Podejmowanie trudu pokonywania przeszkód w celu zapanowania nad lękiem przed nowym i nieznanym

6.     Wiara we własne siły

7.     Udział w zajęciach zorganizowanych (dyskoteki, występy, gry i zabawy, wycieczki) w celu wytworzenia się takich cech jak: koleżeńskość, wrażliwość, uprzejmość, opiekuńczość, odpowiedzialność. Czynnik sprzyjający: świeże powietrze i ruch fizyczny.

 

WSPÓŁPRACA Z RODZINĄ LUB OPIEKUNEM :

 

OSOBY ODPOWIEDZIALNE ZA REALIZACJĘ PROGRAMU :

 

-          kierownik WTZ,

-          instruktor,

-          rehabilitant,

-          logopeda – pedagog,

-          pracownik socjalny

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin