BT201 i BT300(2).pdf

(2157 KB) Pobierz
745310291 UNPDF
12:40-04
Wydanie 1 pl
BT201 i BT300
Opis czynności serwisowych i naprawczych
1 713 520
Scania CV AB 2002, Sweden
745310291.005.png 745310291.006.png 745310291.007.png
Spis treści
Spis treści
Wiadomości ogólne
..................................................................................3
Zalecenia dotyczące
bezpieczeństwa
..................................................................................4
Specyfikacje
..................................................................................5
Narzędzia
Narzędzia specjalne...............................................6
Inne narzędzia........................................................7
Schemat
BT300......................................................................8
BT201......................................................................9
Resor
Wymontowanie.....................................................10
Montaż...................................................................12
Łożysko resoru
Schemat.................................................................16
Konserwacja i smarowanie..................................17
Wymontowanie.....................................................17
Montaż...................................................................18
Uszczelki łożyska resoru.....................................20
Wymiana uszczelek we wsporniku.....................21
Pierścień zużyciowy..............................................22
Tuleje łożyska.......................................................23
Drążki reakcyjne
Zalecenia...............................................................26
Śruba M18.............................................................27
Wymiana śruby M16............................................27
Wymiana drążka reakcyjnego.............................28
Regulacja osi.........................................................32
Wymontowanie.....................................................33
Montaż...................................................................34
Tuleja drążka reakcyjnego...................................35
Drążek stabilizatora
Wymiana................................................................39
Amortyzator
Wymiana................................................................40
Ogranicznik prętowy lub
łańcuchowy
Wymiana................................................................41
2
Scania CV AB 2002, Sweden
12:40-04
 
Wiadomości ogólne
Wiadomości ogólne
BT300 jest skonstruowana dla
maksymalnego obciążenia 30 ton. BT201
jest lżejszą wersją BT300 i jest
skonstruowana dla maksymalnego
obciążenia 21ton.
Zarówno BT300 jak i BT201 mogą być
wyposażone w resory paraboliczne lub
wielopiórowe.
W części "Przegląd" znajdziesz więcej
informacji o konstrukcji BT330 i BT201.
W zasadzie do prac przy BT201 i BT300
służą te same narzędzia.
12:40-04
Scania CV AB 2002, Sweden
3
 
Zalecenia dotyczące bezpieczeństwa
Zalecenia dotyczące bezpieczeństwa
WAŻNE! Przed podniesieniem pojazdu
zaciągnąć hamulec postojowy.
!
OSTRZEŻENIE!
Podwozie i ruchome elementy
zawieszenia muszą być zabezpieczone
podporami, aby zapewnić całkowite
bezpieczeństwo pracy pod
podniesionym pojazdem.
Po zwolnieniu zawieszenia osi, oś może
odskoczyć wskutek ciężaru przekładni
głównej.
WAŻNE! Drążki reakcyjne mogą być
wymienione bez konieczności podnoszenia
pojazdu na podnośniku. Koła należy
zablokować z obu stron, aby unieruchomić
oś. Ważne jest aby w trakcie pracy oś nie
przemieściła się. Hamulce muszą być
włączone.
WAŻNE! Pojazdu nie można podpierać na
podnośniku ani podporach pod drążkami
reakcyjnymi, ponieważ mogą powstać
uszkodzenia prowadzące do awarii pojazdu.
4
Scania CV AB 2002, Sweden
12:40-04
.
745310291.001.png 745310291.002.png 745310291.003.png
Specyfikacje
Specyfikacje
Podzespół
Rozmiar
Moment dokręcania
Śruby U (BT300)
M30
etap 1: 200 Nm
Śruby U (BT201, resor wielopiórowy)
etap 2: 500 Nm
etap 3:1000 Nm
etap 4:120˚
Śruby U (BT201, resor paraboliczny) M24
etap 1: 150 Nm
etap 2: 400 Nm
etap 3: 570 Nm
etap 4: 760 Nm
etap 5:180˚
Śruby U - sprawdzenie momentu
dokręcenia
1150 Nm
Wsporniki resorów
M22
580 Nm
Wspornik wózka napędowego - rama M20
450 Nm
Ogranicznik prętowy
M16
90 Nm
Ogranicznik łańcuchowy
M10
39 Nm
Podkładka sprężysta - rama
M14
135 Nm
Drążek stabilizatora
Wspornik - oś
M16
210 Nm
Wspornik - zacisk
M12
84 Nm
Łożysko resoru
Nakrętki półosi nośnej
M95
900 Nm
Kołpak piasty
M145
300 Nm
Śruby drążka reakcyjnego
M16 10,9
270 Nm +90˚
Śruby drążka reakcyjnego
M18
360 Nm +90˚
W BT 300 należy stosować hartowane podkładki do śrub i nakrętek M16 i M18.
W BT 201 należy stosować hartowane podkładki do śrub i nakrętek M18.
12:40-04
Scania CV AB 2002, Sweden
5
745310291.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin