Trailer EBS E - Systembeschreibung 3.pdf
(
3202 KB
)
Pobierz
TEBS E1 System Description 3/3
Instrukcja montażu
Trailer EBS E1
9
rys. 9-4: Przewód zasilania 449 173 000 0
Przewody 8-żyłowe dla POWER, SUB. i MOD.
– Doprowadzić przewód do opisanego złącza wtykowego ECU.
– Wcisnąć przewód z opisem (np. POWER) skierowanym na zewnątrz, lekko go
dociskając.
– Zamocować przewód za pomocą żółtego zamknięcia.
– Następnie zamocować wszystkie przewody 8-żyłowe do modulatora, używając
łączników kablowych (szerokość 4,8 mm, zob. strona
112
).
4-żyłowe przewody dla GIO1-7, ABS c, d, e i f oraz IN/OUT
– Doprowadzić przewód również do złącza wtykowego ECU.
– Wcisnąć przewód z dociskiem do złącza wtykowego.
– Zamocować przewód za pomocą żółtego zamknięcia.
Wtyki 4-stykowe nie mają żadnego opisu na wtyku.
Wszystkie wtyki do ECU mają kod kolorowy, a jego opis można znaleźć
w przeglądzie przewodów ( zob. rozdział 10.3 „Przegląd kabli”, strona
130
).
W urządzeniu TEBS E stosowane są nowe typy wtyków. Podstawową zaletą
w porównaniu do TEBS D jest okrągły kształt wtyku zasilania przy układaniu
w naczepie. Średnica wtyku do ECU wynosi tylko 28,5 mm.
Aby podczas przeciągania przewodu nie doszło do uszkodzenia wtyku jest on
zamykany kołpakiem zabezpieczającym. Przy podłączaniu do ECU należy zdjąć
ten kołpak zabezpieczający.
rys. 9-5: Przewód „Wspomaganie przy ruszaniu i wymuszone opuszczanie” 449 815 000 0
rys. 9-6: Przewód ABS 449 723 000 0
Przewody do podłączania funkcji (GIO 1-7) oraz czujników ABS i IN/OUT mają
wtyk kątowy.
W przypadku przewodu dla funkcji „Wspomaganie przy ruszaniu i wymuszone
opuszczanie” otwarte końce przewodu są opisane.
Czujniki ABS są wyposażone w typowe okrągłe złącze wtykowe, dostępne
w handlu.
111
9
Trailer EBS E1
Instrukcja montażu
Mocowanie przewodów
rys. 9-7: Modulator TEBS E - mocowanie przewodów
Żebro na obudowie wtyku jest wykonane jako powierzchnia antypoślizgowa.
Ułatwia to wciskanie do złącza wtykowego ECU.
– Zamocować przewody (w odległości maks. 300 mm od ECU) za pomocą
łączników kablowych.
8-żyłowe przewody przyłączy POWER, SUBSYSTEMS oraz MODULATOR
muszą zostać zamocowane bezpośrednio przy wtyku do przewidzianych dla
nich punktów w modulatorze TEBS E.
Wtyki i przewody należy zamocować w taki sposób, aby złącza wtykowe nie były
poddawane działaniu naprężeń rozciągających albo sił poprzecznych.
Tak zamocować łączniki kablowe, aby nie spowodować uszkodzeń przewodów
(przy używaniu narzędzi należy zwrócić uwagę na informacje producenta łączników
kablowych).
Unikać układania przewodów przez ostre krawędzie lub w pobliżu agresywnych
mediów (np. kwasów).
112
Instrukcja montażu
Trailer EBS E1
9
9.4 Opis ECU
rys. 9-8: Opisany ECU
Lewa strona
GIO 1-6
Wielofunkcyjne przyłącza funkcji GIO „GIO 1-6”
ABS-f, d
Przyłącza czujników ABS
Prawa strona
MODULATOR
Przyłącze trzeciego modulatora (4S/3M EBS-RV) lub zaworu
przekaźnikowego ABS (4S/2M+1M)
POWER
Złącze ISO 7638, 7-stykowe zasilanie
PODSYSTEMY Przyłącze IVTM, modułu sterującego ECASECAS bądź
modułu obsługi, SmartBoard i teletransmisji danych
IN/OUT
Przyłącze zasilania świateł hamowania lub TCE
ABS-e, c
Przyłącza czujników ABS
GIO 7
Wielofunkcyjne przyłącze funkcji GIO „GIO 7”
113
9
Trailer EBS E1
Instrukcja montażu
9.4.1 Oznaczeniaprzyłączy modulatora TEBS E
Modulator TEBS E bez PEM
Złącza
1
Zasilanie (do zbiornika „hamulce”)
2,1
Ciśnienie hamowania (do siłownika hamulcowego)
4
Ciśnienie sterujące (do PREV 21)
5
Ciśnienie miecha (do miecha zawieszenia pneumatycznego)
2.2
Ciśnienie hamowania (do siłownika hamulcowego)
1
Zasilanie (do zbiornika „hamulce”)
2.2
Przyłącze kontrolne „Hamulce” (do manometru)
114
Instrukcja montażu
Trailer EBS E1
9
Modulator TEBS E z PEM
Złącza
1
Zasilanie (do zbiornika „hamulce”)
1.1
Zasilanie „zawieszenie pneumatyczne” (do zaworu
zawieszenia pneumatycznego, obrotowego zaworu
rampowego, zaworu osi podnoszonej lub bloku ECAS)
2,1
Ciśnienie hamowania (do siłownika hamulcowego)
2.3
Cylinder Tristop® (do cylindra Tristop® (12))
4
Ciśnienie sterujące (do PREV 21)
5
Ciśnienie miecha (do miecha zawieszenia pneumatycznego)
1
Zasilanie (do zbiornika „hamulce”)
2.2
Ciśnienie hamowania (do siłownika hamulcowego)
2.3
Cylinder Tristop® (do cylindra Tristop® (12))
4.2
Ciśnienie sterujące (do PREV 22)
1
Zasilanie (do zbiornika „hamulce”)
2.4
Przyłącze kontrolne „hamulce”
115
Plik z chomika:
Choniczek.pl
Inne pliki z tego folderu:
ABS Modal-Poradnik-PL.pdf
(8006 KB)
ABS Info Center poradnik-PL.pdf
(2078 KB)
ABS wersia D-Cab 2.2.pdf
(2515 KB)
815_337.pdf
(1649 KB)
815_338(1).pdf
(1237 KB)
Inne foldery tego chomika:
ABS
ABS ciężarówki
alternator
AUDI
Audi i VW
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin