Pytania egzaminacyjne : PSYCHOLOGIA W MARKETINGU rok Akadem.2009/2010
3. Co to znaczy, że ludzie powszechnie sądzą, iż media mają większy wpływ na przekonania, postawy, zachowania innych niż na nich samych?
4. Czy za pomocą reklamy można wylansować każdy, także bardzo zły produkt ?
5. Jakie są podstawowe czynniki determinujące sukces reklamy?
6. Jak jest wykorzystywane w reklamie to, że klient decyduje się na zakup,
pod wpływem bezpośredniej oceny danego produktu?
7. Co przesądzi o skuteczności reklamy ?
8. Na co należy zwrócić uwagę konstruując reklamę określonego towaru ?
9. Na czym polegają reklamy „emocjonalne a na czym „racjonalne”?
10. Wymień podstawowe prawidłowości zachowań konsumenckich
11. Scharakteryzuj 6 błędnych założeń marketingu wg Zaltmana
12. Dlaczego decydujące jest zdobywanie nowej wiedzy dzięki wyobraźni?
13. Jak emocje wpływają na odbiór reklam?
14. Na czym polega tworzenie strategii promocyjno-reklamowej ?
15. Podaj Wskazówki przywoływania reklamy wg Kellera
16. Na czym polega znaczenie humoru w reklamie ?
17. W reklamach jakich produktów humor bywa pomocny ?
18. Na czym polega znaczenie atrakcyjności fizycznej w reklamie ?
19. Jakie trzy rodzaje stereotypowego ujęcia kobiety stosuje się w reklamach ?
20. Scharakteryzuj narzędzia marketingowo-reklamowe ATL i BTL
21. Co to znaczy, że różnorodność kulturowa bardzo silnie wpływa na „uprawianie” reklamy ?
22. Dlaczego inaczej konstruuje się przekaz reklamowy w krajach o kulturze indywidualistycznej a inaczej w krajach o kulturze kolektywistycznej ?
23. Wyjaśnij dlaczego reklama powinna być dopasowana do wartości danego kraju?
24. Scharakteryzuj jakie działania uwzględnia się w reklamie społecznej ?
patti1988