SSP337_Silnik_2,0_FSI_z_turbodoładowaniem.pdf
(
4172 KB
)
Pobierz
s337_d.fm
Szkolenie serwisu
Zeszyt do samodzielnego kształcenia nr 337
Silnik 2,0 l FSI z turbodoładowaniem
Budowa i zasada działania
W nowych silnikach typu FSI firmy Volkswagen zrezygnowano z mieszanki uwarstwionej, a posta-
wiono na moc i moment obrotowy. Dotychczas typ FSI oznaczał wtrysk bezpośredni z mieszanką
uwarstwioną. W przypadku silnika turbo, skrót FSI pozostawiono, ale wyeliminowano tryb tworze-
nia mieszanki uwarstwionej.
Zrezygnowanie z trybu mieszanki uwarstwionej i z czujników tlenku azotu z jednej strony, zapewnia
z drugiej strony największą przyjemność z jazdy z dużą mocą i wchodzeniem na wysokie obroty, za-
pewnia równieaż przekazywanie siły napędowej i ekonomię eksploatacji.
W niniejszym Zeszycie do samodzielnego kształcenia można zapoznać się z nowościami techni-
cznymi dotyczącymi tego silnika.
Dalsze informacje znajdują się
w Zeszycie do samodzielnego
kształcenia nr 322 pt. Silnik 2,0 l FSI
z techniką czterozaworową.
S337_002
NOWOŚĆ
Uwaga
Wskazówka
Zeszyt do samodzielnego kształcenia przedstawia
budowę i zasadę działania nowych rozwiązań tech-
nicznych. Treść zeszytu nie jest aktualizowana.
Aktualne informacje na temat diagnozowania, regulacji i napraw
można zaczerpnąć z odpowiedniej literatury serwisowej.
2
O czym będzie mowa:
Wprowadzenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .4
Budowa silnika . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .6
Sterowanie silnika . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .12
Serwis . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .24
Sprawdzamy swoją wiedzę . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .26
3
Wprowadzenie
Opis silnika
W swych podstawowych parametrach i rozwią-
zaniach konstrukcyjnych silnik FSI turbo bazu-
je na dotychczasowym silniku 2,0 l FSI o ko-
dzie literowym AXW.
Aby sprostać zwiększonym wymaganiom wy-
nikającym z zastosowania silnika turbo, nale-
żało dopasować elementy silnika do nowych
warunków
Kolektor wydechowy i turbosprężarka stano-
wią jeden podzespół.
Moduł turbosprężarki dla ułatwienia prac
serwisowych zamocowany jest na głowicy
silnika za pomocą kołnierza zaciskowego.
kolektor
wydechowy
zawór elektromagnetyczny
ograniczania ciśnienia
turbodoładowania -N75-
turbosprężarka
rezonansowy
tłumik dźwięków
zawór zamkniętego obiegu
turbosprężarki -N249-
S337_003
Układ korbowo-tłokowy został dopasowany
do wyższych wymagań silnika FSI turbo.
tłok
korbowód
wał korbowy
S337_004
4
W celu sprostania występowaniu zwiększo-
nych sił i większego ciepła, dopasowano do
nowych warunków głowicę silnika.
Wałek rozrządu strony ssącej wyposażono
w mechanizm stałego przestawiania wałka
rozrządu (zakres przestawiania 42° kąta obro-
tu wału korbowego).
głowica silnika
kanały dolotowe
S337_005
W optymalnym rozwiązaniu przekładnia wał-
ków wyrównoważających (AGW) napędzana
jest odsprzęglanym łańcuchowym kołem na-
pędowym.
Zasada jego działania jest podobna jak zasada
działania dwumasowego kola zamachowego.
odsprzęglane
łańcuchowe koło
napędowe
przekładnia wałków
wyrównoważających
S337_006
5
Plik z chomika:
drago_o
Inne pliki z tego folderu:
SSP204_Układ_ESP.pdf
(2363 KB)
SSP213_Nowe_technologie_99.pdf
(3783 KB)
SSP232_Automatyczna_skrzynia_5-biegowa.pdf
(4793 KB)
SSP238_CAN_I.pdf
(551 KB)
SSP242_Zawieszenie_pneumatyczne_1.pdf
(3102 KB)
Inne foldery tego chomika:
AutoRadio pinout (kostki tylne opisy)
ELSA
ETKA
Flash
Inne
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin