odchodzenie_od_trasy_podczas_przelotu.pdf

(164 KB) Pobierz
Odchodzenie od trasy podczas przelotu
Odchodzenie od trasy podczas przelotu
Napisaþ: ýobuz
sobota, 15 kwietnia 2006
... Linia prosta moŇe byę najkrtszym poþĢczeniem dwu punktw, lecz mþody badacz
NASA/Langley wykazuje, Ňe nie musi byę poþĢczeniem najszybszym.
Podsumowanie wynikw
Zarwno w zakresie mikro- jak i makro strategii duŇe odejĻcia od trasy sĢ korzystne
w przypadku sþabych wznoszeı.
Natomiast dla noszeı Ļrednich i silnych zaleca siħ niewielkie odejĻcia od trasy.
We wszystkich przypadkach moŇna uzyskaę poprawĢ prħdkoĻci przelotowej przy moŇliwie
maþych katach odejĻcia od trasy. Oznacza to, iŇ pilot winie podjĢę decyzjĢ o zboczeniu od
trasy jak najszybciej, oraz powinien pomijaę kominy znajdujĢce siħ zbyt daleko od trasy, co
jest szczeglnie istotne dla noszeı umiarkowanych i silnych.
Jasnym jest, Ňe duŇe zwiħkszenie prħdkoĻci przelotowej moŇna osiĢgnĢę pod szlakiem
noszeı. Ale istnieje optymalny punkt opuszczenia szlaku (ktry znajduje siħ pod kĢtem).
465092568.001.png
MoŇna wykazaę, iŇ szlaki noszeı odchylone od trasy o 60 stopni sĢ niekorzystne i nie
powinny byę wykorzystywane.
Jak wykazaþo doĻwiadczenie przy umiarkowanych i dobrych noszeniach ( gdy inne czynniki:
sprzħt, pilot, sĢ porwnywalne) nie naleŇy stosowaę wiħkszych odejĻę od trasy.
W sþabych warunkach odejĻcie od trasy w poszukiwaniu lepszych noszeı - jest traktowane
jako wþaĻciwa taktyka zawodnicza.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin