widuch3.doc

(46 KB) Pobierz
Monika Widuch

Monika Widuch                 

Nauczyciel mianowany

P-2 Orzesze

 

Data : 21.05.2004 r.

 

 

                                   Notatka z zajęcia dla grupy mieszanej 5 i 6-latków.

 

TEMAT : WYPRAWA PO SKARB.

 

Cele operacyjnedziecko : dostrzega własne możliwości, pozytywnie postrzega siebie i innych, dostrzega własną

                                             przydatność w grupie rówieśników, dokonuje wyborów świadomie, przestrzega norm                                

                                             społecznego współdziałania, unika konfliktów, odczuwa zadowolenie z zabawy,

                                             czyta proste wyrazy, przekazuje swoje emocje w wypowiedzi, uważnie słucha wypowiedzi

                                             innych, prawidłowo wykonuje określone ruchy, posługuje się przyborami i narzędziami,

                                             odczuwa i dzieli się radością z podejmowanej pracy.

 

Pomoce : stroje pirackie-duże podkoszulki, opaski; statek piracki-dywan w sali ;  „bocianie gniazdo”- sześcian z

               MEGA-BLOKÓW; żagle-duże kawałki materiału; flaga piracka; „wyspy” w różnych miejscach sali :

             1 wyspa-elementy do wykonania ozdobnych naszyjników( koraliki, guziki, druciki), torebka z mąką,

                    szklanka z ciepłą wodą, łyżeczka.

               2 wyspa-kartonowe ryby z napisanymi wyrazami, torebka z mąką , szklanka z ciepłą  wodą, łyżeczka.

               3 wyspa-torebka z mąką , szklanka z ciepłą wodą, łyżeczka.

               4 wyspa-torebka z solą, szklanka z ciepłą wodą, łyżeczka.

 

                  Nauczyciel przygotowuje również:- liny(skakanki), kartkę z napisem : „PIRACI! TU JEST UKRYTY  SKARB ! (włożoną do koperty),                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        

                  skarb ( kulki, kamienie itp. ).

 

               Scenariusze zajęć – J. Białobrzeska „Od Ado Z” ( str. 183 – 186 ).                             

 

Przebieg :

 

    Dzieci siedzą na dywanie-statku, nauczyciel zaczyna czytać „PAMIĘTNIK PIRATA” wyłowiony z wody.

    

      1. Dzieci śpiewają „Piracką pieśń”, naśladują ruchy wioślarzy i odgłosy fal: plum, plum, plum.... .

    

      2. Dopłynięcie do pierwszej, tajemniczej wyspy – wykonywanie ozdobnych naszyjników, sprawdzenie tajemniczego proszku.

 

3.      Burza na morzu – wiązanie się linami ( skakankami ).

 

4.      Dopłynięcie do drugiej wyspy – łowienie ryb, sprawdzenie tajemniczego proszku ( mąka zmieszana z wodą )

 

5.      Zapadła noc, piraci odpoczywają oprócz marynarza w bocianim gnieździe.

 

6.      Dopłynięcie do trzeciej wyspy – Wyspy Gimnastyki. Piraci wsypują zawartość torebki ( mąki ) do szklanki z wodą.

 

7.      Porządki na pokładzie, rzucenie koperty z napisem : Piraci tu jest ukryty skarb! Przez rybitwę(nauczyciela).

                    

8.   Odczytanie informacji z kartki. Lądowanie na wyspie. Wsypanie zawartości torebki (sól) do wody.

Poszukiwanie skarbu słuchając tajemniczego głosu-„Ciepło, zimno, ciepło, zimno”

       

9.   Sprawiedliwy  podział skarbu.

 

     10.  Spotkanie z piratami z innego statku – dzieci z grupy drugiej.

 

11. Wymiana podarków, wspólne zabawy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

 

               

     

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin