stilo_oslona.pdf

(2118 KB) Pobierz
Microsoft Word - Montaż osłony silnika.doc
Montaż osłony silnika
Na podstawie Fiat Stilo 1.9JTD 2003r. MultiWagon
1. Za i przeciw:
Jak każda rzecz na świecie osłona ta ma swoje wady i zalety, zdania wśród użytkowników
Fiata Stilo są podzielone.
Największą wadą osłony jest to, że w dość łatwy sposób można ją urwać, zahaczając o
krawężnik, kamień, lub to co zdarza się najczęściej, przy cofaniu w zimę.
Do zalet można zaliczyć to, na co wskazuje sam nazwa, osłania silnik i wszystkie jego
podzespoły, chroni go przed solą, kamieniami i wodą. Dzięki temu mamy czyściej pod maską
i znacznie wydłużamy żywotność alternatora i pasków klinowych.
2. Dobór osłony:
Osłony różnią się ze względu na silniki, są osłony do silników benzynowych i do silników
diesla. Są również osłony uniwersalne, pasujące i do benzyny i do diesla.
Ja nabyłem osłonę firmy ‘FLORMIEX” uniwersalną do obu silników.
Przy okazji dodam że firmę średnio polecam, osłona dość pasowała, nadkola tylne niestety
nie.
3. Zaczynamy:
Osłona wygląda mniej więcej tak:
433615003.002.png
Jeśli mamy silnik benzynowy montujemy ją tak jak jest, bez żadnej ingerencji w jej kształt,
natomiast jeśli mamy silnik diesla (prawdopodobnie tylko te z InterCoolerem) musimy
wyciąć kawałek pod rurę od IC, jest to zaznaczone zgrubiałą linią na lewej części osłony:
Ze względu iż mam nieoryginalną rurę od IC ja wyciąłem troszeczkę inaczej.
Gdy już mamy wszystko naszykowane, bierzemy się za montaż jednego z boków, my
zaczniemy od prawej strony, podnosimy samochód, odkręcamy koło i wykręcamy nadkole.
433615003.003.png
Następnie wkładamy osłonę i przykręcamy ją w miejscach pokazanych czerwonymi
strzałkami.
(w tych otworkach powinny być takie blaszki, niestety gdy urwało mi osłonę wyrwało
również te blaszki. Na niebiesko zaznaczyłem jakiś wąż od chłodnicy, który prawdopodobnie
jest u mnie źle zamontowany i przeszkadza w montażu osłony).
Po przykręceniu wygląda to tak:
433615003.004.png
(Wnęka nadkola zmieniła kolor ponieważ w międzyczasie wszystko umyłem i
zakonserwowałem pastą FLUIDOL).
Teraz już możemy zajrzeć do kanału pod samochód:
Osłonę od tyły przykręcamy w tym miejscu:
Z przodu jest trochę więcej kłopotu, bo producent osłony zapomniał zrobić tam ‘ucha’ do
mocowania, dlatego zrobiłem je sam z kawałka wyciętego pod IC, wygląda to tak:
433615003.005.png
Pamiętamy że mocujemy osłonę przy samym zderzaku, a nie do otworów w chłodnicy.
O tutaj:
Teraz już możemy przykręcić nadkole, koło i przejść na drugą stronę.
433615003.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin