Laguna I-1.8 8V.pdf
(
348 KB
)
Pobierz
Samochody osobowe
Samochody osobowe - opisy techniczne i dane regulacyjne
Renault Laguna RN/RT 1,8i
(1994–1998)
SILNIK
/ o zapłonie iskrowym, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, z wałkiem rozrządu w głowicy, umieszczony
poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie
Typ silnika
−
do V 1995 / F3P D720
−
od V 1995 / F3P D678
Silnik F3P D720
Średnica cylindra
82,7 mm
Skok tłoka
83,5 mm
Pojemność skokowa
1794 cm
3
Stopień sprężania
9,7
Ciśnienie sprężania
0,95 MPa
Moc maksymalna
66 kW (90 KM)
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej
5750 obr/min
Moment maksymalny
142 N
⋅
m
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego
2750 obr/min
Silnik F3P D678
Średnica cylindra
82,7 mm
Skok tłoka
83
mm
Pojemność skokowa
1783 cm
3
Stopień sprężania
9,7
Ciśnienie sprężania
0,95 MPa
Moc maksymalna
68,5 kW (93 KM)
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej
5750 obr/min
Moment maksymalny
142 N
⋅
m
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego
2750 obr/min
Układ rozrządu
/ wałek rozrządu w głowicy, podparty na pięciu łożyskach, napędzany paskiem zębatym, napinacz paska mechaniczny
Luz zaworów do kontroli faz rozrządu
−
zawór ssący
0,40 mm
−
zawór wydechowy
0,50 mm
Fazy rozrządu
−
otwarcie zaworu ssącego
3
°
przed ZZ
−
zamknięcie zaworu ssącego
40
°
po ZW
−
otwarcie zaworu wydechowego
49
°
przed ZW
−
zamknięcie zaworu wydechowego
5
°
po ZZ
Luz roboczy zaworów (na zimno)
−
zawór ssący
0,20 mm
−
zawór wydechowy
0,40 mm
Pasek zębaty / napędu wałka rozrządu i wałka pośredniego
−
typ
/
Gates HTD 58125
×
3/4’’
−
naciąg / mierzony za pomocą przyrządu specjalnego SEEM wynosi 25 jednostek (minimalny 22 jednostki)
−
wymiana / co 120 000 km
Układ chłodzenia
/ zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy,
wentylator elektryczny sterowany termowyłącznikiem umieszczonym na chłodnicy (z lewej strony), w wersjach z klimatyzacją dwa
wentylatory elektryczne o dwóch prędkościach sterowane włącznikiem ciśnieniowym klimatyzacji
Termostat
−
temperatura początku otwarcia 89
°
C
−
temperatura pełnego otwarcia 99
°
C
−
skok zaworu 9 mm
Wentylator / elektryczny, o jednej prędkości i mocy 75 W lub dwa wentylatory elektryczne o dwóch prędkościach i mocy 200 W każdy
(wersje z klimatyzacją)
Termowyłącznik / umieszczony z lewej strony chłodnicy
−
temperatura włączenia wentylatora 92
°
±
2
°
C
−
temperatura wyłączenia wentylatora 82
°
±
2
°
C
Pasek napędu pompy cieczy chłodzącej / wieloklinowy, napędzający także alternator, pompę wspomagania układu kierowniczego oraz
© Copyright by Wydawnictwa Komunikacji i Łączności sp. z o.o., Warszawa 2004
Strona 1
Renault Laguna RN/RT 1,8i (1994-1998)
sprężarkę klimatyzacji (wersje z klimatyzacją)
−
typ
−
wersje bez klimatyzacji / Hutchinson 6 K 1425
−
wersje z klimatyzacją / Hutchinson 6 K 1658
−
naciąg (mierzony między kołami wału korbowego i alternatora za pomocą przyrządu
specjalnego SEEM)
−
wersje bez klimatyzacji / wynosi 107
±
3 jednostki (co najmniej 62 jednostki)
−
wersje z klimatyzacją / wynosi 109
±
3 jednostki (co najmniej 62 jednostki)
Ciśnienie otwarcia zaworu korka zbiornika wyrównawczego
160 kPa
Układ smarowania
/ pod ciśnieniem
Pompa oleju / zębata, o zazębieniu zewnętrznym, napędzana od wałka pośredniego, z wbudowanym zaworem przelewowym
Ciśnienie oleju / w temperaturze 80
°
C
−
przy 1000 obr/min
0,12 MPa
−
przy 3000 obr/min
0,35 MPa
Ciśnienie otwarcia zaworu przelewowego
0,5 MPa
Filtr oleju / z wymiennym wkładem kartonowym, Purflux LS 571
Układ zasilania
/ wtryskowy, jednopunktowy wtrysk benzyny sterowany elektronicznie zintegrowany z układem zapłonowym w ramach
systemu sterowania silnika Siemens, z pochłanianiem par paliwa, z katalizatorem i sondą lambda w układzie wydechowym, zawierający:
−
zbiornik paliwa,
−
pompę paliwa,
−
filtr paliwa,
−
pochłaniacz par paliwa,
−
zawór elektromagnetyczny pochłaniacza par paliwa,
−
zespół wtryskowy (z czujnikiem położenia przepustnicy, wtryskiwaczem paliwa, czujnikiem temperatury zasysanego powietrza
regulatorem ciśnienia paliwa i regulatorem prędkości obrotowej biegu jałowego),
−
filtr powietrza.
Pompa paliwa / elektryczna, Walbro, umieszczona w zbiorniku paliwa, sterowana przez
elektroniczne urządzenie sterujące poprzez przekaźnik
−
ciśnienie zasilania 106
±
10 kPa
−
wydatek pod napięciem 12 V 65 l/h
Pochłaniacz par paliwa / CAN 09, z węglem aktywnym, umieszczony z prawej strony przedziału silnika
Zawór elektromagnetyczny pochłaniacza / Delco Remy 199 6034, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące, umieszczony z
prawej strony przedziału silnika
−
rezystancja zaworu
35
±
3
Ω
Filtr paliwa / umieszczony przy zbiorniku paliwa
−
sposób montażu / strzałka na obudowie skierowana zgodnie z kierunkiem przepływu paliwa do zespołu wtryskowego
−
wymiana / co 50 000 km
Filtr powietrza / suchy, z wymiennym wkładem papierowym, ELP 3606, z temperaturą zasysanego powietrza regulowaną termostatem i
tłumikiem szumów ssania
Wtryskiwacz paliwa / elektromagnetyczny, Bosch, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące, umieszczony w korpusie
zespołu wtryskowego nad przepustnicą
−
rezystancja wtryskiwacza przy 20
°
C 1,4
±
0,5
Ω
Regulator ciśnienia paliwa / umieszczony w korpusie zespołu wtryskowego
−
ciśnienie regulowane
106
±
5 kPa
Obudowa przepustnicy / Bosch
∅
38 mm
Regulator prędkości biegu jałowego / Bosch, silnik krokowy utrzymujący wymaganą prędkość obrotową biegu jałowego za pomocą
zmiany ilości powietrza dodatkowego, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące, umieszczony w korpusie zespołu
wtryskowego
−
rezystancja uzwojenia między stykami 1 oraz 2
5...50
Ω
Układ zapłonowy
/ akumulatorowy, elektroniczny bezrozdzielaczowy, zintegrowany z układem wtrysku benzyny w ramach systemu
sterowania silnika Siemens, zawierający:
−
moduł elektroniczny wzmocnienia zintegrowany z cewką zapłonową,
−
czujnik spalania stukowego,
−
przewody wysokiego napięcia,
−
świece zapłonowe.
Moduł wzmocnienia zapłonu / Motorola R4 625 A 206 6 TS 2106, zawiera obwód wzmocnienia i cewkę zapłonową, umieszczony w
przedziale silnika z prawej strony, obok zaworu elektromagnetycznego pochłaniacza par paliwa
© Copyright by Wydawnictwa Komunikacji i Łączności sp. z o.o., Warszawa 2004
Strona 2
Renault Laguna RN/RT 1,8i (1994-1998)
Rezystancja uzwojenia wtórnego 10 900
Ω
Czujnik spalania stukowego / Valeo, piezoelektryczny, umieszczony na głowicy między świecami zapłonowymi 2. i 3. cylindra
Świece zapłonowe / Bosch W 7 DC0, Champion N 7 YCX lub Eyquem C 52 LS
Odstęp elektrod
0,9
±
0,05 mm
System sterowania silnika
/ elektroniczny, mikroprocesorowy, Siemens, zawierający:
−
elektroniczne urządzenie sterujące wtryskiem, zapłonem i funkcjami pomocniczymi,
−
przekaźniki sterowania (pompy paliwa i główny),
−
czujnik położenia przepustnicy,
−
czujnik ciśnienia bezwzględnego,
−
czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego silnika,
−
czujnik temperatury cieczy chłodzącej,
−
czujnik temperatury zasysanego powietrza,
−
sondę lambda.
Elektroniczne urządzenie sterujące / Siemens S 101 725 111, umieszczone z prawej strony w przedniej części przedziału silnika, z
możliwością samodiagnozowania
Przekaźniki sterowania / umieszczone obok elektronicznego urządzenia sterującego
Czujnik położenia przepustnicy / umieszczony z boku zespołu wtryskowego
Rezystancja (mierzona na złączu wielostykowym urządzenia sterującego)
−
między stykami 16 i 17
1000
Ω
−
między stykami 9 i 16
−
przepustnica zamknięta
2800
Ω
−
przepustnica otwarta całkowicie
3320
Ω
−
między stykami 9 i 17
−
przepustnica zamknięta 2210
Ω
−
przepustnica otwarta całkowicie 2980
Ω
Czujnik ciśnienia bezwzględnego / GM 466 876 4 122, umieszczony w przedziale silnika obok osi obrotu prawego wycieraka szyby
przedniej
Napięcie czujnika przy różnicy ciśnień
−
0 kPa 4,81 V
−
20 kPa 3,75 V
−
27,5 kPa 3,37 V
−
45 kPa 2,33 V
−
50 kPa 2,16 V
−
75 kPa 0,68 V
−
80 kPa 0,39 V
Czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego / umieszczony na obudowie sprzęgła
−
odstęp od koła zamachowego (nieregulowany) 1
±
0,5 mm
−
rezystancja czujnika 200
±
50
Ω
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej / Siemens, termistorowy, o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, umieszczony
na głowicy z lewej strony
−
rezystancja czujnika
−
przy 20
°
C 3060...4045
Ω
−
przy 40
°
C 1315...1600
Ω
−
przy 80
°
C 300...370
Ω
−
przy 90
°
C 210...270
Ω
Czujnik temperatury zasysanego powietrza / Siemens, termistorowy, o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji,
umieszczony w zespole wtryskowym
−
rezystancja czujnika
−
przy 0
°
C
5290...6490
Ω
−
przy 20
°
C
2400...2600
Ω
−
przy 40
°
C
1070...1270
Ω
Sonda lambda / NGK NTK 55-R1
−
napięcie sygnału
−
mieszanka bogata
ponad 0,625 V
−
mieszanka uboga
0...0,08 V
Parametry kontrolne
Prędkość obrotowa biegu jałowego
−
wersje bez klimatyzacji
750
±
50 obr/min
−
wersje z klimatyzacją
900
±
50 obr/min
© Copyright by Wydawnictwa Komunikacji i Łączności sp. z o.o., Warszawa 2004
Strona 3
Renault Laguna RN/RT 1,8i (1994-1998)
Zawartość CO
do 0,3%
(parametry nieregulowane, stanowią wyłącznie wartości kontrolne)
PODWOZIE
Sprzęgło
/ cierne, jednotarczowe, suche, ze sprężyną centralną, z samoczynną regulacją skoku jałowego, sterowane mechanicznie
Typ Valeo 200 CP 4000
Średnica zewnętrzna tarczy
200 mm
Grubość tarczy
8,5 mm
Skrzynka przekładniowa
/ mechaniczna, pięciobiegowa plus bieg wsteczny, biegi do przodu synchronizowane
Typ JB3 100 lub JB3 101
Przełożenia
Skrzynka JB3 100
−
I bieg
3,73
−
II bieg
2,05
−
III bieg
1,39
−
IV bieg
1,03
−
V bieg
0,82
−
bieg wsteczny
3,55
−
przekładnia główna
3,86
Skrzynka JB3 101
−
I bieg
3,73
−
II bieg
2,05
−
III bieg
1,32
−
IV bieg
0,97
−
V bieg
0,76
−
bieg wsteczny
3,55
−
przekładnia główna
3,56
Przeniesienie napędu
/ półosie o nierównej długości połączone z obu stron za pomocą przegubów równobieżnych trójramiennych od
strony skrzynki przekładniowej i kulowych od strony kół
Układ kierowniczy
/ mechaniczny ze wspomaganiem hydraulicznym
Przekładnia kierownicza / zębatkowa z zaworem rozdzielczym i siłownikiem integralnym
Liczba obrotów koła kierownicy
3,1
Promień skrętu
−
między ścianami 5,75 m
−
między krawężnikami 5,4 m
Pompa wspomagania / hydrauliczna, łopatkowa, Saginaw, napędzana paskiem wieloklinowym od wału korbowego razem z
alternatorem, pompą cieczy chłodzącej i sprężarką klimatyzacji (w wersjach z klimatyzacją)
Ciśnienie wspomagania (maksymalne)
−
koła ustawione prosto
0,5...0,7 MPa
−
koła skręcone
8,6...9,3 MPa
−
maksymalna różnica ciśnienia między skręceniem kół
w lewo i w prawo
0,5 MPa
Zawieszenie przednie
/ niezależne, typu pseudo Mac Pherson, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym
Amortyzatory / hydrauliczne teleskopowe dwustronnego działania nierozbieralne, De Carbon
Ustawienie kół przednich
(samochód nie obciążony)
−
zbieżność (regulowana) 1
±
1 mm (0
°
10
′
±
10
′
)
(przy regulacji zbieżności jeden pełny obrót odpowiada zmianie zbieżności o 3 mm
lub 30
′
)
−
pochylenie koła (nieregulowane)
H1
−
H2 = 38 mm
1
°
37
′
±
30
′
H1
−
H2 = 123 mm
0
°
09
′
±
30
′
H1
−
H2 = 147 mm
0
°
03
′
±
30
′
H1
−
H2 = 220 mm
0
°
47
′
±
30
′
(dopuszczalna różnica między kołami lewym i prawym wynosi 1
°
)
−
wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane)
© Copyright by Wydawnictwa Komunikacji i Łączności sp. z o.o., Warszawa 2004
Strona 4
Renault Laguna RN/RT 1,8i (1994-1998)
H5
−
H2 = 43 mm
5
°
±
30
′
H5
−
H2 = 63 mm
4
°
30
′
±
30
′
H5
−
H2 = 83 mm
4
°
±
30
′
H5
−
H2 = 103 mm
3
°
30
′
±
30
′
H5
−
H2 = 123 mm
3
°
±
30
′
(dopuszczalna różnica między kołami lewym i prawym wynosi 1
°
)
−
pochylenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane)
H1
−
H2 = 38 mm
9
°
16
′
±
30
′
H1
−
H2 = 123 mm
11
°
52
′
±
30
′
H1
−
H2 = 147 mm
12
°
22
′
±
30
′
H1
−
H2 = 220 mm
13
°
03
′
±
30
′
(dopuszczalna różnica między kołami lewym i prawym wynosi 1
°
)
Piasta koła przedniego / na łożysku dwurzędowym kulkowym skośnym
Zawieszenie tylne
/ niezależne, na pojedynczych wahaczach wleczonych zespolonych poprzeczną belką podatną skrętnie, na dwóch
poprzecznych drążkach skrętnych o średnicy 22,7 mm i dwóch poprzecznych drążkach stabilizatora o średnicy 25,15 mm (równolegle
za drążkami skrętnymi) umieszczonych przed belką, ze skośnymi amortyzatorami hydraulicznymi teleskopowymi dwustronnego
działania
Amortyzatory / nierozbieralne, De Carbon
Ustawienie kół tylnych
(samochód nie obciążony)
−
wysokość kontrolna H4
−
H5 (regulowana) 46,5
±
11 mm
(dopuszczalna różnica wysokości między stronami lewą i prawą wynosi 5 mm)
−
zbieżność (nieregulowana)
3
±
1 mm (0
°
30
′
±
10
′
)
−
pochylenie koła (nieregulowane)
−
1
°
15
′
±
10
′
Piasta koła tylnego / na łożysku dwurzędowym stożkowym
Układ hamulcowy
Hamulec roboczy / hydrauliczny, dwuobwodowy (podział po przekątnej), ze wspomaganiem podciśnieniowym, z korektorem siły
hamowania zależnym od obciążenia osi tylnej, z układem przeciwblokującym ABS Teves Mark 4 (wyposażenie dodatkowe)
Hamulce kół przednich
/ tarczowe, z zaciskiem pływającym i tarczami wentylowanymi, Lucas Girling
Średnica zewnętrzna tarczy
262 mm
Grubość tarczy
−
nominalna
22 mm
−
minimalna dopuszczalna
19,8 mm
Nakładki cierne / Textar T 424 FF
Grubość nakładek ciernych
−
nominalna
18 mm
−
minimalna dopuszczalna
6 mm
Średnica cylindra zacisku
−
wersje bez układu przeciwblokującego 48 mm
−
wersje z układem przeciwblokującym 54 mm
Hamulce kół tylnych
/ bębnowe, z samoczynną regulacją luzu szczęk, Lucas Girling
Średnica robocza bębna
−
nominalna
203,4 mm
−
maksymalna dopuszczalna
204,4 mm
Okładziny cierne / DON 8207
Grubość okładzin
−
nominalna 7 mm
−
minimalna dopuszczalna 2,5 mm
Średnica cylinderków 19 mm
Hamulce kół tylnych tarczowe
(wyposażenie dodatkowe)
/ z zaciskiem pływającym i tarczami pełnymi, Brembo, stosowane w przypadku
wyposażenia samochodu w układ przeciwblokujący ABS Teves
Średnica zewnętrzna tarczy
265 mm
Grubość tarczy
−
nominalna
10,5 mm
−
minimalna dopuszczalna
9,5 mm
Nakładki cierne / Textar T 424 FF
Grubość nakładek ciernych
−
nominalna
15 mm
−
minimalna dopuszczalna
6 mm
© Copyright by Wydawnictwa Komunikacji i Łączności sp. z o.o., Warszawa 2004
Strona 5
Plik z chomika:
sebamackg
Inne pliki z tego folderu:
CarSoft MB74.rar
(13500 KB)
carsoftPL.tar
(4630 KB)
Sam naprawiam Fiesta MK4 (96-02) - Instrukcja Obsługi [PL].rar
(66623 KB)
FORmiDable 2.02.zip
(447 KB)
Autorobot_2.12_PL.rar
(171374 KB)
Inne foldery tego chomika:
aktualizacja hyundai i40 2020
Autocom
Autocom 2017.1
Autodata v3.41PL
Autoformation Clip Renault
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin