WSM_13-00-13_pl.pdf

(166 KB) Pobierz
745309250 UNPDF
13:00-13
Wydanie 4 pl
ARA900, kierowana oś wleczona
Wyreguluj kąty kół i kierunek toczenia
1 710 090
Scania CV AB 2002, Sweden
745309250.051.png 745309250.062.png 745309250.067.png
Spis treści
Spis treści
Przygotowanie do pracy
..................................................................................3
Kierunek toczenia
Siłownik główny.....................................................4
Siłownik centrujący................................................5
Ustawienie kół
Regulacja zbieżności na osi wleczonej................ 6
Wartości kontrolne.................................................7
2
Scania CV AB 2002, Sweden
13:00-13
 
Przygotowanie do pracy
Przygotowanie do
pracy
Hydrauliczny układ kierowania osią
wleczoną ARA 900 musi być pełny,
odpowietrzony i pod ciśnieniem. W
wypadku problemów ze zużyciem opon i
kołysaniem, sprawdź ciśnienie i szczelność
układu hydraulicznego. Patrz Podręcznik
Warsztatowy, grupa główna 13, Opis
czynności, kierowana oś wleczona za osią
napędową.
Aby obliczyć odchylenie od toru jazdy dla
osi wleczonej, trzeba zmierzyć i wyregulować
zbieżność/ rozbieżność przedniej osi i osi
wleczonej. Wyreguluj zbieżność lub
rozbieżność na przedniej osi, patrz
Podręcznik warsztatowy, grupa główna 13,
Regulacja kątów kół.
1 Umieść tarcze obrotowe pod wszystkimi
kołami kierowanymi.
2 Zamontuj laserowy sprzęt pomiarowy na
przedniej osi i osi wleczonej. Patrz
Podręcznik warsztatowy, grupa główna
13, Regulacja kątów kół, działanie i opis
czynności.
13:00-13
Scania CV AB 2002, Sweden
3
745309250.001.png
Kierunek toczenia
Kierunek toczenia
Siłownik główny
1 Ustaw przednie koła w położeniu do
jazdy na wprost. Jeśli pojazd ma dwie
przednie osie, obie muszą znajdować się
w położeniu do jazdy na wprost.
2 Jeśli to konieczne, sprawdź i wyreguluj
wymuszone hydraulicznie położenie
siłownika głównego przy jeździe na
wprost zgodnie z pomiarem kontrolnym
99mm.
99
Wyreguluj kierunek toczenia zwalniając
opaskę przegubu kulowego i obracając
tłoczyskiem. Dokręć opaskę i sprawdź,
czy oś przednia jest w położeniu do
jazdy na wprost.
1
2
Siłownik główny
1 Maks. 31,5 mm
2 Maks. 14 mm
4
Scania CV AB 2002, Sweden
13:00-13
745309250.002.png 745309250.003.png 745309250.004.png 745309250.005.png 745309250.006.png 745309250.007.png 745309250.008.png 745309250.009.png 745309250.010.png 745309250.011.png 745309250.012.png 745309250.013.png 745309250.014.png 745309250.015.png 745309250.016.png 745309250.017.png 745309250.018.png 745309250.019.png 745309250.020.png 745309250.021.png 745309250.022.png 745309250.023.png 745309250.024.png 745309250.025.png 745309250.026.png 745309250.027.png 745309250.028.png
Kierunek toczenia
Siłownik centrujący
1 Jeśli siłownik centrujący nie jest
uszkodzony, a w układzie hydraulicznym
panuje prawidłowe ciśnienie, wymiar
kontrolny położenia centralnego
siłownika centrującego powinien
wynosić 186mm.
186
Sprawdź szczelność siłownika
centrującego, jeśli położenie różni się od
wymiaru kontrolnego. Patrz Podręcznik
Warsztatowy, grupa główna 13, Opis
czynności, kierowana oś wleczona za osią
napędową, opis czynności.
1
2
Siłownik centrujący
1 Maks. 31,5 mm
2 Maks. 19 mm
2 Wyreguluj tor toczenia zwalniając
opaskę przegubu kulowego i obracając
tłoczyskiem.
Maksymalne odchylenie od toru
toczenia wynosi 2mm/m.
13:00-13
Scania CV AB 2002, Sweden
5
745309250.029.png 745309250.030.png 745309250.031.png 745309250.032.png 745309250.033.png 745309250.034.png 745309250.035.png 745309250.036.png 745309250.037.png 745309250.038.png 745309250.039.png 745309250.040.png 745309250.041.png 745309250.042.png 745309250.043.png 745309250.044.png 745309250.045.png 745309250.046.png 745309250.047.png 745309250.048.png 745309250.049.png 745309250.050.png 745309250.052.png 745309250.053.png 745309250.054.png 745309250.055.png 745309250.056.png 745309250.057.png 745309250.058.png 745309250.059.png 745309250.060.png 745309250.061.png 745309250.063.png 745309250.064.png 745309250.065.png 745309250.066.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin