oryginal-grzeczne-dziewczynki-niezle-sprzedaja-w-czym-sa-lepsze-od-kolegow-handlowcow_grzesp.pdf

(4913 KB) Pobierz
665426710 UNPDF
sprzedaj¹. W czym s¹ lepsze
od kolegów handlowców?
Autor: Elinor Stutz
T³umaczenie: Agnieszka Sobolewska
ISBN: 978-83-246-0946-8
Tytu³ orygina³u: Nice Girls Do Get Th e
Sale: Relationship Building That Gets Results
Format: A5, stron: 240
Podrêcznik sprzeda¿y na grzeczn¹ dziewczynkê
My, kobiety, subtelniej i skuteczniej poruszamy siê w sieci kontaktów miêdzyludzkich,
zbli¿amy do klientów, sk³adamy oferty handlowe i wzbudzamy zaufanie. Dostrzegamy
niuanse, których nasi (czêsto gruboskórni) koledzy nie zauwa¿aj¹. Krótko mówi¹c,
mamy wszystko, co trzeba, aby biæ handlowców p³ci mêskiej na g³owê.
Jeœli jesteœ grzeczn¹ dziewczynk¹, podbijasz œwiat pracowitoœci¹ i sumiennoœci¹.
Bycie grzeczn¹ dziewczynk¹ pop³aca. I to, jak na ironiê, pop³aca w³aœnie w sprzeda¿y
-- w œwiecie twardych zagrywek, manipulacji i ustawicznie nadu¿ywanego zaufania.
To w³aœnie tu -- jak nigdzie indziej w biznesie -- brakuje kobiecego ciep³a i ¿yczliwoœci.
Z tej ksi¹¿ki dowiesz siê, jakie mo¿liwoœci czekaj¹ grzeczn¹ dziewczynkê w twardym
œwiecie handlu:
sprzedawanie produktów nowych i nieznanych marek na rynku opanowanym
przez gigantów,
pisanie e-maili i listów handlowych, których klient nie ma prawa odrzuciæ,
prezentacja handlowa grzecznej dziewczynki,
dostrzeganie wa¿nych sygna³ów (umiejêtnoœæ przejrzenia na wylot maski
klienta),
zdobywanie sprzymierzeñców (konsekwentne i owocne poszerzanie sieci
kontaktów),
³¹czenie technik sprzeda¿y z Twoim stylem osobowoœci.
Wydawnictwo Helion
ul. Koœciuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 032 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
--------------------------------------------------------------------------------
Grzeczna, wytrwa³a, skromna, pracowita, solidna, wiarygodna, œwiec¹ca przyk³adem,
ambitna, niezawodna, pomocna, ¿yczliwa, rozs¹dna i uczciwa… czy szefowie i klienci
mog¹ chcieæ od Ciebie wiêcej?
Elinor Stutz
Grzeczne dziewczynki nieŸle
665426710.002.png 665426710.003.png 665426710.004.png 665426710.005.png 665426710.001.png
Spis treści
Podziękowania
7
Wstęp
9
Filozofia grzecznych dziewczynek
13
Rozdział 1. Zamykanie transakcji
a zakończenie rozmowy
15
Dlaczego większość ludzi czuje obawę
przed zamykaniem transakcji i dlaczego boi się
składać propozycję transakcji? ......................................................16
Jak proponować transakcję, nie wchodząc
w rolę „niegrzecznej dziewczynki”? .............................................17
Rozdział 2. Osobowość sprzedawcy — czy masz to,
co trzeba? 21
Moja historia ........................................................................................... 24
Rozdział 3. Wytrwać mimo wszystko 27
Przygrywka do pierwszej pracy w sprzedaży ....................................... 27
Kolejny sprawdzian podczas rozmowy kwalifikacyjnej ................... 29
Moe ...........................................................................................................31
Rozdział 4. Jak pokonać znanego dostawcę,
będąc jeszcze amatorem i sprzedając
nieznaną markę 41
Poznane strategie sprzedaży .................................................................. 49
Rozdział 5. Dwa najważniejsze klucze do sukcesu 53
Klucz nr 1. Pasja .......................................................................................53
Klucz nr 2. Unikaj sinusoidy ................................................................ 57
4
G RZECZNE DZIEWCZYNKI NIEŹLE SPRZEDAJĄ
Rozdział 6. Pracuj na sukces każdego dnia 59
Wprowadź codzienną rutynę ................................................................ 60
System zarządzania bazą kontaktów ....................................................61
System punktowy ................................................................................... 63
Liczba potencjalnych klientów a liczba zamkniętych transakcji .... 65
Rozdział 7. Jak sobie radzić z kierownictwem
67
Rozdział 8. Jak zarządzać swoją karierą
73
Dodatkowe wskazówki dotyczące sprzedaży produktów
podłączanych do sieci ....................................................................81
Świetnie na wszystkich frontach .......................................................... 85
Jak powiększać swoją pulę klientów ..................................................... 87
Podsumowanie strategii sprzedaży ...................................................... 95
Rozdział 9. Dzwoneczek, czyli musisz
naprawdę uwierzyć 97
Wytrwałość grzecznych dziewczynek ................................................ 102
Rozdział 10. Jak dobrze zacząć 105
W terenie .................................................................................................106
Przez telefon ........................................................................................... 110
Jak dobrze wykorzystywać wiadomości telefoniczne? ..................... 113
E-mail — dodatkowe wzmocnienie przekazu .................................. 114
Wizyty w terenie w okresie świąt ......................................................... 117
Wyjątkowe materiały korespondencyjne ........................................... 119
Rady końcowe ....................................................................................... 122
Rozdział 11. Jak rozszerzyć sieć kontaktów 123
Komunikaty o znaczeniu marketingowym .......................................125
Prelegenci ............................................................................................... 128
Mentorzy ............................................................................................... 129
Wskazówki .............................................................................................. 131
Rozdział 12. Przygotuj się do spotkania 133
Rozdział 13. Pierwsza prezentacja — Ty sama 137
Rozdział 14. Mowa ciała — inny rodzaj DNA 143
Obserwacje podniosą Twoje wyniki sprzedaży! ............................... 147
Pod czujnym okiem ..............................................................................150
Rozdział 15. Detektyw w holu 151
Obrazy, zdjęcia i plakaty na ścianach .................................................152
S PIS TREŚCI
5
Rozdział 16. Czego nie robić 155
Nowa wersja „Żółwia i zająca” .............................................................156
Niebezpiecznie blisko ...........................................................................158
Stawiaj kropkę nad i ..............................................................................159
Gospodarowanie czasem ma kluczowe znaczenie ............................160
Przeszkodził mu strach ......................................................................... 161
„Trudno uwierzyć…” ...........................................................................163
Wskazówki ..............................................................................................164
Rozdział 17. Jeśli chcesz wiedzieć, co myśli klient,
po prostu zapytaj! 167
Oda do marketingu pionowego ......................................................... 170
Wybrałam agencje reklamowe i dyrektorów w tych agencjach ....... 171
Rozdział 18. Jak pomyślnie sterować cyklem sprzedaży
poprzez efektywne spotkania 173
Pamiętaj o językowym DNA ................................................................175
Strategia odpowiedzi ............................................................................ 182
Strategia pytań — rozwijanie potrzeb i pragnień ........................... 184
Konkretne pytania ................................................................................186
Rozdział 19. Rozszerz horyzonty klienta 193
Tytuły rozdziałów ................................................................................. 194
Przykładowa oferta ................................................................................195
Rozdział 20. Jak przedstawić ofertę
203
Rozdział 21. Zakończ cykl sprzedaży, czyli jak
naturalnie zamykać transakcję 209
Najtrudniejsza część cyklu sprzedaży ................................................. 211
Transakcja zostanie oficjalnie sfinalizowana dopiero wtedy,
gdy… ..............................................................................................213
Rozdział 22. Jak zdobyć stałych klientów i rekomendacje 217
Wyznaczanie celów .............................................................................. 220
Rozdział 23. Złote myśli multimilionerek
223
Uwagi końcowe
225
Źródła
227
O autorce
229
Skorowidz
231
2
Osobowość
sprzedawcy
— czy masz to,
co trzeba?
Aby rozpocząć karierę w sprzedaży albo rozkręcić biznes, potrzeba wiele
odwagi. Dla kobiety podjęcie pracy w sprzedaży wiąże się ze szczegól-
nymi wyzwaniami. Oprócz oferowania wartości i promowania własnych
usług trzeba także poznać pewne nienamacalne aspekty, takie jak ludzkie
emocje oraz idee i słowa, które motywują rozmówców do zostania naszymi
klientami.
Odkrywanie tych niematerialnych wartości opiera się na Twojej zdolno-
ści do odczytywania reakcji potencjalnego klienta. Zwróć uwagę na to,
kiedy twarz mu się rozjaśnia, a kiedy marszczy brwi, co go ekscytuje, a co
sprawia, że krzyżuje ręce na piersi. Zaobserwuj, co takiego robisz, aby
zmotywować potencjalnego klienta do przejścia do następnego etapu cy-
klu sprzedaży.
Oprócz celów sprzedażowych musisz ustalać sobie osobiste cele dotyczące
zdobywania wiedzy, dzięki której osiągniesz sukces. W kategorii wiedzy
mieszczą się umiejętności sprzedażowe, znajomość własnej branży, modele
biznesowe najważniejszych konkurentów oraz branże i firmy Twoich po-
tencjalnych klientów.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin