Nowicki Andrzej - Papieże przeciw Polsce.pdf
(
382 KB
)
Pobierz
1) 2 przypisy z do³u strony wstawi³am w nawias i oznaczy³am znakiem: *
ANDRZEJ NOWICKI
PAPIEŻE
PRZECIW POLSCE
DOŚWIADCZENIA
DZIESIĘCIU STULECI
NASZYCH DZIEJìW
2
I. Podział dziejw papiestwa na okresy ze względu na jego stosunek do śmiertelnych wrogw
Polski
Dzielić dzieje papiestwa można rżnie. Dla historii stosunkw polsko-papieskich najistotniejszym
będzie podział "pod kątem widzenia stosunku papiestwa do naszego narodu i do jego wrogw. Rzecz
jasna, że stosunek ten stanowi zasadniczy, czynnik w ustosunkowaniu się patriotw polskich do
papiestwa. Podział ten pokrywa się częściowo z tradycyjnym podziałem dziejw papiestwa na okresy
w licznych podręcznikach. Oczywiście, interesuje nas tylko ostatnich dziesięć stuleci.
W pierwszym okresie (stulecia XÏXI) głwnym wrogiem Polski i całej Słowiańszczyzny było
Cesarstwo Niemieckie, ktrego ekspansja ("Drang nach Osten") zagrażała biologicznemu istnieniu
naszego narodu. Prof. Sawicki (skrypt uniwersytecki: "Historia stosunku Kościoła do państwa",
Warszawa 1947, str. 15) nazywa ten okres okresem "upadku papiestwa". "Upadek ten wyrażał się w
zależności papieży od cesarzy niemieckich, głwnych w owym okresie wrogw Polski.
W drugim okresie (stulecia XIÏXV) papiestwo rozpoczyna i wygrywa walkę z cesarstwem
niemieckim: z polskiego punktu widzenia jest to, oczywiście, korzystna walka dwch feudalnych
imperializmw; niestety, walka papiestwa z cesarstwem ma swoje odbicie w walce wyższego
duchowieństwa z państwem polskim, co rozbitej tą walką Polsce uniemożliwia wykorzystanie wielkiej
szansy historycznej wywołanej osłabieniem cesarstwa. Od trzynastego wieku głwnym wrogiem
Polski staje się Zakon Krzyżacki. Papieże, ktrzy wwczas stanowią wielką potęgę polityczną (od
Grzegorza VII, poprzez Innocentego III, do Bonifacego VIII), popierają Krzyżakw przeciw nam, są
protektorami naszych wrogw. Co więcej, Krzyżacy stanowią właśnie zbrojne ramię papieskiego
feudalnego imperializmu, oręż papiestwa w walce o panowanie nad całym światem. W okresie tym
ważne są szczeglnie dwie daty: rok 1410, w ktrym Zakon Krzyżacki otrzymuje z rąk polskich
decydujący cios pod Grunwaldem i rok 1415. W tym roku papież Jan XXIII (ktremu w r. 1411
biskup Zbigniew Oleśnicki w imieniu Jagiełły składał hołd posłuszeństwa) zostaje aresztowany i
złożony z papiestwa przez sobr powszechny za popełnienie "55 ohydnych i zbrodniczych
przestępstw" (Długosz).
W trzecim okresie (stulecia XVIÏXVIII) do głwnych wrogw Polski należy dynastia
Habsburgw, dążących do podporządkowania Polski cesarstwu austriackiemu. Prawie wszyscy
papieże tego okresu są sojusznikami Habsburgw, a nuncjusze papiescy w Polsce (Commendone,
Laureo, Hannibal di Capua, Martelli, Pallavicini i inni) są płatnymi agentami politycznymi i szpiegami
Habsburgw. Zresztą z Habsburgami związani są papieże rwnież w ciągu XIX stulecia a nawet i
obecnie Ï jak to ujawnił proces kardynała Mindszentyego. Watykan myśli o restauracji cesarsko-
habsburskich Austro-Węgier, obejmujących Jugosławię, Bawarię, Czechosłowację i Galicję.
W czwartym okresie (stulecie XIX i początek XX) Polska podzielona była na trzy zabory, a
papiestwo utrzymywało bliskie stosunki polityczne ze wszystkimi trzema rządami zaborczymi widząc
w nich zaporę przeciw rewolucji mieszczańsko-demokratycznej, a od połowy XIX wieku przeciw
ruchowi robotniczemu. Jako sojusznik reakcyjnych rządw zaborczych, Watykan potępia polskie
powstania narodowe i wzywa nard do haniebnego trjlojalizmu. W drugiej połowie XIX wieku
papiestwo Ï już dawno jeden z największych posiadaczy ziemskich Ï wyrasta do jednej z
największych potęg finansowych świata. Z obrońcy feudalnego i płfeudalnego obszarnictwa staje się
papiestwo teraz rwnież namiętnym obrońcą kapitalizmu.
W piątym okresie, zamkniętym wojnami światowymi, papiestwo, jako wyraziciel ideowy wielkiego
kapitału i obszarnictwa będący zarazem sam wielką instytucją finansową posiadającą kapitały
ulokowane w bankach i spłkach akcyjnych całego świata, opanowane jest strachem przed klasą
społeczną, ktrą historia przeznaczyła na grabarza kapitalizmu; strachem przed klasą robotniczą, przed
rewolucją socjalistyczną, przed pierwszym państwem socjalistycznym na świecie. Strach Watykanu o
losy klasy, ktrej interesy wyraża, oraz o własne kapitały pcha go do sojuszu z ruchami
faszystowskimi Włoch, Niemiec, Hiszpanii i innych krajw; do sojuszu z faszyzmem, jako
rozpaczliwą prbą ratowania kapitalizmu dyktaturą, zbrodniami, obozami koncentracyjnymi i wojną.
Śmiertelnym wrogiem Polski międzywojennej był faszyzm niemiecki. Watykan ułatwił faszyzmowi
niemieckiemu dojście do władzy i utrzymanie się przy władzy przez zawarcie konkordatu, zmuszenie
katolickiego centrum do kapitulacji przed Hitlerem i polecenie duchowieństwu niemieckiemu, aby
popierało Hitlera. Podczas wojny papież Pius XII powstrzymał się od potępienia napaści hitlerowskiej
na Polskę i inne kraje, duchowieństwu katolickiemu zalecał kolaborację z okupacją niemiecką i przez
3
cały czas prowadził intensywną akcję na rzecz "pokoju", opartego na uznaniu przez mocarstwa
zachodnie przewagi hitlerowskiej w Europie. Dyplomatyczna akcja Watykanu na rzecz "pokoju" w
toku drugiej wojny światowej zmierzała do zawarcia oddzielnego traktatu pokojowego między
państwami osi a mocarstwami zachodnimi w celu urządzenia wsplnej krucjaty na Związek
Radziecki. Rzecz jasna, że taki oddzielny traktat musiał poświęcać Niemcom Polskę leżącą na drodze
pochodu hitlerowskiego przeciwko ZSRR. Akcja ta była oczywiście sprzeczna z interesami Polski,
ktrej najlepsi synowie ginęli wtedy milionami w hitlerowskich obozach koncentracyjnych i lochach
Gestapo. Polska mogła odzyskać niepodległość jedynie dzięki zwycięstwu Armii Czerwonej nad
hitlerowskimi Niemcami, a Pius XII swoją akcją na rzecz "pokoju" starał się wszelkimi siłami nie
dopuścić do tego zwycięstwa.
Wreszcie szsty okres, ktry rozpoczął się po drugiej wojnie światowej, jest okresem osi "Watykan-
Waszyngton", okresem kiedy papiestwo staje się sojusznikiem i narzędziem amerykańskiego
imperializmu. Upadek hitleryzmu i faszyzmu spowodował na całym świecie wzrost sił partii
komunistycznych, robotniczych i ugrupowań demokratycznych. Do wojny Związek Radziecki był
jedynym państwem niekapitalistycznym; w wyniku zwycięstwa Związku Radzieckiego nad
hitleryzmem i jego satelitami powstały w Europie Wschodniej i Środkowej państwa demokracji
ludowej, ktrych przykład działa atrakcyjnie i rewolucyjnie na pozostałe kraje Europy Zachodniej.
Watykan jest żywo zainteresowany w ratowaniu kapitalizmu. Jedynym ratunkiem wydaje mu się,
podobnie jak kapitalistom włoskim, niemieckim, angielskim, francuskim itd., ostatnia stawka na
imperializm amerykański, bezwarunkowe podporządkowanie się amerykańskiemu dyktandu, oddanie
mu się wraz z całym aparatem do dyspozycji dla uratowania kapitalizmu.
Streszczając: w ciągu dziesięciu stuleci papiestwo prawie zawsze było w obozie naszych wrogw
zarwno wtedy, gdy było zależne od prącego na wschd Cesarstwa Niemieckiego, jak wtedy, gdy
wspierało przeciw nam Krzyżakw, jak wtedy, gdy wysługiwało się Habsburgom, jak wtedy, gdy było
sojusznikiem reakcyjnych rządw zaborczych, jak wtedy, gdy wspłdziałało z faszyzmem niemieckim
w okresie przygotowań do wojny, w okresie napaści na Polskę i w okresie okupacji Polski, jak
wreszcie obecnie, gdy służy reakcyjnym imperialistom amerykańskim. W ich interesie jątrzy też
obecnie przeciw Polsce Niemcw i stara się rozbić jedność naszego narodu, skłcić katolikw z
niekatolikami, wierzących z nie wierzącymi, Polakw z Polakami, aby osłabić w ten sposb wielki,
antyimperialistyczny front obrońcw pokoju i demokracji ułatwiając imperializmowi amerykańskiemu
ekspansję.
Przez dziesięć stuleci polityka papiestwa była prawie zawsze sprzeczna z interesami Polski.
4
II. Papiestwo jako agentura wrogich Polsce cesarzy niemieckich
Właściwym twrcą niemieckiego "parcia na wschd" (Drang nach Osten) był Henryk I Ptasznik
(919Ï936) z dynastii saskiej, od ktrego rozpoczyna się "wzrost niemieckiej potęgi" (Propylen-
Weltgeschichte, tom III, str. 302), oczywiście kosztem Słowian. Historycy niemieccy piszą, że
"wznowił on starą politykę saską w wielkim stylu, ponieważ toczył wojny przede wszystkim przeciw
Słowianom i to nie tylko tym między Łabą a Odrą", ale rwnież przeciw Słowianom za Odrą i Nysą,
przeciw Czechom i Polakom (Propylen-Weltgeschichte, tom III, str. 303), a w roku 933 pobił
rwnież Węgrw. W dziele niemieckiego podboju, w dziele tępienia i germanizacji plemion
słowiańskich, zwłaszcza tych zamieszkałych w samym sercu dzisiejszych Niemiec między Łabą a
Odrą, wielką rolę odegrali katoliccy misjonarze niemieccy, ktrzy jak pisze hr. Walerian Krasiński,
"używali chrześcijaństwa jako narzędzia do celw politycznych", "głosząc nikczemną naukę
bezwarunkowego poddania się wstrętnemu jarzmu zaborczych cudzoziemcw w imię ewangelicznych
zasad łagodności, cierpliwości i wyrozumiałości".
"Misjonarze germańscy
Ï pisze dalej ten sam
autor Ï
zawsze podporządkowywali sprawę chrześcijaństwa celom politycznym
i głosząc słowo
Boże torowali drogę panowaniu cesarzy niemieckich; wszystkie słowiańskie kraje, nawrcone przez
zachodnich misjonarzy, podlegały całkowitemu wpływowi Germanw, ktrzy z nieubłaganą
zawziętością niszczyli ich język i ustawy... dzieło nawracania jednoznaczne było ze zniszczeniem" (hr.
Krasiński, "Zarys dziejw powalania i upadku Reformacji w Polsce", tom I, str. 18).
Niemieckiemu "parciu na wschd" potrzebny był oręż ideologiczny i Niemcy znaleźli ten oręż w tak
zwanym "uniwersalizmie chrześcijańskim". Przyznają to rwnież historycy katoliccy. Zgadzamy się
całkowicie na definicję "uniwersalizmu chrześcijańskiego", zawartą w "Polsce Piastw, Polsce
Jagiellonw" Marii i Zygmunta Wojciechowskich (wyd. 1946): Syn Henryką Ptasznika, "Otton I
Wielki... chciał stworzyć wielkie niemieckie mocarstwo grające głwną rolę w wczesnej Europie.
Niemcy nie miały żadnej własnej tradycji (ideologii)... Otton więc postanowił odgrzebać z popiołw
dziejowych tak zwany uniwersalizm chrześcijański. .. (według ktrego) jak najwyższa władza
duchowna należy do papieża, tak najwyższym zwierzchnikiem świeckim świata chrześcijańskiego
powinien być cesarz. To jest właśnie uniwersalizm chrześcijański" (str. 23). W ten sposb w 962 roku
powstało Cesarstwo Niemieckie.
"Uniwersalizm chrześcijański*' stał się ideologicznym narzędziem ekspansji Cesarstwa
Niemieckiego na Wschd, w pierwszym rzędzie na Polskę.
Ekspansja ta stanowiła śmiertelne
niebezpieczeństwo dla Polski Gdyby ta ekspansja objęła zwycięsko i nasze ziemie, z narodu polskiego
nie zostałoby ani śladu, podobnie jak nie zostało prawie śladw po tych plemionach słowiańskich
między Łabą a Odrą, ktre Niemcy z czynną pomocą katolickich misjonarzy wytępili bądź
zgermanizowali.
Zobaczymy teraz, jak się przedstawiały wwczas stosunki między papieżami a feudałami
niemieckimi, ktrych "Drang nach Osten", przybrany w ideologiczną szatę "uniwersalizmu
chrześcijańskiego", nisł nam śmierć i zniszczenie. Bierzemy aprobowane przez kurię arcybiskupią
"Dzieje Papieży" Seppelta, Lfflera i Silnickiego (Poznań 1936), w ktrych czytamy o papieżach X i
XI stulecia:
Ottona I koronował na cesarza 2 lutego 962 "niedojrzały i rozpustny młodzieniec", papież Jan XII
(str. 177). Wdzięczny za koronację cesarz Otton usunął w następnym roku siłą tego papieża z tronu
"za jego niezliczone występki" co stało "w jawnej sprzeczności z zasadą kanoniczną, iż nikt nie może
sądzić papieża" (str. 178). W danym wypadku jednak pogwałcenie zasady kanonicznej było konieczne
dla realizacji "uniwersalizmu chrześcijańskiego", czyli zasady obsadzania papiestwa przez ludzi ślepo
posłusznych cesarzowi niemieckiemu.
W czerwcu 964 roku "Otton siłą oręża wprowadził (papieża) Leona VIII do Rzymu" (Seppelt, str.
179); papież Leon VIII, zgodnie z zasadami "uniwersalizmu chrześcijańskiego",... postanowił, aby
żaden papież nie był obierany bez przyzwolenia cesarza" (Długosz, księga I, str. 94).
Konkurencyjnego papieża "pobożnego i uczonego Benedykta V Otton wygnał do Hamburga" w
roku 964 (Seppelt, str. 179). "Po śmierci Leona Rzymianie nie odważyli się na sprzeciw wobec
cesarza, toteż w porozumieniu z nim... obrany został... Jan XIII (965Ï972)", ktrego... już po kilku
miesiącach uwięziono i "dopiero po powrocie Ottona do Italii, Jan XIII został uwolniony ... Papież
5
Plik z chomika:
XRXS
Inne pliki z tego folderu:
A.A - Księga modlitwy.pdf
(664 KB)
A.A. - Jezus i Muhammad według Biblii i Koranu.pdf
(359 KB)
Al-Sheha Abdurrahman - Moje pierwsze kroki w islamie.pdf
(663 KB)
Adresy islamskie.pdf
(186 KB)
Grimm, Farima - Der Islam mit den Augen einer Frau.pdf
(665 KB)
Inne foldery tego chomika:
b. SCEPTYCYZM I NIEWIARA
c. EKSTREMIZMY
d. OBŁĘD ŚWIATOPOGLĄDOWY
e. OBŁĘD RELIGIJNY
z. Egzorcysta
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin