malowanie_kurczatka.pdf
(
52 KB
)
Pobierz
53461267 UNPDF
M
ALOWANIE KURCZÑTKA
MALOWANIE KURCZÑTKA
Barbara Burzyƒska
Cele:
– çwiczenie narzàdów mowy,
– rozwijanie sprawnoÊci ruchowej i manualnej,
– rozwijanie twórczej ekspresji dzieci,
– doskonalenie umiej´tnoÊci komunikowania si´
i wypowiadania na okreÊlony temat,
– niwelowanie napi´cia mi´Êniowego ràk,
– odtwarzanie treÊci wiersza za pomocà improwi-
zacji plastycznych.
2. Nauczycielka recytuje wiersz Wandy Szuma-
nówny pt. „Kurczàtko”. Ilustruje jego treÊç, od-
chylajàc odci´tà cz´Êç skorupki jaja i pokazujàc
ukryte wewnàtrz kurczàtko z modeliny.
Kurczàtko z jajeczka si´ urodzi∏o,
G∏ówk´ najpierw wychyli∏o,
Metody pracy:
wielostronnego dzia∏ania.
Na dwie nó˝ki wyskoczy∏o,
Rodzaje aktywnoÊci:
ruchowa, s∏owna, plastyczna.
Czarne oczka otworzy∏o,
Formy pracy:
indywidualna, grupowa.
Dziobek ma∏y rozchyli∏o,
Ârodki dydaktyczne:
ksià˝ka „Moje 4 lata”,
cz´Êç 2., MAC Edukacja, Kielce, wiersz Wandy
Szumanówny pt: „Kurczàtko”, wydmuszka jaja,
w której ukryty jest kurczak z modeliny, farby,
kartki bia∏ego papieru.
˚e jest g∏odne, zakwili∏o.
3. Zabawa ruchowa „Jastrzàb i kury” po∏àczona
z çwiczeniami ortofonicznymi (dzieci çwiczà na-
rzàdy mowy na zg∏oskach „ko, ko, ko” i „pi, pi, pi”).
Jedno dziecko jest kurà, drugie – jastrz´biem,
a pozosta∏e to kurcz´ta. Kurcz´ta stajà za kurà.
Kiedy zbli˝a si´ jastrzàb, kura, gdaczàc „ko, ko,
ko”, rozk∏ada szeroko skrzyd∏a (ramiona), za któ-
rymi kryjà si´ kurcz´ta, odpowiadajàc „pi, pi,
pi”. Jastrzàb próbuje dotknàç któregoÊ z nich,
a kura stara si´ do tego nie dopuÊciç. Dotkni´te
kurcz´ odpada z gry. Zabawa si´ koƒczy, kiedy
wszystkie kurcz´ta zostanà upolowane.
Grupa
: dzieci czteroletnie.
Przebieg zaj´ç
1. Dzieci siedzà przy stolikach, ka˝de ma przed
sobà ksià˝k´ „Moje 4 lata”, cz´Êç 2., otwartà na
stronie 24. Znajduje si´ tam ilustracja przedsta-
wiajàca kur´ z kurczàtkami. Nauczycielka roz-
mawia z dzieçmi o obrazku, zadaje pytania:
l
Co przedstawia ilustracja?
l
Ile jest kurczàtek?
l
Czym kurczàtka ró˝nià si´ od kury?
l
Skàd si´ wzi´∏y kurczàtka?
l
Kurczàtka to... ptaki. (O ró˝nicach mi´dzy
ptakami a ssakami by∏a ju˝ mowa, wi´c
dzieci potrafià dokoƒczyç to zdanie. Mo˝-
na te˝ zadaç pytanie: Czy kura i kurcz´ta
to ssaki?)
4. Nauczycielka ponownie recytuje wiersz.
JednoczeÊnie moczy palec w farbie i maluje
kurczàtko palcem na papierze. Kolejne elemen-
ty obrazka powstajà zgodnie z treÊcià wiersza
(str. 40).
5. Nast´pnie dzieci naÊladujà nauczycielk´ –
recytujà wspólnie wiersz, a ka˝de samo maluje
palcem kurczàtko na swojej kartce papieru.
6. Prace dzieci zostajà wyeksponowane w sali.
Wychowanie Przedszkolne 5/2004
39
M
ALOWANIE KURCZÑTKA
Malowanie kurczàtka
Kurczàtko z jajeczka si´ urodzi∏o,
G∏ówk´ najpierw wychyli∏o,
Na dwie nó˝ki wyskoczy∏o,
Czarne oczka otworzy∏o,
Dziobek ma∏y rozchyli∏o,
˚e jest g∏odne, zakwili∏
o.
40
Wychowanie Przedszkolne 5/2004
Plik z chomika:
karrverde
Inne pliki z tego folderu:
zielone_przedszk.pdf
(201 KB)
zabawy_slowno.pdf
(197 KB)
zabawy_badawcze.pdf
(151 KB)
zabawki_na_choinke.pdf
(144 KB)
zabawa_z_kolem.pdf
(118 KB)
Inne foldery tego chomika:
<<Wiedźmin (serial 1-13) {PL}
=PIOSENKI DLA DZIECI==
▶ The Witcher 3 Wild Hunt - Complete Soundtrack
5,6-latki
5,6-latki(1)
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin