WG LABANA
Cel główny: zapoznanie rodziców z celami i wartościami wychowawczo – dydaktycznymi stosowania metod twórczych w pracy z dziećmi.Pomoce: magnetofon, bębenek, kilka parasoli, skakanka i gazeta dla każdego dzieckaZadania główne:
· Rozbudzanie ruchowej inwencji twórczej dzieci
· Poznanie możliwości własnego ciała
· Wyrabianie śmiałości i wiary we własne siły i możliwości
Przebieg:
o marsz po kole, zbiórka w gromadce, podanie zadań.
o Przy muzyce swobodny taniec, bieg, podskoki. Na przerwę zmieniamy się w dowolne zwierzątko tak aby np. nos dotykał kolana, palec nogi dotykał nosa itd. Zabawę powtórzyć 2-3x.
o Perkusja głośna - ciężka, dzieci naśladują chodzenie pod wiatr, wspinanie się pod górę,
o Perkusja cicha – lekka, bieg z wiatrem, bieg z górki. N - ka snuje opowieść wg własnego pomysłu.
o Ze skakanek dzieci układają różnego kształtu chmurki, siadają przed nimi.
o Będziemy malować te chmurki siedząc ( chmurki są jasne, ciemne ).
o Kłaniamy się chmurkom – rysujemy je w powietrzu rękami, oglądamy na niebie (skręty tułowia)
o Czworakujemy wokół chmurek, przeskakujemy je, siadamy w środku chmury skrzyżnie.
o W czasie muzyki dzieci rysują skakankami chmury, przebiegają wg zakreślonego projektu w znacznym powiększeniu.
o Na przerwę w muzyce – rysują znak pioruna, błyskawicy ręką z góry na dół do przysiadu.
o Na sali n –ka rozkłada parasole w różnych miejscach. Dzieci z gazet robią parasol – ręce w górze,
o Spacer wokół parasoli oraz slalomem z wyprostowaną postawą w rytm muzyki.
o Krótka pogadanka na temat późnej jesiennej pogody (pochmurna, deszczowa..), rodzaje deszczu,
o Mały deszcz – uderzamy jednym palcem w gazetę,
o Duży deszcz – uderzamy wszystkimi palcami, ulewa – uderzamy całą dłonią,
o Zabawa w „Dyrygenta deszczowego” – dzieci słuchają muzyki i zgodnie z tym co słyszą z taśmy naśladują gazetą: odgłosy deszczu, szum drzew, szelest liści – dzieci grają jak chcą.
o Przy piosence dzieci w parach skaczą, biegają, czworakują, obracają się w rytm muzyki, tworzą kałuże, przechodzą po nich, bawią się z deszczem.
o Dźwięki wysokie – dzieci podrzucają gazety wysoko, wspinają się na palcach,
o Dźwięki niskie – deszcz spadł na ziemie, są kałuże, przysiad,
o Muzyka głośna – dzieci szeleszczą gazetami,
o Muzyka cicha – dzieci starają się poruszać gazetami bezszelestnie.
o Rytmiczny marsz po sali, zgodnie z rytmem zgniatanie gazet w kulkę, rytmiczne przekładanie z ręki do ręki, podrzuty, a na koniec celowanie do kosza.
agatabo1