Marzec 2009.doc

(122 KB) Pobierz

             

                                  

                                     Marzec 2009

 

 

      Ośrodki zainteresowań 

                      1. Pogoda zmienna jest

                   2.Bez wody nie ma życia;

                   3.Idzie wiosna, idzie;

                   4. Wiosna wokoło

 

 

 

 

 

                                                                                

 

 

Pogoda zmienna jest.

 

 

Zintegrowane zajęcia

edukacyjne

 

Przewidywane osiągnięcia

 

Działalność dowolna

 

Wspomaganie rozwoju

 

1. „Marcowy tydzień”- na podst. wiersza oraz własnych doświadczeń  wypowiedzi dzieci o marcowej pogodzie, rozwiązywanie zagadek o zjawiskach atmosferycznych.

 

 

2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 1 wg Wlaźnik.

 

 

3. „Rozmówki na cztery sznurówki”- na podst. wiersza M. Przewodnickiej wprowadzenie wielkiej i małej litery „B, b”.

 

 

4. Osłuchanie i nauka zwrotki piosenki pt. „ Marzec Marzyciel”.

 

 

 

5. „Grypa”- na podst. wiersza M. Strzałkowskiej zapoznanie dzieci ze sposobem unikania przeziębień.

 

 

 

 

 

6.”Bucik”- ozdabianie bucika plasteliną, guzikami, koralikami

 

 

 

7. „Przyjaciele Zippiego” – realizacja kolejnej części programu

 

 

8 Zestaw ćwiczeń gimnastycznych prowadzony metoda stacyjną.

 

 

 

9. „Tajemniczy gość „- na podst. wiersza St Kraszewskiego wypowiedzi dzieci nt. „Co robi wiatr”

 

 

10. „Wiatraczek”- wykonanie wiatraczka wg instrukcji obrazkowej i słownej

 

 

 

- znają nazwy dni tygodnia, potrafią wymienić je we właściwej kolejności, znają liczebniki porządkowe od 1-7

 

 

 

- umieją wykonać ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu

 

 

- wypowiadają się nt. treści wiersza, dzielą podane wyrazy na głoski i sylaby, układają zdania z poznaną literą „b, B”

z alfabetu ruchomego

 

- znają słowa i melodię piosenki, wspólnie potrafią zaśpiewać I zwrotkę

 

- wiedzą w jaki sposób unikać przeziębień, potrafią z wyobraźni namalować wirusa wywołującego grypę

 

 

 

 

- potrafią z kawałków plasteliny wykleić na tekturze kształt buta, znają różne rodzaje buków

 

 

-dz. biorą czynny udział w zajęciu;

 

 

 

- rozwijanie sprawności fizycznej, zaspokojenie potrzeby ruchu.

 

 

- potrafią odpowiedzieć na pytanie „Co robi wiatr”

- wiedzą co jest poruszane przez wiatr

 

 

- wiedzą jak wykonać wiatraczek

- sprawnie i bezpiecznie posługują się nożycami

 

 

§  Słuchanie opowiadania pt” Jak kropelka bawiła się z Jasiem w chowanego”;

 

§  Rozwiązywanie zagadek o zjawiskach atmosferycznych;

 

§  Zabawy manipulacyjno- konstrukcyjne;

 

§  Zabawa „Ciepło- zimno”;

 

§  Gry i układanki stolikowe;

 

§  Pisanie po śladzie litery „b,B”;

 

§  Wycinanie kartoników

      z sylabami;

 

§  Układanie wyrazów z sylab;

 

§  Parasol”- ozdabianie znakami graficznymi;

 

§  Uzupełnianie kalendarza pogody;

 

 

 

§         Dobieranie wyrazów do obrazków

§         Wycinanka K 4

 

§         Uzupełnianie kalendarza pogody

 

§         Zabawy tematyczne w kącikach

 

§         Czytanie tekstu ze zrozumieniem

 

§         Zabawa dydaktyczna „Nazwij literkę”- dz. znają wprowadzone do tej pory litery

 

§         Zabawa z wiatraczkiem w ogrodzie przedszkolnym;

 

 

ZABAWY RUCHOWE

„Parasole’

„Przejdź przez okienko”

„Winda w górę’

„Włóż bucik”

„Wiewiórki do dziupli’

 

Zestaw ćwiczeń porannych

 

 

 

 

 

Nabywanie umiejętności czytania ze zrozumieniem

Bez wody nie ma życia

 

 

Zintegrowane zajęcia

edukacyjne

 

Przewidywane osiągnięcia

 

Działalność dowolna

 

Wspomaganie rozwoju

 

1 Skąd się bierze w domu woda? – rozmowa z dziećmi o właściwościach wody. uświadomienie dzieciom  konieczności oszczędzania wody.

 

 

2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą Labana i Kniessów

 

 

3. „Nad stawem” – wprowadzenie wielkiej i małej litery „w,W” na podst. zagadek słownych oraz ilustracji

 

 

 

4. „Moje rybki” – nauka piosenki,

zabawy przy piosence.

Kształcenie poczucia rytmu

 

 

 

5. „Przestrogi Plastelina” – próba odpowiedzi na pytanie „Co stałoby się gdyby zabrakło wody

 

 

 

 

6. „Łódka”- składanka z papieru

 

 

 

 

7. Co nasiąka wodą a co rozpuszcza się w wodzie – doświadczenia

 

 

8. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych- prowadzony metodą stacyjną.

 

 

 

9.Nasze akwarium- zapoznanie z liczbą

i cyfrą 8 .

Wprowadzenie liczby 8 w aspektach kardynalnym i porządkowym

 

 

 

10. „Rybka”- origamii półprzestrzenne.

 

 

 

- znają właściwości wody

- wiedzą jak ważną rolę odgrywa w życiu człowieka

-wiedzą dlaczego należy ją oszczędzać

 

- rytmicznie poruszają wstążkami

- reagują na sygnał dźwiękowy

 

 

- dokonują analizy i syntezy słuchowo – wzrokowej

- potrafią z liter alfabetu ruchomego ułożyć wyrazy i zdanie oraz przeczytać je

 

- znają słowa melodię piosenki

- rozumieją zwroty i wyrażenia w niej zawarte

- ilustrują ruchem treść zabawy

 

 

- znają rolę wody w życiu roślin, zwierząt i ludzi

- wiedzą jak oszczędzać wodę

- udzielają właściwych odpowiedzi na „Zabawny test”

 

 

- potrafią wykonać papierową łódkę wg instrukcji

- kolorują łódkę wg własnego pomysłu

 

- potrafią omówić wyniki wspólnie przeprowadzonych doświadczeń

 

 

- uważne i staranne wykonują  ćwiczenia na poszczególnych stacjach

 

 

- zna cyfrę 8

- sprawnie dodają w zakresie 8

 

 

 

 

- poprawnie składa kółka i projektuje swoja pracę

 

 

§     Wypychanie kartoników z cyframi i znakami matematycznymi;

 

§     Rebusy i krzyżówki – dz. znają litery, potrafią odczytać hasło;

 

§     Zabawy w ogrodzie przedszkolnym;

 

§     Zabawa dydaktyczna „Żywe literki”;

 

§     Kolorowanie ilustracji

pt.”Staw latem”;

 

§     Suchanie bajki wybranej przez dzieci;

 

§     Sprawdź czy Witek dobrze policzył- skreśl błędne obliczenia;

 

§     Wcinanie sylab K 6;

 

§     U...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin