Marzec 2009
Ośrodki zainteresowań
1. Pogoda zmienna jest
2.Bez wody nie ma życia;
3.Idzie wiosna, idzie;
4. Wiosna wokoło
Pogoda zmienna jest.
Zintegrowane zajęcia
edukacyjne
Przewidywane osiągnięcia
Działalność dowolna
Wspomaganie rozwoju
1. „Marcowy tydzień”- na podst. wiersza oraz własnych doświadczeń wypowiedzi dzieci o marcowej pogodzie, rozwiązywanie zagadek o zjawiskach atmosferycznych.
2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 1 wg Wlaźnik.
3. „Rozmówki na cztery sznurówki”- na podst. wiersza M. Przewodnickiej wprowadzenie wielkiej i małej litery „B, b”.
4. Osłuchanie i nauka zwrotki piosenki pt. „ Marzec Marzyciel”.
5. „Grypa”- na podst. wiersza M. Strzałkowskiej zapoznanie dzieci ze sposobem unikania przeziębień.
6.”Bucik”- ozdabianie bucika plasteliną, guzikami, koralikami
7. „Przyjaciele Zippiego” – realizacja kolejnej części programu
9. „Tajemniczy gość „- na podst. wiersza St Kraszewskiego wypowiedzi dzieci nt. „Co robi wiatr”
10. „Wiatraczek”- wykonanie wiatraczka wg instrukcji obrazkowej i słownej
- znają nazwy dni tygodnia, potrafią wymienić je we właściwej kolejności, znają liczebniki porządkowe od 1-7
- umieją wykonać ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu
- wypowiadają się nt. treści wiersza, dzielą podane wyrazy na głoski i sylaby, układają zdania z poznaną literą „b, B”
z alfabetu ruchomego
- znają słowa i melodię piosenki, wspólnie potrafią zaśpiewać I zwrotkę
- wiedzą w jaki sposób unikać przeziębień, potrafią z wyobraźni namalować wirusa wywołującego grypę
- potrafią z kawałków plasteliny wykleić na tekturze kształt buta, znają różne rodzaje buków
-dz. biorą czynny udział w zajęciu;
- rozwijanie sprawności fizycznej, zaspokojenie potrzeby ruchu.
- potrafią odpowiedzieć na pytanie „Co robi wiatr”
- wiedzą co jest poruszane przez wiatr
- wiedzą jak wykonać wiatraczek
- sprawnie i bezpiecznie posługują się nożycami
§ Słuchanie opowiadania pt” Jak kropelka bawiła się z Jasiem w chowanego”;
§ Rozwiązywanie zagadek o zjawiskach atmosferycznych;
§ Zabawy manipulacyjno- konstrukcyjne;
§ Zabawa „Ciepło- zimno”;
§ Gry i układanki stolikowe;
§ Pisanie po śladzie litery „b,B”;
§ Wycinanie kartoników
z sylabami;
§ Układanie wyrazów z sylab;
§ „Parasol”- ozdabianie znakami graficznymi;
§ Uzupełnianie kalendarza pogody;
§ Dobieranie wyrazów do obrazków
§ Wycinanka K 4
§ Uzupełnianie kalendarza pogody
§ Zabawy tematyczne w kącikach
§ Czytanie tekstu ze zrozumieniem
§ Zabawa dydaktyczna „Nazwij literkę”- dz. znają wprowadzone do tej pory litery
§ Zabawa z wiatraczkiem w ogrodzie przedszkolnym;
ZABAWY RUCHOWE
„Parasole’
„Przejdź przez okienko”
„Winda w górę’
„Włóż bucik”
„Wiewiórki do dziupli’
Zestaw ćwiczeń porannych
Nabywanie umiejętności czytania ze zrozumieniem
Bez wody nie ma życia
1 Skąd się bierze w domu woda? – rozmowa z dziećmi o właściwościach wody. uświadomienie dzieciom konieczności oszczędzania wody.
2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą Labana i Kniessów
3. „Nad stawem” – wprowadzenie wielkiej i małej litery „w,W” na podst. zagadek słownych oraz ilustracji
4. „Moje rybki” – nauka piosenki,
zabawy przy piosence.
Kształcenie poczucia rytmu
5. „Przestrogi Plastelina” – próba odpowiedzi na pytanie „Co stałoby się gdyby zabrakło wody
6. „Łódka”- składanka z papieru
7. Co nasiąka wodą a co rozpuszcza się w wodzie – doświadczenia
9.Nasze akwarium- zapoznanie z liczbą
i cyfrą 8 .
Wprowadzenie liczby 8 w aspektach kardynalnym i porządkowym
10. „Rybka”- origamii półprzestrzenne.
- znają właściwości wody
- wiedzą jak ważną rolę odgrywa w życiu człowieka
-wiedzą dlaczego należy ją oszczędzać
- rytmicznie poruszają wstążkami
- reagują na sygnał dźwiękowy
- dokonują analizy i syntezy słuchowo – wzrokowej
- potrafią z liter alfabetu ruchomego ułożyć wyrazy i zdanie oraz przeczytać je
- znają słowa melodię piosenki
- rozumieją zwroty i wyrażenia w niej zawarte
- ilustrują ruchem treść zabawy
- znają rolę wody w życiu roślin, zwierząt i ludzi
- wiedzą jak oszczędzać wodę
- udzielają właściwych odpowiedzi na „Zabawny test”
- potrafią wykonać papierową łódkę wg instrukcji
- kolorują łódkę wg własnego pomysłu
- potrafią omówić wyniki wspólnie przeprowadzonych doświadczeń
- uważne i staranne wykonują ćwiczenia na poszczególnych stacjach
- zna cyfrę 8
- sprawnie dodają w zakresie 8
- poprawnie składa kółka i projektuje swoja pracę
§ Wypychanie kartoników z cyframi i znakami matematycznymi;
§ Rebusy i krzyżówki – dz. znają litery, potrafią odczytać hasło;
§ Zabawy w ogrodzie przedszkolnym;
§ Zabawa dydaktyczna „Żywe literki”;
§ Kolorowanie ilustracji
pt.”Staw latem”;
§ Suchanie bajki wybranej przez dzieci;
§ Sprawdź czy Witek dobrze policzył- skreśl błędne obliczenia;
§ Wcinanie sylab K 6;
§ U...
Marzena_koter22