Plany miesięczne -Grudzień- 6 - latki.doc

(104 KB) Pobierz

TYDZIEŃ I - Urządzenia elektryczne

 

 

Dzień

 

Rodzaj aktywności

 

Przebieg - cel ogólny

 

Cele operacyjne

Dziecko:

 

pomoce

 

uwagi

1

Igły, igiełki.

Literacka, społeczno – przyrodnicza, plastyczna, polonistyczna

– Dzielenie nazw urządzeń elektrycznych przedstawionych na rysunkach na sylaby i głoski.

Określanie zastosowania tych urządzeń.

– Zagadki słuchowe Co to za dźwięk?

– Ćwiczenia poranne – zestaw XIII.

Igły, igiełki – wprowadzenie litery i: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej, na podstawie wyrazów: igła, Igor.

• Zapoznanie z literą i: małą i wielką, drukowaną i pisaną.

Zab. ruchowa z elementem podskoku – Wyszywamy.

– Zabawa dydaktyczna Nasze rozmowy telefoniczne.

• Umiejętne prowadzenie rozmowy telefonicznej.

– Zabawy z wykorzystaniem zabawek o różnych źródłach zasilania.

– Układanie kwadratów z kolorowymi literami zgodnie z ułożeniem kolorowych kartoników.

Odczytanie powstałych wyrazów.

– Zabawa ruchowa Przewód telefoniczny.

- potrafi podzielić nazwy urządzeń elektrycznych przedstawionych na rysunkach na sylaby i głoski.

- potrafi odgadywać zagadki słuchowe.

 

- wie, jak wygląda litera i mała i wielka, drukowana i pisana.

 

- bierze czynny udział w zabawie ruchowej Wyszywamy

- potrafi umiejętnie przeprowadzić rozmowę telefoniczną, podczas zabawy dydaktycznej.

 

 

- wie, jak bezpiecznie korzystać z zabawek.

 

- potrafi ułożyć kwadraty z kolorowymi literami zgodnie z ułożeniem kolorowych kartoników. Umie odczytać powstałe wyrazy.

- bierze udział w zabawie ruchowej.

Rysunki urządzeń elektrycznych, alfabet literowo – obrazkowy, zabawki o różnych źródłach zasilania, kolorowe kartoniki, kwadraty z kolorowymi literkami.

 

2

Do czego potrzebny jest prąd?

Plastyczna, graficzna, zdrowotna, ruchowa, polonistyczna, społeczno -przyrodnicza

– Zabawa dydaktyczna Co ułatwia pracę w gospodarstwie domowym.

– Rysowanie po śladzie rysunków urządzeń elektrycznych. Kolorowanie otrzymanych rysunków.

– Rysowanie literopodobnego szlaczka.

– Ćwiczenia poranne – zestaw XIII.

– Słuchanie wiersza W. Scisłowskiego Katastrofa.

• Zwrócenie uwagi na znaczenie prądu w gospodarstwie domowym.

– Zabawa orientacyjno-porz. Urządzenia elektryczne.

Telewizor – wykonanie przestrzennej pracy plast.

• Łączenie w pracy różnych materiałów.

– Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw IV.

– Rysowanie takiego samego wzoru, po prawej stronie podanego.

Zabawa orientacyjno-porz. Urządzenia elektryczne.

Rozwiązywanie zagadek o urządz. elektrycznych.

- wie, że  urządzenia elektryczne ułatwiają pracę w gospodarstwie domowym.

- potrafi rysować po śladzie rysunki urządzeń elektrycznych, a potem je pokolorować.

- umie rysować szlaczek litero podobny.

 

- w oparciu o wiersz potrafi powiedzieć, jakie znaczenie ma prąd w gospodarstwie domowym.

- bierze udział w zabawie orientacyjno – porządkowej.

- potrafi wykonać przestrzenną pracę plastyczną, łącząc różne rodzaje materiałów plastycznych.

- bierze udział w ćwiczeniach gimnastycznych.

- potrafi narysować taki sam rysunek po prawej stronie podanego.

- chętnie bierze udział w zabawie orientacyjno – porządkowej oraz rozwiązuje zagadki

Karty pracy – urządzenia elektryczne, materiały plastyczne – karton, kolorowy papier o różnej fakturze i kolorze, nitki, klej, nożyczki

 

3

Źródła energii

Matematyczna, graficzna, polonistyczna, muzyczna, ruchowa, zdrowotna,

– Liczenie urządzeń elektrycznych na obrazkach przedstawiających pokoje chłopca i dziewczynki.

Porównywanie ich liczby.

– Pisanie po śladach poznanych liter występujących w nazwach urządzeń elektrycznych.

– Zabawa utrwalająca poznane litery Kostka z literami.

– Ćwiczenia poranne – zestaw XIII.

– Zabawy przy piosence Piosenka o telewizorze.

• Rozwijanie poczucia rytmu.

– Zabawa rytmiczna Wystukaj rytm.

– Zabawa dydaktyczna Jak powstaje energia?

• Poznanie różnych sposobów otrzymywania energii.

– Łączenie kwadratów z kropkami z odpowiednimi cyframi, a cyfr – z pętlami z odpowiednią liczbą elem.

– Zabawa ruchowa połączona z ćwiczeniami oddechowymi – Latające piórka.

Zab. rozwijająca analizę i syntezę słuchowąWiatr psotnik.

- potrafi policzyć urządzenia elektryczne na obrazkach przedstawiających pokoje chłopca i dziewczynki. Umie porównać ich liczby.

- pisze po śladzie poznane litery występujące w nazwach urządzeń elektrycznych.

- utrwala poznane litery podczas zabawy.

 

- potrafi poruszać się rytmicznie przy piosence oraz wystukać podany rytm.

Poznaje różne sposoby otrzymywania energii – podczas zabawy dydaktycznej.

- umie połączyć kwadraty z kropkami z odpowiednimi cyframi, a cyfr z pętlami z odpowiednią liczbą elementów.

- potrafi wykonać ćwiczenia oddechowe podczas zabawy ruchowej.

- bierze udział w zabawie dydaktycznej.

Obrazki przedstawiające pokoje chłopca i dziewczynki, obrazki do zabawy dyd. Jak powstaje prąd

 

4

Dawniej i dziś

 

Techniczna, graficzna, matematyczna, ruchowa, zdrowotna, polonistyczna, społeczno - przyrodnicza

– Układanie zagadek o urządzeniach elektrycznych.

– Zabawa dydaktyczna Dokąd prowadzą drogi?

– Ćwiczenia poranne – zestaw XIII.

– Zabawa dydaktyczna W sklepie elektrycznym – porównywanie liczebności zbiorów.

• Wprowadzenie znaków: =, <, >.

– Zabawa ruchowo-naśladowcza Naśladujemy pracę urządzeń elektrycznych.

– Zabawa dydaktyczna Jak oświetlano pomieszczenia dawniej, a jak oświetlamy je dziś.

• Zapoznanie ze sposobami oświetlania pomieszczeń.

– Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw IV.

– Zabawa twórcza Nazywanie inaczej.

– Zabawa ruchowa z elementami współzawodnictwa – Zamiatamy.

– Zabawa dydaktyczna Niegrzeczny wiatr.

Potrafi ułożyć zagadki o urządzeniach elektrycznych.

Umie porównać liczebność zbiorów podczas zabawy dydaktycznej, potrafi posługiwać się znakami matematycznymi.

Potrafi naśladować pracę urządzeń elektrycznych.

Wie, jak oświetlano pomieszczania dawniej i dziś. Poznaje sposoby oświetlania pomieszczeń.

Potrafi wykonać ćwiczenia gimnastyczne.

Umie wymyślać nowe nazwy przedmiotów podczas zabawy twórczej.

Chętnie bierze udział w zabawach: dydaktycznej i  z elementami współzawodnictwa.

 

 

 

Obrazki i zdjęcia urządzeń elektrycznych, cyfry i znaki matematyczne, liczmany, obrazki na temat Jak oświetlano dawniej, a jak dziś.

 

5

Spotkanie z Mikołajem

 

Plastyczna, ruchowa, zdrowotna, społeczno – przyrodnicza, techniczna, polonistyczna

– Rysowanie po prawej stronie rysunku worka z prezentami tego, co dzieci otrzymały

od Mikołaja, a po lewej tego, co chciałyby otrzymać.

– Rozpoznawanie dotykiem zabawek ukrytych w dużym worku.

– Ćwiczenia poranne – zestaw XIII.

– Wspólne wykonanie koktajlu z wykorzystaniem miksera.

• Wykorzystanie w pracy urządzenia elektrycznego.

– Zabawa ruchowa twórcza Koktajl.

– Spotkanie z Mikołajem.

• Czynne uczestnictwo w uroczystościach przedszkolnych.

– Zagadka Co dzieci dostały od Mikołaja? – składanie w całość obrazków zabawek pociętych

na części.

– Zabawa ruchowo-naśladowcza Czym podróżuje Mikołaj?

– Zabawa rozwijająca zmysł dotyku Worki z prezentami.

Potrafi narysować po prawej stronie worka prezenty, które otrzymały od Mikołaja, a po lewej, to co chciałyby otrzymać.

Rozpoznaje dotykiem zabawki ukryte w dużym worku.

Wie, jak wykorzystać pracę urządzeń elektrycznych, aby wykonać koktajl.

Czynnie uczestniczy w uroczystości mikołajkowej z udziałem rodziców.

 

Potrafi złożyć w całość obrazki pocięte na części i odgadnąć zagadkę.

Bierze udział w zabawach rozwijających zmysł dotyku oraz ruchowo – naśladowczej.

Karty pracy, zabawki, worek, mikser, świeże owoce, obrazki pocięte na części

 

 

 

 

 

 

 

TYDZIEŃ II - Nadchodzi zima

 

 

Dzień

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin