WSZYSTKIE DZIECI NASZE SĄ-3l.doc

(41 KB) Pobierz

WSZYSTKIE DZIECI NASZE SĄ 

 

 

 

Zdrowie i aktywność ruchowa

 

 

Dziecko – Rodzina - Środowisko

 

Estetyka i aktywność twórcza

Oczekiwane rezultaty

 

 

Dziecko:

- bierze udział w zabawach ruchowych,

- słucha i wykonuje polecenia nauczycielki,

- nie oddala się od grupy podczas zabaw w ogrodzie przedszkolnym,

- rozumie potrzebę przebywania na Świerzym powietrzu,

- przestrzega zakazu wchodzenia na skarpę w ogrodzie przedszkolnym,

- wie dlaczego należy spożywać owoce i warzywa w różnej postaci,

Dziecko:

- wypowiada się na dany temat w oparciu o przedstawione obrazki,

- przestrzega reguł nowych zabaw i tych już znanych,

- recytuje krótkie wierszyki poznane w przedszkolu,

- wie, że wszystkie dzieci maja równe prawa bez względu na kolor skóry czy miejsce zamieszkania,

- ogląda książki nie zaginając rogów,

 

Dziecko:

- śpiewa piosenki poznane w przedszkolu,

- chętnie rysuje kredkami na temat dowolny lub zadany,

- odkłada kredki na wyznaczone miejsce,

- potrafi nazwać swój rysunek i opowiedzieć jego treść,

- maluje farbami na określony temat,

- chętnie uczestniczy w zajęciach muzyczno-rytmicznych,

 

 

Formy i metody pracy

 

 

 

 

 

1. Zabawy dowolne w ogrodzie przedszkolnym. Zabawy w piaskownicy, korzystanie z urządzeń w ogrodzie wg ich przeznaczenia. Przestrzeganie zawartych umów.

2. Spacer w pobliżu przedszkola – obserwowanie zmian w przyrodzie. Redagowanie krótkich wypowiedzi nt Jak wyglądają drzewa? Jakiego koloru jest najwięcej dookoła?

3. Zestaw zabaw ruchowych „Wiosenna łąka” naśladowanie sposobu poruszania się niektórych zwierząt i owadów żyjących na łące np. konika polnego, żaby.

4. Opowieść ruchowa „Wiosenny spacer” przy akompaniamencie muzyki A. Vivaldiego „Cztery pory roku – wiosna”. Stosowanie się do poleceń nauczycielki.

Zajęcia zorganizowane

1. „Murzynek Bambo” słuchanie wiersz recytowanego przez nauczycielkę. Rozmowy na temat różnic w wyglądzie różnych ludzi. Zwrócenie dzieciom uwagi na równe prawa wszystkich dzieci.

2. „Dzieci z całego świata” oglądanie ilustracji przedstawiających sposób ubierania się i różne domy dzieci z całego świata.

3. DZIEŃ DZIECKA uroczysty festyn z okazji święta dzieci. Wspólne zabawy przy muzyce, udział w konkursach i zabawach prowadzonych przez wodzireja.

4. „Mulan” oglądanie bajki na video. Rozmowy nt treści bajki. Ocena postępowania głównego bohatera – dobry, odważny, silny.

5. Zabawa dydaktyczna „Gdzie jest miś” stosowanie nazw określających położenie przedmiotów w przestrzeni.

 

1. „Murzynek Bambo” malowanie ilustracji do wysłuchanego utworu poetyckiego. Zwrócenie dzieciom uwagi na zachowanie kolorystyki zgodnej z rzeczywistością.

2. „Podajmy sobie ręce” osłuchanie dzieci z nową piosenką. Zabawy rytmiczne przy piosence.

3. „Błyskawica grzmot” nauka zabawy ruchowej wg Pedagogiki Zabawy KLANZA.

3. „Pogoda za oknem” malowanie farbami na zadany temat. Wykorzystanie zdobytych wiadomości oraz własnych doświadczeń w pracy plastycznej.

4. Nauka piosenki „podajmy sobie ręce”. Ruchowa interpretacja utworu.

5. „Wiosenne kurczaki” zabawy ruchowe przy muzyce klasycznej z wykorzystaniem metody aktywnego słuchania muzyki wg Batti Strauss.

 

1. Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci – samodzielne rozwiązywanie drobnych sporów z niewielka pomocą nauczycielki.

2. „W naszym ogrodzie” rozmowa połączona z działaniem. Wdrażanie dzieci do dbania o czystość swojego otoczenia. Wyrabianie nawyków „małego ekologa”.

3. „Porządki w kąciku zabaw” rozmowy indywidualne podczas zabaw dowolnych. Uświadomienie dzieciom konieczności dbania o zabawki. Wdrażanie do utrzymywania porządku w sali zabaw.

3. Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci – wdrażanie do cichej zabawy, zwracanie uwagi na zły wpływ hałasu dla zdrowia.

Inne formy pracy

1. Oglądanie czasopism i książeczek dla dzieci – wyszukiwanie ilustracji związanych  z aktualną tematyką.

2. Zabawy tematyczne w kącikach zainteresowań – organizowanie sobie miejsca zabawy oraz niezbędnych akcesoriów. Stosowanie form grzecznościowych wobec kolegów.

3. „Miś idzie na podwórko” zabawa dydaktyczna. Zwracanie dzieciom uwagi na konieczność przebywania na świeżym powietrzu i przestrzeganiu zasady – ubieram się stosownie do pogody.

4. Zabawy konstrukcyjne „Budujemy drogę”. Próby łączenia elementów w całość, zachęcanie dzieci do wykonania wspólnej pracy.

5. Zab. dydaktyczna „Czarodziejski worek” . Rozpoznawanie znanych zabawek poprzez dotyk, określanie cech poprzez dotyk: gładka, miękka, okrągła itp.

 

1. Zabawa dydaktyczna „Pokaż obrazek o którym mówiłam” ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej u dzieci.

2. Dowolna, ruchowa interpretacja utworów słuchanych z taśmy magnetofonowej. Rozwijanie muzycznej wrażliwości dzieci.

3, Rysowanie kredkami nt dowolny – kształtowanie umiejętności prawidłowego trzymania kredki.

4. Segregowanie kredek – rozmowa połączona z

działaniem. Wyróżnianie zbiorów według określonej cechy: kolor.

5. ”Koncert życzeń” – zachęcanie dzieci do solowych występów, przezwyciężanie własnej nieśmiałości.

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin