WESOŁO BAWIMY SIĘ W DNIU DZIECKA
L.p.
Zadania edukacyjne wyzwalające aktywność i działalność dzieci
Osiągnięcia dzieci
Uwagi
1.
„DZIECI ŚWIATA”
- „Dzieci świata” – słuchanie wiersza W. Fabera. Zapoznanie dzieci z różnymi kolegami z całego świata ilustrowane sylwetami zgodnie z treścią wiersza.
- „Jak mieszkają koledzy w różnych częściach świata?” – zabawa dydaktyczna. Dopasowanie postaci różnych dzieci do charakterystycznych domów. Uzasadnienie wyboru
- Praca z książką „Czytanka sześciolatka” s. 58 i 59. Omówienie ilustracji, czytanie tekstów, rozmowa o zabawach dzieci.
Dziecko:
- rozpozna i nazwie dzieci z różnych stron świata;
- dopasuje do postaci dziecka odpowiedni dom;
- opowie o strojach dzieci z różnych stron świata;
- przeczyta krótki tekst.
2.
GRA W ZIELONE – PODCHODY W LASKU GOLĘCIŃSKIM – 3.06.2008 r.
3.
„KOLOROWE ZABAWY DZIECIĘCE”
- „Kolorowy pociąg” – inscenizacja utworu S. Daraszkiewicz w teatrzyku sylwet. Zapoznanie dzieci z treścią wiersza. Swobodne wypowiedzi dzieci na temat treści utworu.
- „Zabawa w pociąg” – zabawa do piosenki o pociągu z wykorzystaniem emblematów. Dzieci podzielone na 5 grup, każda grupa otrzymuje emblematy zgodne z treścią wiersza. Kolejno wsiadają do pociągu (tak, jak była mowa w inscenizacji) i bezpiecznie poruszają się po sali
- Praca z ksiązką „Ja i liczby” s. 23. Przeliczanie, porównywanie i kolorowanie balonów, piłek, klocków.
- Praca z książką „Ja i liczby” s. 43. Uzupełnianie zadań.
- wymieni dzieci, które jadą w pociągu;
- rozpozna i nazwie narodowości dzieci umieszczonych na sylwetach;
- bezpiecznie porusza się po sali;
- porówna liczebność elementów w zbiorach.
Rozpoczęcie prób uroczystości – zakończenia przedszkola.
4.
„ZACZAROWANY DZIECIĘCY ŚWIAT”
- „Zaczarowany świat” – słuchanie wiersza G. Koby.
- Praca z książką „Poznajemy – rysujemy” cz. II, s. 47. Układanie obrazka z części (elementy należy wyciąć z ramki).
- Malowanie farbami plakatowymi zaczarowanego świata zgodnie z treścią wiersza. Zwrócenie uwagi na estetyczne wykonanie swoich prac. Zorganizowanie wystawy „zaczarowanych światów”.
- opisze słowami zaczarowany świat;
- posłuży się farbami plakatowymi, prawidłowo przytrzyma pędzel;
- zwróci uwagę na estetykę wykonania pracy;
- ułoży obrazek składający się z kilku części.
5.
„1, 2, 3 PRZEDSZKOLAKI TO MY!”
- Gry i zabawy z ruchowe podsumowujące tydzień święta dzieci w naszym Przedszkolu.. Zawody, konkursy, zabawy przy muzyce. Wywołanie radosnego nastroju.
- aktywnie uczestniczy we wszystkich grach i zabawach.
Hel53land