WESOŁO BAWIMY SIĘ W DNIU DZIECKA-6l.doc

(39 KB) Pobierz

 

 

 

 

 

WESOŁO BAWIMY SIĘ W DNIU DZIECKA

 

L.p.

Zadania edukacyjne wyzwalające aktywność i działalność dzieci

Osiągnięcia dzieci

Uwagi

1.

„DZIECI ŚWIATA”

-          „Dzieci świata” – słuchanie wiersza W. Fabera. Zapoznanie dzieci z różnymi kolegami z całego świata ilustrowane sylwetami zgodnie z treścią wiersza.

-          „Jak mieszkają koledzy w różnych częściach świata?” – zabawa dydaktyczna. Dopasowanie postaci różnych dzieci do charakterystycznych domów. Uzasadnienie wyboru

-          Praca z książką „Czytanka sześciolatka” s. 58 i 59. Omówienie ilustracji, czytanie tekstów, rozmowa o zabawach dzieci.

Dziecko:

- rozpozna i nazwie dzieci z różnych stron świata;

- dopasuje do postaci dziecka odpowiedni dom;

- opowie o strojach dzieci z różnych stron świata;

- przeczyta krótki tekst.

 

2.

 

GRA W ZIELONE – PODCHODY W LASKU GOLĘCIŃSKIM – 3.06.2008 r.

 

3.

„KOLOROWE ZABAWY DZIECIĘCE”

-          „Kolorowy pociąg” – inscenizacja utworu S. Daraszkiewicz w teatrzyku sylwet. Zapoznanie dzieci z treścią wiersza. Swobodne wypowiedzi dzieci na temat treści utworu.

-          „Zabawa w pociąg” – zabawa do piosenki o pociągu z wykorzystaniem emblematów. Dzieci podzielone na 5 grup, każda grupa otrzymuje emblematy zgodne z treścią wiersza. Kolejno wsiadają do pociągu (tak, jak była mowa w inscenizacji) i bezpiecznie poruszają się po sali

-          Praca z ksiązką „Ja i liczby” s. 23. Przeliczanie, porównywanie i kolorowanie balonów, piłek, klocków.

-          Praca z książką „Ja i liczby” s. 43. Uzupełnianie zadań.

Dziecko:

- wymieni dzieci, które jadą w pociągu;

- rozpozna i nazwie narodowości dzieci umieszczonych na sylwetach;

- bezpiecznie porusza się po sali;

- porówna liczebność elementów w zbiorach.

 

Rozpoczęcie prób uroczystości – zakończenia przedszkola.

4.

„ZACZAROWANY DZIECIĘCY ŚWIAT”

-          „Zaczarowany świat” – słuchanie wiersza G. Koby.

-          Praca z książką „Poznajemy – rysujemy” cz. II, s. 47. Układanie obrazka z części (elementy należy wyciąć z ramki).

-          Malowanie farbami plakatowymi zaczarowanego świata zgodnie z treścią wiersza. Zwrócenie uwagi na estetyczne wykonanie swoich prac. Zorganizowanie wystawy „zaczarowanych światów”.

Dziecko:

- opisze słowami zaczarowany świat;

- posłuży się farbami plakatowymi, prawidłowo przytrzyma pędzel;

- zwróci uwagę na estetykę wykonania pracy;

- ułoży obrazek składający się z kilku części.

 

5.

„1, 2, 3 PRZEDSZKOLAKI TO MY!”

-          Gry i zabawy z ruchowe podsumowujące tydzień święta dzieci w naszym Przedszkolu.. Zawody, konkursy, zabawy przy muzyce. Wywołanie radosnego nastroju.

Dziecko:

- aktywnie uczestniczy we wszystkich grach i zabawach.

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin