Mysticearth - Czarna magia jej tajemnice oraz zasady praktycznego zastosowania (podstawy).pdf

(682 KB) Pobierz
Mysticearth - Czarna magia jej tajemnice oraz zasady praktycznego zastosowania (podstawy)
2010-09-07
Mysticearth - Czarna magia jej tajemni…
O UKSZTAŁCENIU W SOBIE SIŁY DUCHOWEJ
POTRZEBNEJ DO PRAKTYK MAGICZNYCH
Aby móc oddziaływać na przyrodę, człowiek powinien umieć panować nad sobą samym, czyli powinien
rozwinąć w sobie siłę nerwową. Gatunek siły nerwowej zależy od gatunku krwi a gatunek krwi zależy w
znacznym stopniu od gatunku pokarmu człowieka, powietrza którym oddycha i samego sposobu
oddychania. Dlatego musimy dać pewne wskazówki, dotyczące wymienionych czynników. Pragnący
praktycznie uczyć się magii i osiągnąć tu pewne rezultaty, powinien uwagi poniższe dokładnie odczytać.
Rozwinąwszy w sobie według przepisów wolę, zwolennik magii będzie mógł przystąpić do ćwiczeń
praktycznych z początku łatwych a następnie coraz trudniejszych, o których będzie mowa w części
trzeciej.
Tym sposobem należy rozpatrzyć dwie dziedziny:
1) ukształcenie w człowieku własności duchowych,
a szczególnie woli,
2) spożytkowanie sił przyrody, z którymi mieć będzie do
czynienia ta wola.
O POKARMACH
Z powyższego sądzić można, jak ważna jest dla magika sprawa odżywiania się. Celem, do którego dąży
tresura magiczna jest możność udzielania woli jak największej ilości siły nerwowej w danej chwili. Oznakę,
za której pomocą czujemy, iż wola posiada siłę konieczną, określa się nazwą "swoboda umysłu". Stan ten
zdarza się rano lub na czczo w chwilach, gdy istota ludzka jest najmniej zajęta pracą organów niższych, jak
trawienie. Większość praktyk magicznych dąży do tego wyzwolenia istoty duchowej z zależności od ciała.
Wyzwolenie to osiąga się rozmaitymi sposobami, jak: post, zmęczenie ciała, a nawet zmęczenie umysłu.
Jednak trzeba w tych praktykach być ostrożnym, żeby nie przesadzić i nie doprowadzić się do
wycieńczenia. Stany wyzwolenia ducha nie mogą trwać długo, bo mogą wywołać chorobę. Wiemy, że gdy
żołądek jest napełniony, myśl staje się mniej ochocza, człowieka ogarnia senność. Człowiek-prostak stan
taki uważa za szczęście i chętnie w nim pozostaje a nawet do niego dąży. Zaś człowiek z rozwiniętą
inteligencją czuje się wtedy nieswojo, usiłuje pozbyć się jak najprędzej uczucia ociężałości i w tym celu
używa środków podniecających. Podniecić organizm to znaczy zmniejszyć czas, podczas którego ciało
bierze górę nad umysłem. Dlatego też zamiast zażyć snu, co zwiększa jeszcze ociężałość, człowiek czynny
ucieka się do dwóch środków głównych:
1) albo do ruchu i pracy fizycznej,
2) albo też do środków podniecających, jak kawa, herbata, alkohol, cukier itp.
Właściwie po pracy umysłowej należy orzeźwić się za pomocą pracy fizycznej, ale częściej ludzie uciekają
się do środków podniecających drugiego rodzaju, chociaż są one bardziej niebezpieczne. Tym sposobem
za pomocą spożycia pokarmu można pohamować zbyt wybujały polot myśli; z drugiej strony za pomocą
środka podniecającego można ociężały umysł uskrzydlić wyobraźnią, potrzebną do wzlotu w krainy myśli;
wreszcie za pomocą umiejętnego połączenia pokarmu i środków podniecających można osiągnąć sztukę
pracy systematycznej, długiej i natężonej. Człowiek jest jak palacz przy maszynie, który może za pomocą
paliwa przyspieszyć w żądanej chwili jej pracę. W trzeciej części zobaczymy, że podczas okresu
przygotowania magicznego, okresu, który trwa od 7 do 40 dni należy wyłącznie używać pokarmu
roślinnego. Dzieje się tak dlatego, że pokarmy roślinne, oddziałując przeważnie na instynkty, przy długim
stosowaniu wywołują spokój w organizmie ludzkim. Stąd też wola w takim organizmie zachowuje cały
zapas swej siły, bo nie potrzebuje tracić jej na opanowanie pożądań, które pozostają w stanie uspokojenia.
Jeśli ktoś chce pozbyć się niepokoju dusznego i oddać się spokojnym marzeniom, ten powinien
zamieszkać na wsi, żywić się roślinami i nie używać innego napoju jak woda i mleko. Aby zaostrzyć w
sobie własności potrzebne do praktyk magicznych a szczególnie do telepatii i widzeń astralnych, należy
prócz pożywienia roślinnego pić kilka razy na dzień herbatę i oddawać się rozmyślaniom każdego poranka
i wieczora w ciągu 1-11/2 godziny. Podczas okresu przygotowawczego przed czynnościami magicznymi,
który trwa początkowo dni 7, później 15 i dłużej, nawet ser i jaja nie powinny być używane. Jednak trzeba
free.of.pl/m/mysticearth/…/czesc2.htm
1/15
357093762.004.png
2010-09-07
Mysticearth - Czarna magia jej tajemni…
pamiętać, że w krajach z klimatem surowym powstrzymywanie się od mięsa i tłuszczu jest szkodliwe.
Pożywienie roślinne stale używane zmniejsza też w człowieku odporność nerwową i umysłową. O tym nie
pamiętają ci, którzy, chcąc uduchowić się, głodzą się nadmiernie i wycieńczają niedostatecznym
pożywieniem. Przesady w tym kierunku należy unikać; tylko w ciągu ośmiu dni, które poprzedzają
najtrudniejszą praktykę magiczną a mianowicie świadome wywołanie istot astralnych, trzeba zachowywać
ściśle tryb życia umiarkowany i używać wyłącznie pokarmu roślinnego. Przy tym rośliny powinny być
ugotowane w wodzie bez soli. Praktykom tym oddawać się najlepiej na wsi, w spokoju. Co się tyczy
pokarmów mięsnych, to one oddziałują przeważnie na ośrodki uczuciowe i mózgowe. Nie są one stosowne
dla magika; używać ich powinien człowiek czynu, oddany interesom, przebywający w mieście. W
starożytności zwierzęta poświęcano w świątyniach do pożywienia i przed zabiciem czarowano je, tj. kapłan
sztuką magiczną oddzielał ciało astralne od zwierzęcia, które ponosiło śmierć bez bólu. Mięso tym
sposobem otrzymane było astralnie dobre i nie przynosiło szkody człowiekowi, który je spożywał. Dzisiaj
zwierzęta są mordowane sztucznie, w atmosferze przerażenia i cierpień niewypowiedzianych. Jedynie w
rzeźniach żydowskich zabijają zwierzęta według starych przepisów, dlatego też ludzie teraźniejsi
spożywają nie tylko samo mięso, lecz jednocześnie z nim wściekłość, szał i nienawiść. Modlitwa przed
jedzeniem jest potrzebna do wypędzenia złego astralu z takiego pokarmu.
O UŻYCIU WŁAŚCIWYCH ŚRODKÓW
PODNIECAJĄCYCH
Z poprzedniego widzimy, że pożywienie roślinne oddziaływa na instynkt, pożywienie mięsne rozwija
pobudliwość uczucia, istnieją wreszcie substancje, które oddziałują na siłę nerwową a przez nią na umysł;
środki te nazywają się podniecającymi. Na przykład, gdy jesteście zmęczeni, macie ochotę na sen tzn., że
wola wasza nie rozporządza dostateczną ilością siły nerwowej. Aby powstrzymać się od snu, przyjmujecie
nieco kawy i zaraz praca staje się łatwiejsza, aż do następującego znużenia, zwanego reakcją. W zwykłym
stanie w człowieku istnieje zapas siły nerwowej. Środek podniecający porusza ten zapas i oddaje go
całemu organizmowi; to wywołuje ożywienie, lecz po nim następuje znużenie, które, jeśli trwa długo,
sprowadza ciężkie zaburzenia w duszy człowieka. Dla człowieka nie ma nic droższego, niż siła nerwowa;
jeżeli zaburzenia trawienia przechodzą w ciągu kilku godzin, to zaburzenia siły nerwowej wymagają
długiego czasu i trudnej kuracji.
O ZNACZENIU CIAŁ NIEBIESKICH W NAUCE
MAGII
Ciała niebieskie, wykonując określone ruchy w przestworzach, okazują wpływ na wszystko, co się w ich
okręgu znajduje. Stąd każda istota ziemska, np. każda roślina, podlega wpływom astralnym gwiazd.
Wpływ ten zależny jest od położenia, jakie w danej chwili zajmuje pewne ciało niebieskie. Dlatego musimy
zapoznać się z ruchami głównych planet, a nade wszystko słońca. Jeśli będziemy uważać, jaką drogę
odbywa słońce na niebie, to, zaczynając od dnia 21 grudnia, ujrzymy co następuje.
free.of.pl/m/mysticearth/…/czesc2.htm
2/15
357093762.005.png
2010-09-07
Mysticearth - Czarna magia jej tajemni…
Słońce wschodzi na wschodzie w punkcie A i dochodzi od rana do południa, gdzie dosięgnie punktu M.
Od tej chwili zaczyna zachodzić i pod wieczór zajdzie w punkcie B. Tym sposobem słońce opisało na
niebie półkole AMB a my wiemy, że gdy ono zachodzi dla nas, to wzejdzie dla mieszkańców drugiej
połowy ziemi, co znaczy, że opisze całe koło, którego jedną połowę widzieliśmy. Lecz jeśli zauważymy na
niebie punkt M, gdzie znajduje się w południe dnia l grudnia i jeśli w kilka miesięcy później 20 marca
powtórzymy tę obserwację, to przekonamy się, że w pochodzie gwiazdy dziennej zaszły zmiany.
Mianowicie przekonamy się, że choć słońce będzie zawsze wschodziło na wschodzie lecz wschód jego
będzie miał miejsce w punkcie bliższym, niż poprzednim razem, do punktu E. W końcu dojdzie ono na
niebie na południu do punktu M, znajdującego się wyżej, niż poprzednio, co znaczy, że słońce będzie
dłużej widzialne i że dzień będzie dłuższy, niż poprzednio. Obserwując drogę słońca na niebie, zauważymy,
że podczas sześciu miesięcy, od 21 grudnia do 21 czerwca, słońce podnosi się coraz wyżej na niebie, a od
21 czerwca powraca do swej drogi poprzedniej, opuszczając się codziennie ku południowi, przez co
długość dnia zmniejsza się do 21 grudnia, od którego słońce zaczyna się podnosić itd. Droga słoneczna
od wyjścia z jednego punktu do powrotu w to samo miejsce dzieli się na 12 części; każda część odpowiada
jednemu miesiącowi i nosi określoną nazwę według gwiazd stałych, znajdujących się w każdej działce.
Stąd dwanaście znaków zodiaku. Krótko mówiąc, słońce przez rok opisuje wokoło ziemi okręg, jak koniec
wskazówki godzinowej na zegarku przez 12 godzin. Każda z godzin, oznaczanych przez słońce ma 30 dni.
Nazwy tych 12 miejsc, w których przez rok kolejno przebywa słońce, są następujące:
Liczba stopni Znak
Baran marzec 0-30
Byk kwiecień 30-60
Bliźnięta maj 60-90
Rak czerwiec 90-120
Lew lipiec 120-150
Panna sierpień 150-180
Waga wrzesień 180-210
Skorpion październik 210-240
Strzelec listopad 240-270
Koziorożec grudzień 270-300
Wodnik styczeń 300-330
Ryby luty 330-360
Weźcie swój zegarek i porównajcie z niżej podaną figurą, pamiętając, że każda godzina wyobraża l miesiąc
lub 30 stopni.
free.of.pl/m/mysticearth/…/czesc2.htm
3/15
357093762.006.png 357093762.007.png
2010-09-07
Mysticearth - Czarna magia jej tajemni…
Macie przed oczyma pole działania, w którym operuje siedem gwiazd, uważanych przez magię za jedynie
użyteczne; inne nie są brane przez nią pod uwagę.
Gwiazdy te podaje magia w porządku następującym:
Saturn
Jupiter
Mars
Słońce
Wenus
Merkury
Księżyc
Siedem tych gwiazd obraca się na niebie, jak końce wskazówek zegarka wokół swego cyferblatu. Lecz
zegar niebieski posiada siedem wskazówek, poruszających się z różną szybkością. Ponieważ gwiazdy te są
ogniskami, z których wydziela się siła astralna, konieczne jest wytworzenie sobie pojęcia o każdej z nich
oddzielnie.
Księżyc . Jest bardzo ważny dla człowieka; dostateczne jest zwrócenie uwagi tylko na księżyc i słońce,
żeby z powodzeniem wykonać każdą przedsięwziętą operację magiczną. Księżyc jest astralną macierzą
wszystkich płodów ziemi, gdy słońce jest ich ojcem. Wszystko, co przychodzi na ziemię, fluidy i dusze,
przechodzi również przez niego. Ruch księżyca dzieli się na cztery okresy. Podczas pierwszej połowy tego
ruchu księżyc wyraźnie zmniejsza się. Jest to jedyny czas, który magik winien wykorzystać dla swych
operacji; w tym jedynie czasie wpływy księżycowe są istotnie uruchomione. Kolor księżyca jest biały.
Merkury . Najszybsza z planet i najbliższa słońca; wyobraża młodość; ponieważ zakreśla koło przez 88 dni,
więc można wykorzystać magicznie wpływ jego 4 razy do roku. Kolor jego jest tęczowy, co oznacza
zmienność wszystkiego ulegającego jego wpływom.
Wenus . gwiazda poranku. Młodość kobieca ze wszystkimi jej powabami i niebezpieczeństwami. Bogini
miłości; pod jej wpływem znajduje się kochanka; gdy księżycowi podlega matka. Koło swe kończy Wenus
w 224 dni 16 godzin, przez co operacje dokonywane pod wpływem tej gwiazdy są bardzo ważne, bo jeśli
się nie powiodą lub zostaną pominięte, to powtórzyć je będzie można dopiero po roku. Kolor Wenery -
zielony.
Słonce . Młodość ze swą szlachetnością, ambicją i niedo-świadczeniem. Także sztuki piękne ze wstrętem
do pospolitości. Słońce, jako ojciec rzeczy ziemskich, ma wielkie znaczenie w magii. Znaczenie to zależy od
położenia słońca w stosunku do znaków zodiaku. Kolor słońca - żółty.
Mars - planeta najbliższa ziemi. Wyobraża wojownika. Posiada odwagę, energię, gniew i gwałtowność.
Wpływy Marsa są wyzyskiwane w magii w celach wymagających wzmożonej działalności. Ponieważ
droga Marsa jest dwa razy dłuższa, niż ziemi, rzadko zdarza się wypatrzyć chwilę bezpośredniego jego
oddziaływania. Czerwień ognista jest kolorem Marsa.
free.of.pl/m/mysticearth/…/czesc2.htm
4/15
357093762.001.png 357093762.002.png
2010-09-07
Mysticearth - Czarna magia jej tajemni…
Jupiter - wyobraża człowieka rozumnego i dojrzałego. W magii wpływ Jupitera, który daje honory i sławę,
rzadko może być wyzyskiwany, bo koło swe przebiega on zaledwie przez 11 lat 10 miesięcy i 17 dni. Kolor
Jupitera jest błękitny.
Saturn - wyobraża starca, człowieka smutnego, lecz doświadczonego. Przebiega swe koło przez prawie 30
lat; daje długie lecz jednostajne życie tym, którzy rodzą się pod jego wpływem. Saturn jest na równi z
księżycem w okresie ubywania cenny dla czarnej magii. Kolor Saturna jest czarno-ołowiany.
Tym sposobem Merkury, Słońce, Mars, Jupiter i Saturn wyobrażają rozmaite okresy życia ludzkiego od
dzieciństwa do starości i wskazują na charakter każdego okresu, który przeżywa istota ludzka. Istnieją
saturnianie, którzy są starcami w 16 roku życia; są merkurjanie, którzy w 70 roku życia cieszą się weselem
młodzieńczym. Księżyc i Wenus dotyczą dwóch rodzajów istoty kobiety: macierzyństwa i miłości. Każdy z
dni w tygodniu odpowiada jednemu z wpływów planetarnych: niedziela - Słońce, poniedziałek - Księżyc,
wtorek - Mars, środa - Merkury, czwartek - Jupiter, piątek - Wenus i sobota - Saturn.
POŁOŻENIE STOSUNKOWE PLANET
Ponieważ planety przebiegają jedną drogą z różnymi szybkościami i ponieważ droga ta jest okrągła, z
konieczności muszą nastąpić chwile, gdy planety spotykają się ze sobą, a także momenty, gdy najbardziej
oddalają się od siebie. Aby zdać sobie z tego sprawę, trzeba wziąć zegarek i spoglądać nań, pamiętając, że
końce każdej ze strzałek (godzinowej i minutowej) wyobrażają różne planety i że znaki godzin wyobrażają
oddzielne miejsca nieba.
Połączenie . O godzinie 3 minut 15 lub 4 minut 20 obie wskazówki zegarka są jakby połączone; dwie
gwiazdy mają na niebie jednakową długość.
Kąt . Punktualnie o godz. 3 lub o godz. 9, dwie wskazówki tworzą kąt prosty; dwie gwiazdy mają długości,
różniące się o 90 stopni.
Przeciwległość . O godzinie 6 dwie wskazówki tworzą jedną linię prostą. Dwie gwiazdy mają długości,
różniące się o 180 stopni.
Pamiętać należy, że księżyc wywiera wpływ największy, gdy jest w połączeniu ze słońcem, co zdarza się
każdego miesiąca (podobnie jak wskazówki zegarka spotykają się raz na godzinę); magik powinien
wiedzieć, kiedy to następuje, bo wiadomość ta jest wystarczająca do większości operacji magicznych.
O STOSUNKU POMIĘDZY PLANETAMI I
ZNAKAMI ZODIAKU
Zbadamy wpływ położenia planet, najbardziej użytecznych do czynności magicznych. Przede wszystkim
trzeba wiedzieć, że każdy ze znaków zodiaku jest uważany za ulubioną siedzibę - dom pewnej planety .
Planeta jest uszczęśliwiona, gdy po długiej podróży wraca do swego domu. Wpływy tej planety, dobre
czy złe, nabierają wtedy największej siły.
Saturn - ma jako dom Koziorożca i Wodnika
Jupiter - Strzelca i Ryby
Mars - Barana i Skorpiona
Słońce - Lwa
Wenus - Byka i Wagę.
Merkury - Bliźnięta i Pannę
Księżyc - Raka
free.of.pl/m/mysticearth/…/czesc2.htm
5/15
357093762.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin