Stopniowanie przymiotnika. Pisownia przymiotników w stopniu wyższym i najwyższym. 1. Uporządkuj podane przymiotniki według stopni.Przymiotniki: słodszy, biały, najładniejszy, ładny, słodki, ładniejszy, bielszy, najbielszy. stopień równy : …… ............................ .…… ................................…............................stopień wyższy : …… ........................... …… ............................ …… ................................stopień najwyższy : …… ............................ …… ........................... …… ................................2. Uzupełnij stopniowanie, wpisując brakujące formy przymiotnika.Stopień równy- Stopień wyższy- Stopień najwyższystary- …… ............................ .…… ................................…............................ najżyczliwszy-…… ............................ .…… ................................…............................prostszy-…… ............................ .…… ................................…............................najtrudniejszy-…… ............................ .…… ................................…............................mądrzejszy- …… ............................ .…… ................................…............................3. Uzupełnij zdania przymiotnikami w stopniu wyższym i najwyższym.Ania wpadła na dobry pomysł. Pomysł Karoliny był………………... Gdy Marcin zgłosił swój pomysł, dziewczynki orzekły, że jest .............................4. Podane przymiotniki wpisz według stopni:Przymiotniki: zdrowszy, duży, ciemniejszy, większy, ciemny, lekki, największy, najlżejszy, zdrowy, najciemniejszy, lżejszy, najszybszy, szybki, szybszy, najzdrowszy.Stopień równy - Stopień wyższy - Stopień najwyższywzór: zdrowy – zdrowszy - najzdrowszy……………………………………………………………..
……………………………………………………………..
……………………………………………………………..5. Dopisz formy stopnia wyższego i najwyższego.Stopień równy - Stopień wyższy - Stopień najwyższygrzeczny - …………………………………………………………………………. miły - ………………………………………………………………………….smutny - ………………………………………………………………………….wesoły - ………………………………………………………………………….wysoki - ………………………………………………………………………….niski - ………………………………………………………………………….jasny - ………………………………………………………………………….6. Uzupełnij zdania, wpisując przymiotniki w stopniu wyższym i najwyższym.Łukasz jest punktualny, Marcin ................................, a…………………………….… jest Marek.Ania jest pracowita, Karolina ..............................., a………………………………… jest Kasia.Jabłka są, smaczne, gruszki ................................, a……………………………………. są śliwki.
7. Dopisz formy stopnia wyższego i najwyższego przymiotników.Stopień równy - Stopień wyższy - Stopień najwyższyZły - ………………………………………………………………………….Duży - ………………………………………………………………………….Mały - ………………………………………………………………………….8. Dopisz przymiotniki o znaczeniu przeciwnym.Tchórzliwy — ...................................Chudy — ...................................Gorzki — ...................................Pracowity — ...................................Nudny — ...................................9. Podane rzeczowniki określ przymiotnikami wybranymi z ćwiczenia 10. Przymiotniki zapisz w trzech stopniach.strażak — ................................., ................................., .................................cukierek — ................................, ................................., .................................film — ..................................., ..................................., ...................................10. W jakim stopniu użyte są przymiotniki?najciekawsze — stopień ........................................trudne — stopień ........................................lepszy — stopień ........................................gorsza — stopień ........................................najsympatyczniejsza — stopień ........................................małe — stopień ........................................
sroka54